Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Lasse

[Tips] Lämna vinterjackan i Sverige!

Rekommendera Poster

Gäst Lasse

Ett viktigt tips till er som åker ner nu i vinter och särskilt ifall ni ska resa runt lite och vill ha så lite bagage som möjligt att bära på:

Låt nån kompis följa med till flygplatsen och be honom ta hand om din mössa, handskar, vinterskor och särskilt tjocka vinterjacka!

Fast se bara till att det är nån du kan lite på så att han dyker upp igen när du kommer tillbaka!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mr Chiangen

Fast skall du till Loei,Chiang Mai eller Chiang Rai, ta med den ändå,, du riskerar  8 plusgrader på natten.. :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just den här frågan diskuterade vi om hemma. Nu ska mina föräldrar köra oss och hämta oss så det känns rätt säkert!  :D

Lite kyligt att åka i kortbrallor till Arlanda, och jag misstänker att det blir än mer kylslaget när man kommer hem! Och att släpa omkring på ett vinterjacka känna ju inte som en höjdare.

Efter en medelhavsresa för nått år sen gick jag i kortbrallor och t-shirt en septembermorgon. Det var lite kyligt och jag fick skrapa bilrutan på parkeringsplatsen. Och visst, frost på rutan kan det bli rätt snabbt. Sen såg jag att termometern visade -6! Nog för att det var kyligt, men med den vetskapen blev det väldigt kallt!  :cool På med brallor och tröja!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lilla jag

Hej! Jag har tänkt tagit med resväska där jag her våra kläder i o deponerar dem i bkk under vår resa tycker det verkar bra för då kan jag byta ut ryggan mot väskan för att släppa lös shoppingtoken i mig före resan hem :-) Bor ju i norrland o kommer hem i nov då är det lite kallt  :( bara mina tankar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tony72

Och kom ihåg att ta med några plastpåsar att slänga kläderna i, det är inget hit att lämna över stinkande skor till sin bästa kompis som blir kvar i kylan och eländet!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då vi åkte nu i Februari velade vi lite om hur vi skulle göra, då vi inte kunde få skjuts till flyget.

Till slut bestämde vi oss iaf för att ta bilen till arlanda och ställa den på långtidsparkering. Det skulle bli några hundralappar dyrare än buss, tunnelbana och flygbuss men betydligt bekvämare eftersom vi hade 4 ungar med oss....

Vi lämnade alla ytterkläder och skor i bilen och åkte i sandaler och tunn kofta.

Sedan beställde vi varmgarage sista dygnet, så när vi kom tillbaks var jackorna varma.

I långtidsparkeringen ingår ju också skjuts direkt från bilen till arlandaterminalen, så vi behövde inte frysa.

Funkade perfekt, är jätteglad att vi slapp släpa på sex personers vinterkläder!

Men nästa gång hoppas vi på att få skjuts. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har möjlighet - ta tåget till och från flygplatsen. Inomhus hela tiden från att man kliver på tåget till flyget, inga parkeringsavgifter eller vinterkläder att deponera/släpa på.Annars har de ju förvaring av bagage på Arlanda också - rätt dyrt man inte lika dyrt som parkeringsavgifterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×