Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jocke k

Ear planes???

Rekommendera Poster

Gäst Jonas K

Har inte provat men varför köpa när man kan tryckutjämna själv med hålla för näsan och blåsa via näsan så luften tar via öronen eller svälja saliv eller improvisera med en gäspning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ramonaf

Jag har testat earplanes vid min sista flygning som gick till tunisien. Jag kan varmt rekommendera dom, jag har annars problem med lock för öronen ett par dagar efter flygningen men sist hade jag inga problem alls, superbra  :) Finns i 2 storlekar, vuxen och barn. Jag köpte även till min dotter som då var 2 år men hon behövde aldrig använda dom, men på lördag drar vi till thailand så vi får se ifall dom kommer till användning denna resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ramonaf

Jadu vad är det som gör dom så bra, det vette tusan hörru  :) nää men allvarligt så kan jag inte förklara varför dom är så bra och varför dom fungerar men gå in på den här sidan för bättre info  :)

http://www.earplanes.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På mig fungerar dom inte.

Jag har alltid jätte problem med öronen när jag flyger.

Det känns ungefär som om trumhinnorna ska spricka.

Så jag provade ear planes, men do fungerade tyvärr inte på mig.

Men jag har läst om flera som det ska funka bra för!

Lycka till!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ramonaf

Jag har köpt mina earplanes på apoteket, de finns även att få tag på X antal flygplatser. Jag kan förstå att de inte funkar för alla men så är det förstås med allt. För mig fungerade de jättebra, jag brukar oxå få fruktansvärt ont speciellt vid landning sedan få gå med obehaglig lock i flera dagar. Ett annat tips är att göra ren öronen innan ni ska resa, jag brukar köpa vaxrör på hälsokost, och de gör susen kan jag lova  :) Man kan inte förstå hur mycket dynga man har i de där små gångarna som man inte får ut med vanliga tops.

Så iofs sist så körde jag vaxrör, otrivin nässpray, earplanes och tuggummi och det fungerade  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mina earplanes på apoteket, de finns även att få tag på X antal flygplatser. Jag kan förstå att de inte funkar för alla men så är det förstås med allt. För mig fungerade de jättebra, jag brukar oxå få fruktansvärt ont speciellt vid landning sedan få gå med obehaglig lock i flera dagar. Ett annat tips är att göra ren öronen innan ni ska resa, jag brukar köpa vaxrör på hälsokost, och de gör susen kan jag lova  :) Man kan inte förstå hur mycket dynga man har i de där små gångarna som man inte får ut med vanliga tops.

Så iofs sist så körde jag vaxrör, otrivin nässpray, earplanes och tuggummi och det fungerade  :)

Tackar för infon, då skall vi skaffa Ear Planes  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mina earplanes på apoteket, de finns även att få tag på X antal flygplatser. Jag kan förstå att de inte funkar för alla men så är det förstås med allt. För mig fungerade de jättebra, jag brukar oxå få fruktansvärt ont speciellt vid landning sedan få gå med obehaglig lock i flera dagar. Ett annat tips är att göra ren öronen innan ni ska resa, jag brukar köpa vaxrör på hälsokost, och de gör susen kan jag lova  :) Man kan inte förstå hur mycket dynga man har i de där små gångarna som man inte får ut med vanliga tops.

Så iofs sist så körde jag vaxrör, otrivin nässpray, earplanes och tuggummi och det fungerade  :)

På tal om att göra rent öronen. Är man redan i Thailand kan jag tipsa om att gå in på en klinik och be dem ta en titt. Det gjorde dom på sambon min när hon hade dykt och hade ont. 200 Baht tog dom och tog bort massa skit..  :kla 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter förmodligen helt sjukt men vi använder alltid nässpray i öronen precis en stund innan man lyfter. Funkar kanonens!  :kla

Och jaaa, jag är faktiskt seriös.

Har jag också använt ibland, och det funkar faktiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket bra tips! Nässpray i öronen det ska jag testa  :JC_idea:

Använder ni pumpflaska eller engångsflaskor?

Har länge varit beroende av nässpray. Får hoppas att inte örongångarna korkar igen bara :cr

Jag använde airplanes förra gången jag flög och tyckte inte de hjälpte alls.

Denna gång har jag köpt vanliga "musiköronproppar". Kostar typ hälften på apoteket och ser precis likadana ut. Bara att det är ett snörre som håller ihop dem, men det är ju lätt att klippa bort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte behövt såna själv, men har en väninna som använder dem varje gång hon ska flyga och hon är jättenöjd. Vad jag förstått av henne så kan man bara använda dem 1 eller kanske 2 gånger,sedan är membranet förbrukat (?) och de ska sitta i hela flygningen. Hon har haft jätteproblem tidigare flera dagar efter flygresan, men är besvärsfri efter att ha börjat använda dessa.

Carina

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Att dubbeldroppa Rinexcin (Sudafed i Thailand) funkar ju annars stralande. Avsvallande samt man blir garna lite dasig och somnar in sa sott. Forr om aren anvanda jag denna mask men folk glodde sa forbenat att jag sluta.

post-0-14768710732438_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×