Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Sunny

Förseningar med Thaiair

Rekommendera Poster

Fick du veta 3 dagar i förväg att flyget skulle vara försenat??

Ullis

Våra vänner fick vet det 1½ dag innan iaf...  ;)

De å¨kte från Samui...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick du veta 3 dagar i förväg att flyget skulle vara försenat??

Ullis

Undrar jag också?? :o

Hur fick ni veta det, måste man ringa själv och fråga ? ???

Det brukar meddelsa om det rör sig om så lång tid...men för säkerhets skull kan man ju hålla koll själv...

Det tar jag för vana nuförtiden så man slipper sitta på flygplatsen och spåna i tim- eller dygntal...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Thai har 19 förseningar sen mitten av januari. Har dom bildat bolag

med solresor ? På Stockholm. >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai har 19 förseningar sen mitten av januari. Har dom bildat bolag

med solresor ? På Stockholm. >:D

Verkar inte bättre...deras plan är väl samma skit...lika gamla, så det blir tekninska problem hela tiden även för de...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Thai har 19 förseningar sen mitten av januari. Har dom bildat bolag

med solresor ? På Stockholm. >:D

Verkar inte bättre...deras plan är väl samma skit...lika gamla, så det blir tekninska problem hela tiden även för de...  ;)

Efter sammanslagningen med Solresor, kommer bolaget heta Senair. >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man då får veta i förväg att det ska bli försenat och man som jag har ett plan bokat från krabi till bkk på kvällen så måste jag ju ta den till bkk, fixar de i så fall boende åt en? ??? Känns lite jobbigt om det skulle bli förseningar o man ska åka 1 på natten normal tid men blir förskjutet när man som jag åker själv med 2 barn. :C

Ullis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man då får veta i förväg att det ska bli försenat och man som jag har ett plan bokat från krabi till bkk på kvällen så måste jag ju ta den till bkk, fixar de i så fall boende åt en? ??? Känns lite jobbigt om det skulle bli förseningar o man ska åka 1 på natten normal tid men blir förskjutet när man som jag åker själv med 2 barn. :C

Ullis

Bara om du åker charter...annars har de ingen skyldighet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok man fixar boende själv o får ut på försäkring då om man har tur  >:D

Japp...så gjorde våra vänner iaf då de var försenade..... ;)

Man ska ju alltid se till att ha en jättebra försäkring när man reser...

Speciellt utanför chartervärlden...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Om man då får veta i förväg att det ska bli försenat och man som jag har ett plan bokat från krabi till bkk på kvällen så måste jag ju ta den till bkk, fixar de i så fall boende åt en? ??? Känns lite jobbigt om det skulle bli förseningar o man ska åka 1 på natten normal tid men blir förskjutet när man som jag åker själv med 2 barn. :C

Ullis

Om du har köpt en biljett t.ex. Stockholm - Krabi från Thai så fixar dom dig (och dina barn  ;) ) in på nästa flyg till Krabi om planet till Bangkok skulle vara försenat och du inte hinner med det planerade. Blir väntan i Bangkok för lång ( det finns regler för sådant här, minns inte hur lång tid det skall vara ) fixar dom ett hotellrum för dig också. På den gamla onda tiden på Don Muang, spenderade jag ett par nätter vid olika tilfällen på Amari Airport hotel, och så här efteråt var det riktigt trevligt och lyxigt värre. Underbar frukost.  :D

Har du däremot bokat ARN - BKK med Thai och själv bokat fortsättning med t.ex. Air Asia BKK - KBV, blir det knivigare. Dock brukar det gå att kunna boka om även där, men något hotell blir det inte på flygbolagets bekostnad, försäkringen kan man försöka med.  >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att barnen fick nya biljetter oxå  :D Jag har bokat allt med thai via jade. Nu är det 10 dagara ca mellan förseningarna så det ska ju va fn om man just då blir försenad bara hoppas. :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick du veta 3 dagar i förväg att flyget skulle vara försenat??

Ullis

Undrar jag också?? :o

Hur fick ni veta det, måste man ringa själv och fråga ? ???

Förlåt att jag inte svarat....

Hur fick ni veta det, måste man ringa själv och fråga ? ???

Jag fick mejl från resebyrån redan 11/1 att det var en tidtabellsändring den 17/1.

2 TG 960H 17JAN TH BKKARN HK1  0800  1320 /O $ E

Frågan är ju hur långt i förväg vet Thai om att det blir förseningar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej hej!

Jag tar och väcker lite liv i denna gamla tråd. Jag kunde inte riktigt hitta någon info här som var färskare.

I maj ska vi äntligen få resa till Thaliand igen och har vi bokat flyg med Thaiair till och från Sthlm-Bangkok. Nu funderar vi på om vi ska nappa på SAS kampanjpriser för inrikesflyg så vi slipper bila de 60 milen som vi har enkel resa till och från Arlanda. Därför undrar jag nu hur det ser ut med förseningar och så för Thaiair nuförtiden? Under 2008 såg det ju lite sisådär ut. Då tänker jag närmast på sträckan Bangkok-Stockholm. Brukar de vara hyffsat i tid numer? Vårt plan från Bangkok ska landa 07,05 och inrikesflyget hem lyfter 10,15. Blir det tajt måntro?

Tacksam för alla svar!

/A

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oftast så får man ju inrikesresan gratis och får man det på samma biljett behöver man ju inte oroa sej för förseningar..

Har man inte resan på samma biljett skulle ja boka minst ett flyg tidigare utifall att det skulle bli förseningar så att planet blev instält..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har vi inte inrikesresan på samma biljett. Tanken har ju från början varit att vi ska bila mellan Östersund och Arlanda. Men nu har SAS släppt galet billiga inrikesbiljetter och då känns det ju lockande att ta flyget istället. Men då är ju frågan om man vågar det beroende på om Thaiair har för vana att vara försenat med flyget från Bangkok till Stockholm eller inte. Det är ju som trist att bli strandad på Arlanda när man ska hem..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har vi inte inrikesresan på samma biljett. Tanken har ju från början varit att vi ska bila mellan Östersund och Arlanda. Men nu har SAS släppt galet billiga inrikesbiljetter och då känns det ju lockande att ta flyget istället. Men då är ju frågan om man vågar det beroende på om Thaiair har för vana att vara försenat med flyget från Bangkok till Stockholm eller inte. Det är ju som trist att bli strandad på Arlanda när man ska hem..

Det är ju det som är problemet med flyg tyvärr... Hemresan är la inte lika farligt men tänkt om planet till arlanda får tekniska problem och ni blir ståendes i Östersund?

För att undvika det skulle jag i alla fall ta minst ett plans marginal så att ni har möjlighet att komma med nästa plan och ändå inte missa thais plan i sthlm..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej hej!

Jag tar och väcker lite liv i denna gamla tråd. Jag kunde inte riktigt hitta någon info här som var färskare.

I maj ska vi äntligen få resa till Thaliand igen och har vi bokat flyg med Thaiair till och från Sthlm-Bangkok. Nu funderar vi på om vi ska nappa på SAS kampanjpriser för inrikesflyg så vi slipper bila de 60 milen som vi har enkel resa till och från Arlanda. Därför undrar jag nu hur det ser ut med förseningar och så för Thaiair nuförtiden? Under 2008 såg det ju lite sisådär ut. Då tänker jag närmast på sträckan Bangkok-Stockholm. Brukar de vara hyffsat i tid numer? Vårt plan från Bangkok ska landa 07,05 och inrikesflyget hem lyfter 10,15. Blir det tajt måntro?

Tacksam för alla svar!

/A

Måste säga att min erfarenhet( 10 ggr)av Thai är att dom så gott som alltid kommer till målet på utlovad tid.... Tekniska problem går ju inte att förutse.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...och min erfarenhet av Thai var att vi fick stå och vänta ca 1,5 timme mitt i natten (Thailändsk tid) vid gaten utan information alls om varför det vart försening. Jaja, hem kom vi ju iaf  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Lite statistik, Du kan kolla för TG960 också.

http://www.flightstats.com/go/FlightRating/flightRatingByFlight.do;jsessionid=09527B8A3BD6623F2E33F343CCF9B4C3.web3:8009?airline=TG&flightNumber=961&departureAirportCode=ARN&arrivalAirportCode=BKK

En gång blev vi 7 tim sena hem och missade vårt inrikesflyg med SAS. Vi hade ingen hel biljett då utan billiga SAS. Trots det bokade Thai om oss i BKK till en annan flight utan kostnad för oss. Schysst!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×