Guest Sunny Report post Posted February 17, 2008 Thai har problem med förseningar http://www.thaiairways.se/Dd.aspx?id=367 Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted February 17, 2008 Det var inga små förseningar heller! Wow. Share this post Link to post Share on other sites
GoEast 0 Report post Posted February 17, 2008 kanske dax att byta ut dom gamla planen nu.. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sabai Report post Posted February 17, 2008 Hoppsan , vad har hänt . Har rest med dom i 11 år nu och aldrig varit försenat. Share this post Link to post Share on other sites
Guest majzanbarb Report post Posted February 17, 2008 Kunde inte se på länken, hur lång försening blev det? intressant då jag åker nästa vecka.... Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sabai Report post Posted February 17, 2008 Bort åt tio timmar ibland Share this post Link to post Share on other sites
Guest Isaan bo Report post Posted February 17, 2008 Hoppsan , vad har hänt . Har rest med dom i 11 år nu och aldrig varit försenat. Thai har numera ofta förseningar på Stockholm, tyvärr. :o Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sabai Report post Posted February 17, 2008 Hoppsan , vad har hänt . Har rest med dom i 11 år nu och aldrig varit försenat. Thai har numera ofta förseningar på Stockholm, tyvärr. :o Vet du vad det beror på ? Share this post Link to post Share on other sites
thomlea88 0 Report post Posted February 17, 2008 Är det en speciellsida, eller är det alltid från Bangkok dom har problem? Är planet tio timmar sent hit, borde det finnas förseningar åt andra hållet, men alla intyg jag kollade på var från Bangkok.... Planen är väl riktigt gamla och ska snart bytas ut... Share this post Link to post Share on other sites
Guest Bellla Report post Posted February 17, 2008 Hej! Kollade på sidan såg också bara förseningar Bangkok-Stockholm. Nån som vet om det är lika vanligt Stockholm-Bangkok? Ska åka med dem om 2 veckor. Share this post Link to post Share on other sites
Johanna 0 Report post Posted February 17, 2008 Hej! Kollade på sidan såg också bara förseningar Bangkok-Stockholm. Nån som vet om det är lika vanligt Stockholm-Bangkok? Ska åka med dem om 2 veckor. De brukar vända planet rätt fort när det är sent in. Landar det vid 12-13 tiden, som det ofta gjort den sista tiden brukar de vara på väg igen vid 14-15. 14 är normal avgångstid från Arlanda just nu. Brukar behöva ett par timmar att vända... Så även om kärran kommer in typ 6 timmar sent behöver den inte vara sen ut. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Bella Report post Posted February 17, 2008 Tack, låter bra. Ska stanna ett par dagar i Bangkok senan fortsätta med Thai till Nya Zealand då med Airbus A340-600, någon som vet om det är nyare plan eller är de också gamla... Share this post Link to post Share on other sites
mpc 0 Report post Posted February 17, 2008 Tack, låter bra. Ska stanna ett par dagar i Bangkok senan fortsätta med Thai till Nya Zealand då med Airbus A340-600, någon som vet om det är nyare plan eller är de också gamla... [/quoteAirbus A340 Wikipedia Hoppa till: navigering, sök Airbus A340-300 från flygbolaget SriLankan AirlinesAirbus A340 är ett fyrmotorigt jetplan tillverkat av den europeiska flyg- och försvarskoncernen Airbus. Det var Airbus största modell tills "superjumbon" Airbus A380 sattes i trafik 2007. A340:n är i samma flygplan som A330:n, skillnaden är att A330:n är utrustad med två motorer, mot A340:ns fyra motorer. A340:n är avsedd för långa sträckor och versionen A340-500 satte världsrekord i räckvidd när den lanserades som en något förlängd version av grundmodellen A340-300. A340 har även erbjudits i en förkortad version, A340-200, som dock inte tillverkas längre, samt tillverkas i en riktigt lång variant kallad A340-600 detta flygplan är längre än A380-800 , med plats för 380 passagerare i en typisk konfiguration. Operatörerna av A340 inkluderar Air France Air Namibia Cathay Pacific SriLankan Airlines Emirates Finnair Iberia Lufthansa Qatar Airways SAA Singapore Airlines SAS använder A340, främst på sina Asien-linjer. ] Share this post Link to post Share on other sites
ullen10 0 Report post Posted February 17, 2008 Hmm detta får man hålla koll på så man vet när man ska beställa tåget hem.. Vill inte bli sittande i sthlm utan hemresa. Fast sätter man en tid med över 4 tim så ska man väl kunna få tillbaka utlägg eller? Share this post Link to post Share on other sites
Crendox 0 Report post Posted February 17, 2008 Är väl just för att planet har så lång väntetid i Sthlm som de kan vara försenade knappa 8 timmar utan problem. Tror att de kommer undan med hotellrum i Bkk inkl. mat. Det var iaf vad jag erbjöds när jag råkade ut för "samma" försening för ca: två år sedan. Kan hända att jag minns fel men har för mig att gränsen går vid 8 timmar till nästa nivå på ersättningskalan. Bara att googla om man är intresserad. Minns att jag inte kunde få mer ersättning iaf. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sabai Report post Posted February 17, 2008 Är det en speciellsida, eller är det alltid från Bangkok dom har problem? Är planet tio timmar sent hit, borde det finnas förseningar åt andra hållet, men alla intyg jag kollade på var från Bangkok.... Planen är väl riktigt gamla och ska snart bytas ut... Kommer inte ihåg om det var 2008 eller 2009 dom skulle bytas ut . Share this post Link to post Share on other sites
carjoh 0 Report post Posted February 18, 2008 Det ser ju inte alls roligt ut... 8 timmars försening, och det är ju många bara detta året ( iallafall uppfattar jag det så men det är kanske inte ovanligt...??) Ska åka till hösten och detta ser jag absolut inte fram emot. Carina Share this post Link to post Share on other sites
Magnus1951 0 Report post Posted February 18, 2008 I dag landade Thai 06:30 i stockholm och ska gå tillbaka i tid till bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Johanna 0 Report post Posted February 18, 2008 I dag landade Thai 06:30 i stockholm och ska gå tillbaka i tid till bangkok. Intressant. Igår rapporterade Thai de att de skulle landa 12.50 idag. Men det är ju bra att de var i tid! Share this post Link to post Share on other sites
Magnus1951 0 Report post Posted February 18, 2008 Gå in på www.lfv.se och kolla Share this post Link to post Share on other sites
Magnus1951 0 Report post Posted February 18, 2008 Tror Finnair kommer bli ett bra alternativ när dom börjar flyga med A340 i augusti 2008.Bara 40 min i Helsingfors. Share this post Link to post Share on other sites
HELLAN 0 Report post Posted February 18, 2008 Tror Finnair kommer bli ett bra alternativ när dom börjar flyga med A340 i augusti 2008.Bara 40 min i Helsingfors. :wi Vet du något om dom har släppt sina biljetter för december? Helene Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted February 18, 2008 På Finnairs hemsida kan man boka biljetter t.o.m. halva januari så det går säkert att boka. Huvaligen, vilka priser!!! Share this post Link to post Share on other sites
Magnus1951 0 Report post Posted February 18, 2008 Finnair kommer med bättre priser till sommaren om man betalar i förväg för resa under dec 08 - jan 09,Det hsr dom gjort förut. Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted February 18, 2008 Ja ni... som jag skrivit i fler trådar här på forumet... Syrran o hennes familj...deras vänner.... i julas så råkade alla 3 familjerna ut för förseningar med just thai... Och då åkte de olika datum... Vi som sa innan de skulle hem.... : -Ja....vilken tur att ni åker med Thai....de håller ju iaf tiderna... *he he* Vi som åkte med Fritidsresor var försenade 3 timmar dit och hem kom vi väldigt punktligt... Share this post Link to post Share on other sites