husse 3 Report post Posted February 18, 2008 Tja den är redan försenad nästan 7 timmar inatt, beräknad landning 12,50 i morron enligt LFV Nu är det verkligen dags att börja byta ut dom gamla planen Share this post Link to post Share on other sites
Guest deacon Report post Posted February 18, 2008 det här hände mig i december också, alltid samma försening... det är nog alltså inte fel på planen, utan har nog med att thai har för få plan i sin flotta... och det flyger minst premiumpax på stockholm och danmark så det är vi som får kängan... klagade inte dock, fick rum på novotel bkk airport, sov gott och såg till att utnyttja precis allt som fanns i rummet till max Share this post Link to post Share on other sites
Guest lazy lizard Report post Posted February 19, 2008 Tack, låter bra. Ska stanna ett par dagar i Bangkok senan fortsätta med Thai till Nya Zealand då med Airbus A340-600, någon som vet om det är nyare plan eller är de också gamla... Åkte med deras 340-600 till Auckland i november. Fräscha plan, mycket olika de sunkiga, pensionsmässiga 747:or de kör till Arlanda. Servicen vänlig, men maten usel trots att jag reste i förstaklassen. Maten i SAS business är betydligt bättre, trots att den kommer från samma kök i BKK. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted February 19, 2008 Aktuella ankomster och avgångstider 2008-02-19 06:05 Bangkok TG960 5 Landat 13:10 THAI AIRWAYS Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted February 19, 2008 Jämförelser av punktlighet mellan SAS och Thai. http://www.flightstats.com/go/FlightRating/flightRatingByRoute.do?departureAirportCode=ARN&arrivalAirportCode=BKK&groupByCarrier=false Share this post Link to post Share on other sites
Guest Bella Report post Posted February 19, 2008 Tack, låter bra. Ska stanna ett par dagar i Bangkok senan fortsätta med Thai till Nya Zealand då med Airbus A340-600, någon som vet om det är nyare plan eller är de också gamla... Åkte med deras 340-600 till Auckland i november. Fräscha plan, mycket olika de sunkiga, pensionsmässiga 747:or de kör till Arlanda. Servicen vänlig, men maten usel trots att jag reste i förstaklassen. Maten i SAS business är betydligt bättre, trots att den kommer från samma kök i BKK. Tack för info, bättre plan sämre mat alltså. Längtar efter att få komma iväg nu! Share this post Link to post Share on other sites
Thomas-61 0 Report post Posted February 19, 2008 Talade med Thai-kontoret i Stockholm idag och ställde då frågan om alla förseningar från Bangkok till Stockholm.Eftersom dom gör service på planen så ofta så plockas vissa ur trafik så det blir brist på plan.Då det bara är i Stockholm och köpenhamn som det är många timmar mellan landning och nästa start så blir det bara försening i en riktning.De andra destinationerna har kortare tid innan dom ska iväg igen och då skulle det bli förseningar åt båda hållen.Det är alltså avsiktliga förseningar som vi och Danskarna får stå ut med.Dom sa att det var värst i januari och att det skulle bli bättre nu. Någon uppgradering på maskinerna var inte aktuellt enligt den jag talade med. Idag är det bara 2 veckor kvar till avgång. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted February 19, 2008 ...Då det bara är i Stockholm och köpenhamn som det är många timmar mellan landning och nästa start så blir det bara försening i en riktning.... OK, så det är inte samma plan som (förhoppningsvis) landar kl. 06:05 och som åker tillbaka till BKK kl. 14:00. Share this post Link to post Share on other sites
Thomas-61 0 Report post Posted February 19, 2008 Jo,det är samma kärra som vänder hem till bangkok igen efter "förhoppningsvis" 8 timmar. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted February 19, 2008 hmmm, då lär det ju bli försenat även om de kör enn ruktigt snabb markservice. Så här blev det i dag då planet landade 13:10, 2:05 på marken, hoppas allt hinns med. 14:00 Bangkok TG961 5 Startat 15:15 THAI AIRWAYS Share this post Link to post Share on other sites
Thomas-61 0 Report post Posted February 19, 2008 Väldans fint hjärta. På Arlanda så är det bara städning och tankning plus annat som ska med som behöver göras så det borde inte ta så lång tid. Den större servicen sker i Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Leif J 0 Report post Posted February 19, 2008 Hmmm. Inte så konstigt att det blir lite förseningar med Thai air Åker själv med Thai air i Maj Share this post Link to post Share on other sites
thomlea88 0 Report post Posted February 19, 2008 Nu är jag mentalt inställd på försening hem, och det blir extra positivt om de lyfter i tid Får väl ta en extra sådan här om det blir förseningar... Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted February 19, 2008 Nu är jag mentalt inställd på försening hem, och det blir extra positivt om de lyfter i tid Får väl ta en extra sådan här om det blir förseningar... Precis så tänker jag jämt då jag reser...Helt inställd på försening... då blir man glad om det "bara" råkar bli 1 timme t ex... Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted February 19, 2008 Nattens flygtur är bara 30 minuter sen enligt LFV, beräknad landning 06,35 Share this post Link to post Share on other sites
Molly 0 Report post Posted February 19, 2008 Kan man se något mönster i alla förseningar, att det är mer förseningar vissa veckodagar? Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted February 20, 2008 Nattens flygtur är bara 30 minuter sen enligt LFV, beräknad landning 06,35 06:05 Bangkok TG960 5 Landat 06:25 THAI AIRWAYS Share this post Link to post Share on other sites
Guest tura Report post Posted February 20, 2008 06:35 06:43 Bangkok Thai Airways TG950 Landed ca 7 minuter försent i cph Share this post Link to post Share on other sites
chricke 0 Report post Posted February 20, 2008 Jag åkte med Thai den 17/1 som var 7-8 timmar sent. Mitt anslutningsflyg till Jönköping som jag hade bokat själv lång tid i förväg kostade då ca 600. 3 dagar innan jag åkte från Bangkok bokade jag en ny biljett till Jönköping, den kostade då 2600. Jag har ju naturligtvis varit i kontakt med Thai om att jag vill ha ersättning för den dyrare biljetten. Efter några veckor fick jag ett brev som sa att jag skulle få tillbaks 600 dvs ersättning för biljetten som jag inte kunde utnyttja!! Så nu blir det fortsatt mailväxling med dom.... Share this post Link to post Share on other sites
Guest Gäst Report post Posted February 20, 2008 Ring ditt försäkringsbolag, man har 45 dagar reseförsäkring i de flesta om inte alla hemförsäkringar. Så kommer du att få hjälp där. Det fick vi utan snack, när vi var försenade i dec-07. Lycka till! Share this post Link to post Share on other sites
ullen10 0 Report post Posted February 20, 2008 Börjar undra om man ska beställa 2 tåg tider hem 1 normal vid ca 9 o en vid 3-4 på dan ifall det blir försening. kostar ju lite om man best 3 mån i förväg. Ullis Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 20, 2008 Börjar undra om man ska beställa 2 tåg tider hem 1 normal vid ca 9 o en vid 3-4 på dan ifall det blir försening. kostar ju lite om man best 3 mån i förväg. Ullis De låter ju som en bra idé! Share this post Link to post Share on other sites
chricke 0 Report post Posted February 20, 2008 Ring ditt försäkringsbolag, man har 45 dagar reseförsäkring i de flesta om inte alla hemförsäkringar. Så kommer du att få hjälp där. Det fick vi utan snack, när vi var försenade i dec-07. Lycka till! Tack för tipset! Jag visste inte om att detta ingår i hemförsäkringen. Jag ringde till mitt försäkringsbolag och utan att behöva skicka in några papper alls så skickar de in mellanskillnaden på den gamla o nya biljetten direkt till bankkontot. Att man sedan också får ersättning från reseförsäkringen på bankkortet på 800, tror jag, gör ju att man går lite plus! Share this post Link to post Share on other sites
ullen10 0 Report post Posted February 29, 2008 Fick du veta 3 dagar i förväg att flyget skulle vara försenat?? Ullis Share this post Link to post Share on other sites