Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

Kamala Sea -View

Rekommendera Poster

De två herrar som äger huset har byggt det och bokar till varandra om det är så att det är fullt på det ena stället. Så om man vill inte gå genom svenska mellanhänder och betala mer så är det rätt länk. Svenskarna arrenderar stället och äger inte det.

För billigare bokning av stället:

http://www.siamkamala.com

Visst var jag kanske snabb i att lägga till länken, sorry, men fortfarande om folk vill ha det billigare, utan mellanhänder, så är det bättre att Varese på Siam GuestHouse.

Ändrat tillbaka länken i urprungliga inlägget och här ovan har ni min förklaring till varför man bokar genom den länken jag gav.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De två herrar som äger huset har byggt det och bokar till varandra om det är så att det är fullt på det ena stället. Så om man vill inte gå genom svenska mellanhänder och betala mer så är det rätt länk. Svenskarna arrenderar stället och äger inte det.

För billigare bokning av stället:

http://www.siamkamala.com

Visst var jag kanske snabb i att lägga till länken, sorry, men fortfarande om folk vill ha det billigare, utan mellanhänder, så är det bättre att Varese på Siam GuestHouse.

Ändrat tillbaka länken i urprungliga inlägget och här ovan har ni min förklaring till varför man bokar genom den länken jag gav.

Nja Martin där har du nog tyvärr ganska fel. Jag känner båda ägarna och den ena som äger Kamala Sea View (Khon Pajsan) är en duktig och förståndig affärsman som många gånger försökt få till ett samarbete utan att riktigt lyckas. Tjejen som sköter Siam Guesthouse (Tom) är inte samarbetsvillig och kan även säga att de har fullbokat när hon får en förfrågan från den "andra" sidan trots att det finns lediga rum, affärsmässigt/dumdristigt ja jag vet vad jag tycker.

Damen ifråga har ljugit för mig personligen och agerat väldigt omoraliskt efter tsunamin, det kostade mig pengar som istället hade kunnat gå till bättre behövande. Hon är en av dessa thai (enligt min uppfattning) som säger vad som helst bara det gynnar hennes plånbok och eftersom ägarna inte talar engelska så förstår ni säkert vem som för talan utåt.

När det gäller prisskillnaderna på rummen så ska man ha klart för sig att de ser inte lika ut, Siam Guesthouse har flera mindre rum och även två på baksidan av huset (ingen havsutsikt).

Båda ställena är dock riktigt fina och har toppläge i Kamala.

OBS! Jag har ingen koppling till något av ställena personligen och jag brukar rekommendera båda till turister men samarbete och billigare priser det tror jag inte en sekund på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske hon har något emot dig, vad vet jag :) För min del och folk jag hänvisat dit har aldrig varit några problem. Har det varit fullt hos de har hon ordnat rum bredvid utan några problem alls. Fakktiskt var det nog hon som introducerade mig till ägaren av stället bredvid. Trevlig gubbe. Verkar ändå som vi har olika erfarenheter ...

...billigare priser det tror jag inte en sekund på...

Jaha, tror knappast dessa rum kostar i perioden mars-april, med vem man nu bokar med, lika mycket som man vill ha på den svenska hemsidan, dvs 1500 Baht (342kr). Vid den tidpunkten minskar antalet turister i Kamala och priserna ligger inte på 1500 Baht för dessa rum om man bokar hos ägaren eller väggen intill, instället för det svenska ÅF. Behövs inget snille för att förstå att svenskarna måste lägga på en slant för att de skall tjäna pengar på det, eller hur?

Hon är en av dessa thai (enligt min uppfattning) som säger vad som helst bara det gynnar hennes plånbok och eftersom ägarna inte talar engelska så förstår ni säkert vem som för talan utåt.

Även där har vi olika erfarenheter där. Hon är anställd där och även om ägarna inte kan engelska något vidare, så har de stenbra koll på vem kommer in/ut, vem betalar och hur mycket. Förstår inte hon hon skulle gynnas av att dra in mindre kunder eller missgynna ägaren på något sätt.

Jaja, erfarenheter kan vara olika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Martin

Ja, hon har mycket riktigt något emot mig och det beror på att jag kom på att en förskingring skedde efter tsunamin. Hon har dock inget direkt med den att göra men hon tycker väldigt mycket om personen som gjorde sig skyldig till det.

Jag var till och med så "fräck" så jag översatte en redovisning av i Sverige insamlade pengar och visade de utpekade thailändska mottagare, ingen siffra stämde. Tom skrädde inte på orden under den här perioden men att hon idag skulle säga att jag hade rätt det går inte, som du kanske vet så hatar en thai att tappa ansiktet och det är bättre att ljuga.

Min moral har jag aldrig tummat på även om man många gånger få ta stryk för att man är ärlig, det känns ändå skönt att inte blunda för oegentligheter som många tyvärr gör. Tro mig det var mycket elände som hände efter tsunamin.

När det gäller priserna på rummen så är det vad jag vet förhandlingsbart på båda ställena när det inte är fullbelagt.

Jag har bott här i fyra år och ibland får man veta saker som man helst vill slippa. Jag kan inte gå in på djupare diskussioner på ett öppet forum men du är väldigt välkommen att prata med mig enskilt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, jag vet priserna som herrarna ville ha för att arrendera sina rum på båda ställen, så jag har en viss känsla över priserna direkt från de och från de svenska uthyrarna. Saken är att jag inte såg så mycket av någon strid mellan dessa ägare under de tre åren jag har besökt Kamala, men jag kanske hade fel. Eller så kanske jag hade turen att vara där under rätt tid på året ....

Sedan börjar jag få en känsla att vi har träffats och pratas vid på mina resor, men jag kan ha fel .....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, jag vet priserna som herrarna ville ha för att arrendera sina rum på båda ställen, så jag har en viss känsla över priserna direkt från de och från de svenska uthyrarna. Saken är att jag inte såg så mycket av någon strid mellan dessa ägare under de tre åren jag har besökt Kamala, men jag kanske hade fel. Eller så kanske jag hade turen att vara där under rätt tid på året ....

Sedan börjar jag få en känsla att vi har träffats och pratas vid på mina resor, men jag kan ha fel .....

Strid mellan ägarna  ??? det har jag heller aldrig sett eller märkt. Om du läser riktigt så skrev jag "tjejen som sköter..... är inte samarbetsvillig"

Båda ställena har riktigt fina rum, ägarna är det inget fel på men att sedan vissa personer med anknytning till stället inte alltid varit det mest lyckade har påverkat många.

Är du möjligen son till förra arrendatorn på Siam Guesthouse? Jag vet att sonen heter Martin och sysslar med bl a hemsidor.

Jag tror inte att vi har träffats men det skulle vara trevligt att göra. Jag brukar ibland blandas ihop med en "pratglad"  :D svenska från Stockholm som har bott här stora delar av åren.  Vi är inte alls lika varken till sätt eller utseende  :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×