Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

Tips: Srisuksant Resort i Noppharattara

Rekommendera Poster

Vi ar nu har i Noppharattara det ar hur fint som helst men boendet pa Srisuksant Resort i Noppharattara vill jag verkligen avrada ifran. Det ar slitet och polen har sett sina basta dagar. Persnalen tar ungefar 45-60 minuter for att servera en drink da vill dom ha betalt bade vid bestallning och nar dom serverar den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst referenserna på sawadee.com att många klagar på hög musik nattetid från barerna mittemot. Hur är det med det ? Vi har bokat dubbelrum med "garden view" och tänkte att det kanske är tystare än att bo med "sea view" ut mot gatan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig att det är tystare med garden view, vi bodde med sea view mitt emot baren som är så störande. Ta med öronproppar. Men personalen var inte allt för proffsiga. Det tog 45-60 minuter att få en drink då ville dom ha betalt både vid beställning och vid leverans det var en del andra saker som var för sig inte var så farligt men sammantaget var det irriterande.

Vi ville boka en dagstur med elefantridning och paddling som fanns i en broschyr som dom hade i receptionen men dom sa att det var fullbokat varje gång vi frågade, då gick vi en liten bit till ett internetkafé på samma sida mot Au Nang hållet, där är en tjej som jag varmt kan rekomendera hon heter Kim. Hon bokade turen till oss utan problem den var inte full bokad och det blev t.o.m. billigare. Jag kan varmt rekomendera den turen det var höjdpunkten på vår resa. Dom heter Fantastic tur. Här har jag skrivet lite om den

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=5923.0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi bott en vecka pa Srisuksant och har en vecka kvar och jag forstar ingenting av den negativa kritiken. Visst, hotellet ar inte nytt men jag kan absolut tanka mig att bo har igen likval rada andra att bo har. Vi bor i Pensri building, huvudbyggnaden alltsa inte de sma husen. Har ar tyst o lugnt, personalen trevlig och hjalpsam. So far alltsa ingenting att klaga pa. Frukosten som jag last mycket negativt om ar ocksa bra, olika ratter varje morgon - pad thai, aggrora, stekt agg, nudelsoppa, fried rice o s v.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ju bra att du upplever det så. Det kanske inte hörs så mycket väsen från Luna Bar när man bor i huvudbyggnaden. Själv upplevde ju jag och mitt resesällskap det negativt av dom orsaker jag tidigare nämt. Men njut och ha en härlig semester.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja Lunar Bar uppfattade vi nog lite annorlunda. Nu var vi ju aldrig där utan vi bara gick förbi, men då ropade unga thailänska tjejer på våra män (hallo sexy man), och där satt massor med äldre män med ungt damsällskap. Däremot var restaurangen vid sidan om jättetrevlig med god mat och drinkar samt en underbar utsikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja Lunar Bar uppfattade vi nog lite annorlunda. Nu var vi ju aldrig där utan vi bara gick förbi, men då ropade unga thailänska tjejer på våra män (hallo sexy man), och där satt massor med äldre män med ungt damsällskap. Däremot var restaurangen vid sidan om jättetrevlig med god mat och drinkar samt en underbar utsikt.

Annorlunda ??!!!

Det är mer än vanligt i thailändska barer att tjejerna ropar på västerländska män på gatan...

Även fast de har sällskap...  ;)

Det är ju deras levebröd att få gäster till barerna...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja Lunar Bar uppfattade vi nog lite annorlunda. Nu var vi ju aldrig där utan vi bara gick förbi, men då ropade unga thailänska tjejer på våra män (hallo sexy man), och där satt massor med äldre män med ungt damsällskap. Däremot var restaurangen vid sidan om jättetrevlig med god mat och drinkar samt en underbar utsikt.

Annorlunda ??!!!

Det är mer än vanligt i thailändska barer att tjejerna ropar på västerländska män på gatan...

Även fast de har sällskap...  ;)

Det är ju deras levebröd att få gäster till barerna...

Jag menade annorlunda mot vad annamariaochpetter skrev som tyckte det var trevligt ställe. Var och en får ju givetvis tycka vad dom vill men jag stör mig på alla dessa äldre män med unga thailänskor. Därför undviker jag dom ställena.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Srisuksant Resort i Noppharattara är inget jag rekomenderar. Bodde i huvudbyggnaden i slutet av mars. Det luktade mögel i våra lgh. AC-fläktarna satt mellan balkongerna så det var att skrika sig hörd. Poolens badstege satt halvt fast så en kvinna på väg upp fick med sig den i spat för ett nytt dopp. Plattorna runt poolen var delvis borta och några lösa som du fick i handen när du hävde dig upp då stegen nu saknades. Vi hade rest och var trötta och kollade inte noga upp allt när vi checkade in så vi låg där över natten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×