Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jumbo

Katabeach tur/retur till Phiphi öarna.

Rekommendera Poster

Funderar på att spendera ett par dygn på phiphi. Hur åker man enklast och billigast från södra katabeach till phiphi?

Någon som även kan rekommendera prisvärt hotell som ligger bra till på ön?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är väl bara att knalla in på närmaste resebyrå ock köpa en biljett då ingår hämtning på hotellet ca 400 baht enkel

ok, tack för info, någon som kan rekommendera hotell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt favorit Hotel är Cabana ligger väldigt bra med när till allt men lite slitet och inte helt billigt men personal och läget är toppen! finns mycket att välja på utom under Peak season så priser varierar rejält över ön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tips köp inte hotell för flera nätter ,du kanske vill åka hem samma dag

du ta morgonbåten då kan du åka tillbaka samma dag

hur frekvent går färjan till phiphi?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror det är tre olika bolag vid 8.00 samt ca 2.00 de brukar åka i konvoj i fall det händer nått samma sak tillbaka till Phuket samt Krabi, så om man vill kan man fortsätta till Krabi eller åka tillbaka om man tar morgonbåten efter ca 3,5 timmars uppehåll i phi-phi.,obs gäller  under högsäsong

När ska du åka ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker 17/12 och hem 10/1.

ok tror det är under högsäsong sen om man  gillar phi-phi beror nog på hur gammal man är

48år.... har tre ungar med mig 15,20,21.... vi vill nog mest bara softa och hitta en fin ö där man kan snorkla,äta och dricka gott... och eventuellt stanna kvar 1-2 nätter. Men man kanske är nöjd efter en heldags utflykt för att sedan åka "hem" till katabeach..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror dina barn kommer att gilla phi-phi ni kan ju stanna där en natt eller så

ock ni kanske ska prova Krabi/Ao Nang en natt eller två (ett av mina favorit ställen i Thailand)och sen kan ni ta bussen tillbaka till Phuket

åker ni charter eller har ni betalt rummen i phuket redan?

ock det finns även 1 dags snorkling turer till phi phi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror dina barn kommer att gilla phi-phi ni kan ju stanna där en natt eller så

ock ni kanske ska prova Krabi/Ao Nang en natt eller två (ett av mina favorit ställen i Thailand)och sen kan ni ta bussen tillbaka till Phuket

åker ni charter eller har ni betalt rummen i phuket redan?

ock det finns även 1 dags snorkling turer till phi phi

Åker med thai, vi har betalat boendet på katabeach. Man kan kanske vara 1 natt på phiphi, hur åker man sedan vidare till krabk/Ao Nang och har du nått hyfsat boende att rekomendra där? Hur tar man buss hem till katsbeach sedan? Har ju ifs varit och snorklat vid phiphi för 2 år sedan, så det kanske vore intressantare med Krabi där vi inte varit någongång.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

från phi phi går det båt vid 2 tiden till Krabi ca 400baht sen tar du lokalbussen till ao Nang senaste året har jag bott på Pk mansion på deras top view hotell det är nära stranden centralt men ändå lugnt och skönt väldigt bra pris under lågsäsong men som allt annat dyrare under högsäsong från ao Nang tar ni lokalbussen till stora busstationen ca 70 baht köper en biljett till Phuket för ca 153 baht sen tar ni lokalbussen till kata ca 35 baht

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

från phi phi går det båt vid 2 tiden till Krabi ca 400baht sen tar du lokalbussen till ao Nang senaste året har jag bott på Pk mansion på deras top view hotell det är nära stranden centralt men ändå lugnt och skönt väldigt bra pris under lågsäsong men som allt annat dyrare under högsäsong från ao Nang tar ni lokalbussen till stora busstationen ca 70 baht köper en biljett till Phuket för ca 153 baht sen tar ni lokalbussen till kata ca 35 baht

Ok, får kika lite på detta. Tack för info!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

från phi phi går det båt vid 2 tiden till Krabi ca 400baht sen tar du lokalbussen till ao Nang senaste året har jag bott på Pk mansion på deras top view hotell det är nära stranden centralt men ändå lugnt och skönt väldigt bra pris under lågsäsong men som allt annat dyrare under högsäsong från ao Nang tar ni lokalbussen till stora busstationen ca 70 baht köper en biljett till Phuket för ca 153 baht sen tar ni lokalbussen till kata ca 35 baht

har du tänkt på hur dom ska komma till lokalbussen till Kata från buss stationen då Kanske ska tala om att dom måste åka taxi eller Tuk-Tuk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

från phi phi går det båt vid 2 tiden till Krabi ca 400baht sen tar du lokalbussen till ao Nang senaste året har jag bott på Pk mansion på deras top view hotell det är nära stranden centralt men ändå lugnt och skönt väldigt bra pris under lågsäsong men som allt annat dyrare under högsäsong från ao Nang tar ni lokalbussen till stora busstationen ca 70 baht köper en biljett till Phuket för ca 153 baht sen tar ni lokalbussen till kata ca 35 baht

har du tänkt på hur dom ska komma till lokalbussen till Kata från buss stationen då Kanske ska tala om att dom måste åka taxi eller Tuk-Tuk

hehe tänkte inte på det men bussen mellan Krabi och Phuket stannar nog vid nya busstationen därifrån tar man rosabussen till gamla busstationen 10 baht efter det kan man gå till lokalabusstationen ca 500 m eller ta en rosabuss dit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

från phi phi går det båt vid 2 tiden till Krabi ca 400baht sen tar du lokalbussen till ao Nang senaste året har jag bott på Pk mansion på deras top view hotell det är nära stranden centralt men ändå lugnt och skönt väldigt bra pris under lågsäsong men som allt annat dyrare under högsäsong från ao Nang tar ni lokalbussen till stora busstationen ca 70 baht köper en biljett till Phuket för ca 153 baht sen tar ni lokalbussen till kata ca 35 baht

har du tänkt på hur dom ska komma till lokalbussen till Kata från buss stationen då Kanske ska tala om att dom måste åka taxi eller Tuk-Tuk

hehe tänkte inte på det men bussen mellan Krabi och Phuket stannar nog vid nya busstationen därifrån tar man rosabussen till gamla busstationen 10 baht efter det kan man gå till lokalabusstationen ca 500 m eller ta en rosabuss dit

Enklast är ju att ta rosa bussen direkt dit för är en bra bit from gamla buss stationen till dit busen till kata går Inga 500 meter som du säger  Ja är ju bra mycket billigare att åka rosa bussar och lokal bussar än att ta taxi från bussen til Kata Brukar själv åka bussen när jag ska  förlänga mitt visa i Phuket

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

530 skr (enkel biljett) kostar det med pickup vid hotellet och färja från Rasada pier till Phiphi (Tonsaipier). Då tar färjan 2 timmar kan välja en timmes färd men då kostar det nått på 700-800skr. Kollade dessa priser via www.phuketferry.com/booking.html  Är det rimliga priser.... Datumet jag kollade på var 27/12 och för 4 vuxna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×