Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
vagmastaren

Boende tre personer

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en fråga angående bokning av hotell/bungalow för er thailandsveteraner.

Det är så att jag kommer att åka till Thailand till vintern tillsammans med min mor, flickvän samt ettåriga dotter.

Nu när jag ska leta boende till oss så verkar det vara betydligt svårare att hitta rum som tar mer än två personer, dock så har jag märkt ibland på hemsidorna att man kan lägga till en extrasäng, min fråga är således kan vi boka ett rum och bo tre personer samt dottern trots att det står max två vuxna? Har svårt att se varför man annars skulle kunna välja till en extrasäng för extra betalning per natt.

Så ni med erfarenhet av detta upplys mig gärna, tips angående boende och hotell på Koh chang skulle också uppskattas då jag aldrig varit där tidigare och väljer den ön pga av närheten till Bangkok och mindre resande för minstingen.

Tack på förhand och hoppas att ni förstår vad jag menar.

Med vänliga hälsningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boka 2 rum. Att få lite egentid kan vara nog så knepigt med en ettåring i sängen.

Med mamma/svärmor i rummet så lär det knappast bli någon tid för er själva.

Jag är van med att bo tätt med familjen hemma i tjejens hus men i ett hotellrum, nej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ:

http://www.cookieskohchang.com/

Det beror ju på hotell och bokningssida. Många hotellrum rymmer en extrasäng, men det gör ju inte alla. Vid bokningen, om du kan skicka in en förfråga först, utan att betala, fyll i extrasäng och lägg en fråga i kommentarrutan att ni behöver den extrasängen. Skulle det inte gå, borde bokningen svara att det inte går och ge er alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Lite otydligt kan jag tycka när det står max två pers och sedan alternativ till exctrasäng och en person till men men.

Är en konomisk fråga också då jag tycker det blir lite dyrt med två rum.

Just nu så lutar boendet åt Klong prao beach, är detta en bra strand?

Som jag förstått det är WSB lite för mycket hålligång när man har en liten med sig men kanske har jag missuppfattat?

Kb resort har jag läst många rekommendationer om men där är som jag förstår det inte stranden särskilt bra.

Den ultimata platsen hade varit något som påminner om salad beach på phangan men med större utbud av restauiranger samt affärer. Vet inte om det går att finna på chang.

Vill om det är möjligt gärna bo i en bungalow med utsikt över stranden och havet, några tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har bokat kb resort till nästa vinter och bokade direkt med hotellet via epost. Betalade en deposit och resten när vi anländer. Har bokats de senaste gångerna på det sättet, då kan man ta andra frågor bekvämt på samma gång 😊.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har bokat kb resort till nästa vinter och bokade direkt med hotellet via epost. Betalade en deposit och resten när vi anländer. Har bokats de senaste gångerna på det sättet, då kan man ta andra frågor bekvämt på samma gång 😊.

Härligt, när åker ni? Ok, har du bott där innan, har du isåfall några rumtips?

Vill helst bok i en beachfron bunge men vet inte om man får lov att bo tre pers i en sådan, går det inte får det bli ett familjerum men kanske är det fin utsikt även från dessa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×