Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ostarra

Hotell Bangkok

Rekommendera Poster

Var på VIE en natt i vintras och håller med LantaMas att det var ett bra hotell med bra pris och har en kvällsbuffe till rimligt pris med piano underhållning.

Läget tycker jag inte är nån höjdare men vill man bo nära MBK så är det ett alternativ.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på Baiyoke Sky 3 ggr och alla gångerna varit jättenöjd. Kön vid hissarna som någon pratar om har jag aldrig upplevt. Deras frukost är super för mig som är frukostälskare. Vi åt även kvällsbuffe en gång o var nöjd med den också. Centralt beläget är det och nära till Sky Train när man ska till flyget tex. En gång gick vi till MBK och det var inte speciellt långt. Men naturligtvis olidligt hett.  :JC_fan::Fi

Stora fräscha rum och med fantastisk utsikt. hotellet har egen pool o egen golfutslagsbana (vem som nu till äventyrs skulle vilja golfa)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LantaMats. Kolla in japanska restaurangen och även baren de har på VIE. Visst något dyrare än snittjappen, men bra mat tycker jag.

Jag ska se med egna ögon idag. På Tripadvisor fanns bara ett omdöme, som iofs var positivt men med en varning om 100$ upp för en middag.

Frukosten var helt fantastisk och seglar in på topp 3 över testade hotell i Bangkok. Fullständig rapport med bilder kommer på bloggen inom kort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jättetack för ditt svar :)

vi har inte bestämt oss än men detta lät ju bra :)

Jag har bott på Baiyoke Sky 3 ggr och alla gångerna varit jättenöjd. Kön vid hissarna som någon pratar om har jag aldrig upplevt. Deras frukost är super för mig som är frukostälskare. Vi åt även kvällsbuffe en gång o var nöjd med den också. Centralt beläget är det och nära till Sky Train när man ska till flyget tex. En gång gick vi till MBK och det var inte speciellt långt. Men naturligtvis olidligt hett.   :JC_fan::Fi

Stora fräscha rum och med fantastisk utsikt. hotellet har egen pool o egen golfutslagsbana (vem som nu till äventyrs skulle vilja golfa)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack :)

Alltså det är inte mega viktigt att det är jätte nära till varkem MBK eller nått av de andra ställena, men som första gångs resenärer så vill vi inte hamna i utkanten av Bangkok ( om det nu finns någon sån ) ;)

Här kommer ett till tips nära MBK om det nu var viktigt. VIE hotell, femstjärnigt för en överkomlig summa. Vi bor här nu och än så länge är allt på topp. Ligger mittemot Evergreen och precis bredvid BTS Ratchathewi tror jag det stavas..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som förstagångsresenär vill du inte heller hamna på Baoyke som ligger mitt i ett rörigt område. Jag tycker det ligger väldigt inklämt och malplacerat  för att vara Thailands stolthet som landets högsta byggnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läste igenom hela tråden och ser att ingen tipsat om hotellen på Sukhumvit Soi 11. Där finns flera intresanta hotell och restauranger och pubar. I "hästskon" där Cheap Charlie ligger finns flera mysiga restauranger.

Nu vet jag inte hur gammal eller känslig TS är, men Soi 11 kan kanske vara bra för förstagångaren i Bangkok. Det är poppis och trendigt, och med gatumat också. På minussidan kan väl sägas att det stryker omkring en del frilansande damer sena kvällar.

Ett prisvärt hotell med takpool och sol hela dagen är Grand President (nr3), mina vänner bor alltid där.

En av mina favoriter på Soi 11 är Aloft som jag bott på vid tre tillfällen.

http://tastelikechicken.se/2012/june/aloft-bangkok.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Masen.

Tror någon tipsade om Ambassador på Soi 11 ;)

Håller annars med om läget och ställen kring Cheap Charlie.

På haket precis där hästskon börjar bredvid 7 Eleven käkade jag min bästa måltid i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LantaMats. Kolla in japanska restaurangen och även baren de har på VIE. Visst något dyrare än snittjappen, men bra mat tycker jag.

Vi kollade in jappen och den var orimligt dyr och kändes lite stel, men snygg inredning. Baren var så gott som tom på folk men fantastiskt vacker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Masen.

Tror någon tipsade om Ambassador på Soi 11 ;)

Stämmer. Ambassador verkar prisvärt. Dock så har de en rätt så sleezy nattklubb Climax i källaren med ingång från P-huset, där det florerar en hel del frilansande damer som spiller ut på gatan också. Inget ställe för den känslige kanske.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LantaMats. Kolla in japanska restaurangen och även baren de har på VIE. Visst något dyrare än snittjappen, men bra mat tycker jag.

Vi kollade in jappen och den var orimligt dyr och kändes lite stel, men snygg inredning. Baren var så gott som tom på folk men fantastiskt vacker.

Ok, de har inte fått igång det hela. Jag var där tredje dagen de hade öppet, och då var det relativt mycket folk. Men ett hotellhak som detta blir ofta lite dyrare. Snyggt och gott, men dyrt alltså...Tack för update.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack för eran hjälp och engagemang i denna fråga... men jag kan helt enkelt inte övertala sambon om något annat Hotell än just Baiyoke Hotell, då hans kollega pratat sig varm om läget, och vad det mer kan vara som gör honom så fast vid detta!

När jag har berättat om alla andra ... kanske finare hotell till samma pris.

Så jag hoppas innerligt att det blir en bra vistelse i Bangkok ändå :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack för eran hjälp och engagemang i denna fråga... men jag kan helt enkelt inte övertala sambon om något annat Hotell än just Baiyoke Hotell, då hans kollega pratat sig varm om läget, och vad det mer kan vara som gör honom så fast vid detta!

När jag har berättat om alla andra ... kanske finare hotell till samma pris.

Så jag hoppas innerligt att det blir en bra vistelse i Bangkok ändå :)

Det blir säkert jättebra! Jag har själv bott på Baiyoke flera ggr och varit nöjd alla gånger. De största fördelarna (förutom utsikten) är de riktigt stora rummen, den enorma frukostbuffen och läget till all shopping i pratunam. Kvällstid upplever jag det som trist då jag saknade valbarhet bland bra thaihak att käka på.

I år har vi valt ett annat område och ska bo på Centre Point Sukhumvit... jag hoppas vi blir nöjda med det valet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hihi sambon vill ;)

Ja vi har bokat en svit högt upp och ska se om vi får en i sky zone, och jag kommer absolut skriva här sen när vi har varit där :)

Om det är där ni vill bo så ska ni så klart bo där. Se till att få ett rum i Sky Zone så kan ni njuta av utsikten. Återkom gärna med en rapport när ni bott där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bodde där för nio år sedan, och det var första gången som jag inte bodde i ett råtthål på Khao San Road och jag tyckte då att det var det lyxigaste hotellet i världen (men det är väl typ Scandicstandard). Rummet var stort som gymnastiksal kändes det som och utsikten över Bangkok var hisnande. Det är ett trevligt minne och ni får säkert trevligt där.

På översta våningen finns en lite för kall restaurang som har en stor buffé som vi provade i vintras. Där kan man sitta och frossa. Har för mig de hade free flow Sangria. Sedan kan man gå en trappa upp och komma utomhus till en roterande plattform så man har en 360° vy över staden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LantaMats. Kolla in japanska restaurangen och även baren de har på VIE. Visst något dyrare än snittjappen, men bra mat tycker jag.

Jag ska se med egna ögon idag. På Tripadvisor fanns bara ett omdöme, som iofs var positivt men med en varning om 100$ upp för en middag.

Frukosten var helt fantastisk och seglar in på topp 3 över testade hotell i Bangkok. Fullständig rapport med bilder kommer på bloggen inom kort.

Här är rapporten...

http://tastelikechicken.se/2013/november/vie-hotel-2.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×