Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
tezze

Emirates- suverän service

Rekommendera Poster

Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig.  Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt.  Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan.

Tack för tipset Tezze!! Även vi har bokat flyg med Emirates till galet billigt pris, 14500 för två vuxna, två barn. Vi har 11,5 timmars mellanlandning på vägen hem och jojomensan, även vi var berättigade denna fantastiska service :D. Riktigt riktigt bra :kla!! Då kan vi lägga hotellpengarna på att hänga i Marhaba-lounge vid dom 4,5 timmarna på vägen ner istället!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig.  Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt.  Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan.

Tack för tipset Tezze!! Även vi har bokat flyg med Emirates till galet billigt pris, 14500 för två vuxna, två barn. Vi har 11,5 timmars mellanlandning på vägen hem och jojomensan, även vi var berättigade denna fantastiska service :D. Riktigt riktigt bra :kla!! Då kan vi lägga hotellpengarna på att hänga i Marhaba-lounge vid dom 4,5 timmarna på vägen ner istället!

Vad kul att även ni var berättigad till hotell. Jag tror att de flesta med lång transfer är berättigad trots ekonomi biljett. När åker ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig.  Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt.  Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan.

Tack för tipset Tezze!! Även vi har bokat flyg med Emirates till galet billigt pris, 14500 för två vuxna, två barn. Vi har 11,5 timmars mellanlandning på vägen hem och jojomensan, även vi var berättigade denna fantastiska service :D. Riktigt riktigt bra :kla!! Då kan vi lägga hotellpengarna på att hänga i Marhaba-lounge vid dom 4,5 timmarna på vägen ner istället!

Vad kul att även ni var berättigad till hotell. Jag tror att de flesta med lång transfer är berättigad trots ekonomi biljett. När åker ni?

Man är berättigad till hotell om kortast möjliga transfer är mer än 8 timmar! Allt annat har man snackat sig till. Inget fel i det men heller inget man kan räkna med.

I sort sett samtliga av Mellanöstern bolagen har liknande regler men är svårt att utnyttja för dom flyger så ofta att det nästan aldrig blir minst 8 timmar mellan flygen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig.  Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt.  Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan.

Tack för tipset Tezze!! Även vi har bokat flyg med Emirates till galet billigt pris, 14500 för två vuxna, två barn. Vi har 11,5 timmars mellanlandning på vägen hem och jojomensan, även vi var berättigade denna fantastiska service :D. Riktigt riktigt bra :kla!! Då kan vi lägga hotellpengarna på att hänga i Marhaba-lounge vid dom 4,5 timmarna på vägen ner istället!

Vad kul att även ni var berättigad till hotell. Jag tror att de flesta med lång transfer är berättigad trots ekonomi biljett. När åker ni?

Vi åker 13 feb-7 mars så vi har lite längre väntan än er. Men alla bitar börjar falla på plats nu, boende är klart, transfer är klart och nu detta som en härlig liten bonus :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har kort väntan i Dubai med, boka via resecentrum gruppen han tyckte det var synd vi inte fick ett par nätter i Dubai. Sjukt att det är så billigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flög economy to dubai, helt ok mat och free flow av dricks om du vill.

Dubai bkk flög jag buiseness och där var maten riktigt bra + att det fanns en riktig bar man kunde gå till om man ville sträcka på benen.

Allt som allt riktigt bra men qatar slår dom på näsan med mycket trevligare service, annars rätt lika.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni som fick fri hotellnatt hur var det?. Var det lång till hotellet? Jag har knapps 7 timmar i Dubai på hemresan och Lounge access. Jag erbjuds hotell ser jag i min bokning. Frågan är om det är hotell i terminalen? Annars kanske det är för kort tid för mig att ta mig till något hotell. Kanske bättre då att hänga i Business loungen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns två, ett ca 10 min utanför och ett på flygplatsen, hur dom väljer kommer jag inte ihåg.

ska du inte sova är väl loungen trevligare, deras business är riktigt bra iaf och där släcker man lätt ett antal timmar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hm tror det är minst 8 timmars uppehåll om man ska få fritt hotell, erbjuder de gratis hotell eller bara att boka till dig ? sitter just nu och funderar om jag ska boka med emirates i dec, billigt 4700:- men hemresa 1 timme efter nyårsaftons tolvslag men 17 timmar dit och får prova A380 hehe 4 h 40 m i Dubai 2h 20 m på hemvägen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hm tror det är minst 8 timmars uppehåll om man ska få fritt hotell, erbjuder de gratis hotell eller bara att boka till dig ? sitter just nu och funderar om jag ska boka med emirates i dec, billigt 4700:- men hemresa 1 timme efter nyårsaftons tolvslag men 17 timmar dit och får prova A380 hehe 4 h 40 m i Dubai 2h 20 m på hemvägen

Jo jag är erbjuden det. Är en Biz biljett om det gör någon skillnad

As a special courtesy to our passengers, where an itinerary requires a long stopover in Dubai, Emirates will provide accommodation, meals, ground transportation and visas at no extra cost. Dubai Connect is subject to availability and Terms & Conditions apply.

Så här står det och jag kunde göra en bokning av rum.

EK373 Sun    11 Jan 15 Room 1 ******* *********

Collect voucher at airport check-in counter

Står så där efter att jag bokat

Det ingår ju även Taxi service inom 6 mil från flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns två, ett ca 10 min utanför och ett på flygplatsen, hur dom väljer kommer jag inte ihåg.

ska du inte sova är väl loungen trevligare, deras business är riktigt bra iaf och där släcker man lätt ett antal timmar.

Ja jag har provat deras lonuge och den är grym. Men nu när det vart lite längre stopp på hemvägen fanns detta erbjudande och jag vill ju liksom prova allt :) men jag vill ju inte att jag skall känna att det blir stressigt. Har som sagt bokat men man kanske bara kan strunta att utnyttja det ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om du hamnar på hotellet som är ca 10min utanför så är det rejält dött utanför men det finns några restauranger och barer inne på gården där man lätt slog ihjäl några timmar om du inte hoppar på tunnelbanan in till stan (beror ju lite på vilken tid du kommer dit :) )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får man fråga vad en bizz biljett kostar ? funderar på att åka lite bättre nästa år när jag ska till Thailand

Ja denna betalade jag 14966kr för. Dyrt sätt att åka till Thailand men bra pris för en Bizz med Emirates. Jag reser 6 dec till 11 jan och de hade en kampanj som gällde fram till sista juni. Såg att samma datum nu gick på 19700kr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får man fråga vad en bizz biljett kostar ? funderar på att åka lite bättre nästa år när jag ska till Thailand

Ja denna betalade jag 14966kr för. Dyrt sätt att åka till Thailand men bra pris för en Bizz med Emirates. Jag reser 6 dec till 11 jan och de hade en kampanj som gällde fram till sista juni. Såg att samma datum nu gick på 19700kr

inte så farligt pris och man lever bara en gång

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×