Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst lenastina

riskfritt?

Rekommendera Poster

Gäst lenastina

Är det riskfritt att resa inom Thailand för en ensam tjej? Jag tvekar lite, men har ingen att åka med. Det jag läst är att det sällan händer något farligt? Är det sant?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riskfritt är väl inget idag, men Thailand är på det sättet ganska säkert. Som du säger så hör man sällan att något ont händer turister (om det inga handlar om skumma affärer, knark och dylikt). Tror du kan utan problem resa själv.

Reser du också längs de vanliga backpackersrutterna så komer du träffa en hel del andra ungdommar!

:chwi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ovanligt riskfritt att resa i Thailand jämfört med många andra länder. Ett tips: klä dig någorlunda osexigt  ;) jag menar inte i säck och aska, men lämna inte halva kropen bar. Väldigt avklätt ger andra signaler till en thai än vad du är van vid i eorupa, och du kan hamna i trubbel med uppvaktande grabbar som tror att det är... tja... mer eller mindre fritt fram!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Ja jag är inte orolig när jag reser ensammen i Thailand. Som Malee sa,klä dig inte utmanande bara.

Trevlig resa och du lär inte vara ensammen om du inte vill det!

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har rest mycket som "ensam". Upplevde det som enkelt och trevligt just i Thailand jämfört m syd-europa där man inte fick gå ifred på väg till tex affären. Undvik de värsta turistfällorna (typ Chaweng, Patong etc) och kanske de muslimska delarna i södra Thailand så får du en underbar resa. :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×