Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
windrode

vilket sim kort

Rekommendera Poster

Läst lite på andra sajter att det är osäkert att låsa upp telefonen i Thailand att den har fungerat där men sen när man kommer hem har den ej fungerat och att man då har fått lämna in den o laga för dyra pengar. Vågar man göra det med sin Iphone

Jag skulle inte gjort det med iPhone. Möjligen hos nån av operatörerna men det är inte alltid dom kan göra det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går i alla fall utmärkt att låsa upp android. HTC. Inga problemvarken där eller här!

Tänkte låsa upp en Iphone,,, varför är ni osäkra på om det går bra....?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går i alla fall utmärkt att låsa upp android. HTC. Inga problemvarken där eller här!

Tänkte låsa upp en Iphone,,, varför är ni osäkra på om det går bra....?

Är la just det att jag inte e säker som gör mej osäker.  Jag skulle dock aldrig köpt en låst mobil så för mej spelar det ingen roll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läst lite på andra sajter att det är osäkert att låsa upp telefonen i Thailand att den har fungerat där men sen när man kommer hem har den ej fungerat och att man då har fått lämna in den o laga för dyra pengar. Vågar man göra det med sin Iphone

Om du vågar är upp till dig. Jag har gjort det med tidigare Iphones och skulle inte tveka att göra det igen. Vem säger att det är osäkert kan du klistra in en länk. Du har väl synkat din telefon i Itunes hemma så du har backup på det mesta. När du kommer hem är det bara att återställa telefonen om du så skulle önska.

Hur gammal är din iPhone, vilken modell, operatör? Efter 12 månader har du rätt att låsa upp den hos de flesta operatörer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läst lite på andra sajter att det är osäkert att låsa upp telefonen i Thailand att den har fungerat där men sen när man kommer hem har den ej fungerat och att man då har fått lämna in den o laga för dyra pengar. Vågar man göra det med sin Iphone

Om du vågar är upp till dig. Jag har gjort det med tidigare Iphones och skulle inte tveka att göra det igen. Vem säger att det är osäkert kan du klistra in en länk. Du har väl synkat din telefon i Itunes hemma så du har backup på det mesta. När du kommer hem är det bara att återställa telefonen om du så skulle önska.

Hur gammal är din iPhone, vilken modell, operatör? Efter 12 månader har du rätt att låsa upp den hos de flesta operatörer.

Jag har haft den längre än ett år ska ringa o kolla idag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej den gick inte att låsa upp eftersom jag hade ett år kvar på bindningstiden

Vilken operatör har du?

3

Ringde en snubbe idag som kunde fixa sånt där med upplåsning men eftersom jag hade nyaste uppdateringen så kunde inte han i nuläget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej den gick inte att låsa upp eftersom jag hade ett år kvar på bindningstiden

Vilken operatör har du?

3

Ringde en snubbe idag som kunde fixa sånt där med upplåsning men eftersom jag hade nyaste uppdateringen så kunde inte han i nuläget

Övriga operatörer verkar ha 12 månaders regeln för iphone. Byt operatör nästa gång

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej den gick inte att låsa upp eftersom jag hade ett år kvar på bindningstiden

Vilken operatör har du?

3

Ringde en snubbe idag som kunde fixa sånt där med upplåsning men eftersom jag hade nyaste uppdateringen så kunde inte han i nuläget

Övriga operatörer verkar ha 12 månaders regeln för iphone. Byt operatör nästa gång

Håller med. Eller ännu bättre köp den olåst så slipper man det problemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den som säljer simkortet till dig (oftast på flygplatsen) låser upp den + ser till att allt fungerar perfekt - garanterat - annars betalar du självklart inget.

EVERT

Var på flygplatsen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar tråd:

Har iPhone 4S, vill kunna:

- Instagramma (främst), i Thailand

Kommer att befinna oss i Bangkok, Khao Lak (samt småöar runt omkring)

Sen Phi Phi.

Vilken operatör rekommenderar ni då? (Spelar ingen roll om den operatören bara har vanliga simkort eller redan klara microsim.. vill mest kunna surfa! Vill ändå inte ringa hem under semestern..) ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lånar tråd:

Har iPhone 4S, vill kunna:

- Instagramma (främst), i Thailand

Kommer att befinna oss i Bangkok, Khao Lak (samt småöar runt omkring)

Sen Phi Phi.

Vilken operatör rekommenderar ni då? (Spelar ingen roll om den operatören bara har vanliga simkort eller redan klara microsim.. vill mest kunna surfa! Vill ändå inte ringa hem under semestern..) ;)

Alla operatörer har microsim...

Jag kör själv med Dtac (Happy) och det har alltid fungerat bra för mej...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veniza

Lånar också tråden en sekund.

Reser snart till Thailand i 8 dagar och vill kunna ringa via SKYPE och instagramma flitigt. Vilket kort rekommenderas och hur mkt bör jag ladda kortet med? Kommer att bo på Karon Beach och därifrån åka på kortare dagsutflykter som t ex till Phi Phi Island.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×