Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bjorkie

Plugga i Thailand/Asien

Rekommendera Poster

Hej, som jag förstår så är det många som passar på att göra delar av sina studier nere i Thailand. Jag är egen företagare och pluggar alltså inte här hemma i Sverige, men jag skulle vilja plugga en Engelska kurs för att utvekla min Engelska ännu mer då jag behöver den i mitt arbete.

Finns det alltså möjlighet att plugga enstaka kurser på distans ( i t.ex thailand ) 2-4 månader ungefär? Nån som vet nåt om detta? Tacksam för hjälp.

Niclas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

självklart kan du göra det? Betala för det själv eller via nån högskola om du har behörighet, finns massvis med alternativ.

Men om du verkligen vill lära dig engelska och inte plugga bara för att kunna vara borta länge (som många gör) så borde du inte välja ett engelskspråkigt land? Thailändare är ju överlag värdelösa på Engelska å de gäller även utbildat folk.

men självklart går det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ej pluggat tidigare, har ej nån högskole behörighet för den delen heller skulle jag tro med mina gymnasiebetyg.

Det jag vill göra är att förena nytta med nöje och åka ner 1-3 månader till Thailand i höst t.ex då jag inte har några problem att vara bort från mitt företag här hemma i Sverige. Tips någon vad jag kan göra?? Om nu inte plugga via t.ex studera.nu är ett alternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja det finns ju kurser både på grundskolenivå och gymnasienivå med bok och CD att köpa. Men är det studiestödet du är ute efter så får du väl kolla upp vad komvux har att erbjuda i din kommun.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

Och tack för att du skriver om ämnet.

Själv så ska jag läsa en ett par kurser via NTI-skolan.

Andra distans-alternativ kan ju finnas t.ex. hermods eller miroi.

Det krångliga kan vara att få kommunen att betala för distanskurs istället för att studera hemma på plats i skolan osv..sad but true.

Det kan kräva ett antal telefonsamtal med olika instanser osv för att få till en lösning.

Själv har jag just fixat det iaf.

Ska läsa 350 poäng på distans.. dock inte engelska.

Jag kommer att bege mig ner till Thailand och tillbringa minst ett par månader där.

Som planen ser ut så avreser jag i Februari 2012 och stannar till någon gång i Juni 2012..

Någon mer som ska ner till Thailand nu till våren? och plugga på distans etc?

Isf. hör gärna av er alltid bra att ha någon att bolla ideér med kanske hitta på något häftigt när man väl är på plats.

Har du goda ideér och förslag så varför inte höra av dig!

johan_n_mejl@hotmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×