Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
SnuffeSunshine

Vattentemperatur?

Rekommendera Poster

Hej hopp:)

Tänkte höra ifall det är någon som vet vad vattentemperatur ligger på nu runt koh samui? Jag var där i sommras och det var riktigt behaglig temperatur då på vattnet vid chaweng. Är lite av en badkruka :cr och skall ner dit igen den 23:e jan till 8:e feb. Har följt vädret där nere ett tag nu via detta forum och det ser ut som det är rund 28-30 grader i skuggan, men det är ju fler soltimmar nu än det var i sommras (5typ). I sommras var det runt 32-34 grader i skuggan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att vattentemperaturen ändras lika mycket som lufttemperaturen. Jag dök vid Similans i mars/april och innan har jag dykt vid Koh Tao. Bägge gångerna höll sig temperaturen på över 26 C, även på 30 meters djup.

Simma lugnt!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du lär säkert inte frysa när du badar.

Allting är relativt men det gjorde jag idag när jag badade, första gången på 3 år  :o

Mina vänner och övriga turister tycktes INTE dela min mening utan plaskade hejvilt hela dagen. Det var nog 28 grader i vattnet så "normala" människor fryser kanske inte då  ;)

Färg på kroppen fick jag oxå så nu kan jag inte längre ståta över att vara blekast på Phuket men det har nog snart rättat till sig  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte har det varit fler soltimmar nu än det är i Juni eller Juli, allt detta regnande. Vattentempen ligger på runt 26 - 28 grader, det gör den året runt, nu menar jag på 1,5 meters djup och inte intill strandkanten, ej heller där det kan komma någon kallström ute från djupet.

Badar du bakom korallrevet på norra delen av Chaweng behöver du inte oroa dig för varken det ena eller det andra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du lär säkert inte frysa när du badar.

Allting är relativt men det gjorde jag idag när jag badade, första gången på 3 år   :o

Mina vänner och övriga turister tycktes INTE dela min mening utan plaskade hejvilt hela dagen. Det var nog 28 grader i vattnet så "normala" människor fryser kanske inte då  ;)

Färg på kroppen fick jag oxå så nu kan jag inte längre ståta över att vara blekast på Phuket men det har nog snart rättat till sig  :)

Har du hemlängtan Lena, eftersom du har solat  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×