Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Vilken bank ska jag välja på Koh Lanta?

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder. Vilken bank ska ja välja på Koh Lanta?

Har det nån betydelse eller kan ja bara gå in på första bästa bank å öppna ett konto med visakort?

Skiljer priserna nåt mellan bankerna? Vad brukar det kosta med ett konto + visakort?

Kan det va bra att skaffa internetbank även om man bara ska använda den för att kolla saldo? Vad brukar det kosta?

Btw... Jag har Non-Immigrantvisa ifall nån undrar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett elektroniskt MasterCard för uttag kostar 200 baht om året hos Siam Commercial och man kan få det på 5 minuter med kontot. Deras SCB Easy på internet kostar inget extra ...

Vet inte om andra banker är bättre/sämre, kan bara redovisa de fakta jag vet. Har ett konto som användes när jag var i Thailand 3 resp. 2 månader för att slippa svenska avgifter och kunna ta ut småsummor för vanliga utgifter. Använder inte det sedan något år sedan, men lät några tusen baht ligga kvar för avgifternas skull.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste på en sida att det bara fanns 3 banker på Lanta. Vet inte om det stämmer?

Dom som fanns enligt sidan var

Siam Commercial Bank

Siam City Bank

Krung Thai Bank

Av dom känns det ju som att Siam Commercial Bank känns bäst så blir nog att ja testar dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning i dagens läge. Man krävde inte någon summa från mig, men det var 3-4 år sedan.

Okej.. Får la se va dom säger när ja kommer dit då. Behövs det är de ju bara att ta ut det som behövs på närmaste atm...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första kontot vi skaffade var med Siam City Bank. Satte in 500 bath. Vi öppnade det för att kunna föra över pengar till ett lägenhetsköp.

Sedan har vi öppnat i Siam Commercial Bank för att kunna sköta saker via internet.

Dessutom ett konto hos Krung Thai som har sitt kontor vid Southern Lanta.

Tror att man behöver en adress i Thailand för att öppna ett konto.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×