Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Trygghansa VS Gouda?

Rekommendera Poster

Blir tokig när det gäller reseförsäkring...

Dom jag väljer på nu är en förlängd reseförsäring hos Trygg hansa och en "Studera utomlands" hos Gouda.

Trygg Hansa kostar 6 805 sek för 12 månader

Gouda kostar 4 380 sek för 12 månader. (ingen självrisk)

Så det är ju rätt stor prisskillnad.

Jag tycker att vilkoren på Gouda verkar vara tillräckliga men de står dock "Nödvändiga och skäliga kostnader" på rätt många saker. Kan det vara ett problem?

Tacksam för synpunkter som kan hjälpa mej bestämma =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Hm,jag trodde Gouda var en ost. Fast den heter nog Guoda eller något sådant  :offtopic:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju råkat ut för ett fall för 2 år sedan. Då hade jag en förlängning på min hemförsäkring hos Länförsäkringar. Och jag blev sjuk dag 43 på min resa.

När jag sedan avslutade hela detta försäkringsärede kan jag konstatera att iallafall LF ser förlängningen som en helt ny försäkring. Så om jag haft Gouda istället hade inte gjort någon skillnad.

Vad menar jag då med det. Jo Eftersom jag blev sjuk dag 43 så täckte försäkringen alla kostnader för sjukvård och resor fram till hemresan. Och detta hade skett oberoende om jag haft förlängning eller inte.

Dock täckte försäkringen bara boendekostnaden, återbetalning av reskostnad osv (typ att jag inte kunden utnyttja min resa på fullständigt sätt då jag var sjuk) fram till dag 45.  Så i mitt fall blev det bara ersättning för 3 dagar.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har Gouda som försäkringsbolag sedan vi flyttade hit i aug -09. De har varit helt fantastiska att ha och göra med, då vi blev varse om det när vår son var med i en moppeolycka i våras. Han opererades vid ett par tillfällen och låg inlagd i några dagar och det var aldrig några bekymmer med dem.Om vi inte hörde av oss ringde de själva och frågade hur sonen mådde och om det var några flera besök inbokade mm, på ett väldigt trevligt sätt. Vi hade sluträkningar på runt 500.000 baht och det gick hur bra som helst. Vi är supernöjda med dem!

Mvh Ann i Kamala

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv vill ja alltid välja att förlänga min försäkring där jag har hemförsäkringen. Har du annars Trygg-Hansa?

Jag har Trygg-Hansa på min hemförsäkring så det blir ju en förlängning av dom 45 dagarna som ingår i sånna fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft Gouda i 3år och har inget att klaga på. När vi var i Malaysia i somras och vi trodde att damen hade åkt på nån tropisk åkomma på Borneo. Efter kontakt med alarmcentralen så hade de konstant uppföljning och frågade hela tiden hur det gick, värderade medicin man fått utskriven, etc. Var heller inga problem med ersättningar för läkarbesök och mediciner.

Kan mao rekommenderas :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft Gouda i 3år och har inget att klaga på. När vi var i Malaysia i somras och vi trodde att damen hade åkt på nån tropisk åkomma på Borneo. Efter kontakt med alarmcentralen så hade de konstant uppföljning och frågade hela tiden hur det gick, värderade medicin man fått utskriven, etc. Var heller inga problem med ersättningar för läkarbesök och mediciner.

Kan mao rekommenderas :)

Det låter ju bra... Det lutar  helt klart åt Gouda =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×