Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gudrunskan

Låter min budget rimlig?

Rekommendera Poster

50:- natten?!  :o Hur bor man då?

ja på första stället var det ju såna där enkla bamboo bungalows, med AC och toalett men ja de var väl inte helt täta mellan dörren och golvet var en glipa på 2 cm och toaletten hängde inte riktigt ihop med bungalown ;-)

på Koh Lanta delade vi bungalow, 800 baht/natt och varje bungalow innehöll 2 dubbelsängar = 800/4=200 baht per person/natt

Vi hade ju helt klart fördelen att vi var fler, fast den enkla bamboobungalown kostade 100 kr /natt och den delade vi på 2...

Vi ville bara ha någonstans att sova, vi var inte ute efter värsta komforten, Vi sov på både nattåg och nattbåt ;-) reste runt!

AC bunge för 200-250 Baht natten?  :o Vi bodde toksimpelt 2005 på Koh Pha Ngan med AC för 500/ natt.. Ja jag säger då det, du måste vara en jävel på att leta :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan va många fler thailandsresor folk skulle kunna göra varje år om kvinnsen skar ner på shoppingen på resorna.

ONTOPIC: inte läst tråden men det låter väldigt tight, iaf för en 2-veckors semester, jag "bor" här och har en dagsbugdet som är högre. Är det verkligen värt att leva som en kyrkråtta för att man ska kunna shoppa? Du tror inte du får en roligare resa om du skippar shoppingen och gör va du vill och känner för istället för att käka ris och dricka vatten 3ggr om dagen för att kunna få med dig massor krimskrams hem?

EDIT: såg nu att resan redan var gjord...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×