Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Maddie

Matfråga

Rekommendera Poster

Stekt ris med kyckling, kyckling med cashewnötter och kycklingspett m jordnötssås är våran dotters favoriter. Hon är visserligen lite äldre (12år) men våra kompisars kille som är 6 år hade samma favoriträtter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på ö-luffning runt Koh Changs öar i januari-februari 2010 i 30 dagar. Var lite orolig att våra barn 6år resp 9 år skulle delvis svälta ihäl men det gick över förväntan. Det finns så mycket god mat. Man får vara lite uppfiningsrik och själv komponera ihop en rätt som skulle kunna funka. Annars finns det pannkokor och spagetti. Efter halva tiden åt barnen vad vi åt ( fast inte lika starkt).

Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våra ungar var rätt svårflörtade, det blev mest riss och stekt ägg. Men sen åt de ju en massa frukt och en och annan macka så de fick nog gott om näring i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min dotter avskyr ris :/ och hon är väldigt kräsen här hemma också. Hon fick helt enkelt äta det som serverades. Det var ok med t ex kycklig i ostronsås, hon åt bara kycklingen, inte såsen. Hade bakpotatis till emellanåt. Be att få utan vitlökssmör om du beställer det och ditt barn inte vill ha det, de brukar slänga i det innan servering annars. Kycklingspett gick också bra. Vi åt aldrig något "västerländskt" mer än bakpotatis. Förutom i Bangkok då.... Nudlar borde väl funka, plocka bort det som de inte vill ha....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oj oj det är en ganska svår fråga beroende på att det beror på hur barnet är. Glass kan vara den sista utvägen ibland tyvärr. Chokladflingor till frukosten har räddat många resor. Detta är iaktagelser som jag har gjort med resor med vänner och deras barn. Sen har jag även varit ute med släkt/vänners barn där det aldrig har varit några problem utan att barnen äter vad som bjuds. Men det viktiga är att barnen får i sig vätska(tyvärr så är det ok med läsk om dom inte dricker något annat) Får dom i sig nån rostad macka eller stekta nudlar till frukost om dom annars är kinkiga så är det bara att börja göra vågen. tror att man måste vara väldigt flexibel och låta barnen äta det dom vill och att man avdramatiserar måltiderna och gör det som bara en vanlig grej. Slut från mig nu ska jag äta en fet hamburgare för det är det enda jag äter på lördag nätterna....  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×