Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Modo

Ta med sig pengar

Rekommendera Poster

Gäst Modo

Hej! Finns det nån lag på hur mkt pengar jag får ta med in till Thailand eller det bryr de sig inte om? Vi tänkte åka runt utanför turiststråken och vill därför ha ca$h med oss. Nån som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Finns det nån lag på hur mkt pengar jag får ta med in till Thailand eller det bryr de sig inte om? Vi tänkte åka runt utanför turiststråken och vill därför ha ca$h med oss. Nån som vet?

Även utanför turiststråken finns "bankomater" = ATM... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontanter är ju alltid det mest riskfyllda att resa runt med. Förvinner de kan du inte få ersättning.

Om ni ska resa till något ställe där det inte finns möljghet att "ta ut" kontanter, kanske det ändå inte är nödvändigt att vid inresan till Thailand bara ha med sig kontanter. Ni kan väl i så fall ta ut lagom mycket för den perioden då ni besöker en plats där det inte går att ta ut pengar (om det nu finns några sådana.....). Ni lär väl på resans gång ändå passera någon bank/bankomat och kan då fylla på penga-förrådet....eller... :th

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

väcker liv i en gammal tråd. det här var något jag funderade på häromdagen. fick för mig att jag läst det nånstans att det fanns maxbelopp på hur mkt pengar man fick ta med sig genom passåtullkontrollen när man anländer till thai, så vart tvungen att söka lite i gamla trådar om jag sett nå sånt.

någon som vet om det finns något maxbelopp. inte så att jag tänkt maxa fickorna med bath men bra å veta ändå :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst någonstans att maxbeloppet för införsel i Thailand utan att deklarera det är 10.000 dollar.

Sen finns det ett maxbelopp för utförsel från Sverige utan att deklarera det på 150.000 kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Direkt från hästens..

http://www.customs.go.th/Customs-Eng/Traveller/TravelEng.jsp?menuNme=Travel#8

Currency Limitation

For Thai currency, the amount of Baht 50,000 or more must be reported on departure to Customs, except those traveling to Lao PDR., Myanmar, Cambodia, Malaysia, and Vietnam are allowed to take out Thai currency not exceeding 500,000 Baht.

For Foreign currency, any person who brings or takes and aggregate amount of foreign currency exceeding USD 20,000 or its equivalent out of or into the Kingdom of Thailand shall declare such amount of foreign currency to Customs. Failure to declare or make false declaration is a criminal offence.

Som jag förstår det så finns det inga begränsningar på införsel av Baht. Dom lär väl vilja behållan pengarna i landet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Green Channel

Nothing to Declare 

-Personal belonging in reasonable amount for owner’s use and the total value not

   exceeding 10,000 baht.

   ( not restricted/prohibited items or provision)

-200Cigarettes or 250 gm of tobacco or cigars, or altogether weight not more than

   250 gm at the maximum

- 1 liter of alcoholic beverage at the maximum

Punishment if Failure to declare!

      It will lead to a fine amounting to 4 times the value of undeclared items plus tax and duty, or imprisonment for not more than 10 years, or both. Such undeclared items are confiscated.

Noterade detta med att man måste deklarera varor över 10.000 bht i värde. Det gäller ju de flestas mobiltelefoner/kameror/datorer etc.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×