Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lollo5501

Någon som åkt VIP bussarna till Koh Chang?

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har inte åkt VIP buss til just Koh Chang, men flera andra ställen, med just VIP buss, och det tycker jag har varit kanon, stoora säten som man kan luta bakåt så det nästan blir som "säng".

Vi åkte längre stäckor, då åkte vi på nätterna, jag sov väldigt bra...är iof liten och har lätt att somna på de flesta ställen, men min pojkvän som e lång tyckte ändå det va bekvämt, ha brukar alltid klaga annars på för litet utrymme när vi flyger/ åker buss :), bussen stannade kort för mat (som ingår) och toalettbesök.

Vi åker till Bkk om 2v och ska ta oss med buss runt om i Thailand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åkte tur och retur till bkk från phuket för en vecka sedan. det va helt okej. Men tänk på att kanske ta med en varm tröja. acn går för fullt och man kan bli rätt kall. Dasspapper är också något som är bra att ha med sig. (men det är ju inget nytt när man e i thailand).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

November -08 gjorde vi som ni tänkt. 3 nätter i Bangkok och sedan buss från Ekamai till Koh Chang. Bussen var inga problem. Hade tröja,vatten och lite att småäta på. Tog ca 5 timmar. Vi resonerade precis som ni - att man skulle passa på att se lite.

En miss vi gjorde var att vi inte bokade bussbiljetten. Vi ville ta den tidiga bussen, tror den gick halv 8. Men när vi kom dit en halvtimme innan, var där bara 2 platser kvar och vi var 4... Fick vänta 2 timmar till nästa buss....Hade vi gjort om samma resa idag, hade vi åkt ut till Ekamia dagen innan och fixat biljetterna då, eller kanske kan hotellet hjälpa till att boka dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla för tipset då bokar vi nog via hotellet, tror att det fanns en resebyrå där för vi vill ju åka så tidigt som möjligt till Koh Chang :dance2:

En bra idé. Få den som går direkt bara. På kohchang.se under transporter finns tips. Vi åkte med den som går direkt, inte inom Trat ( Samma som Örjan tror jag). Bild och info finns just under transporter, på vänstra delen. Det var många på Ekamai som ville sälja biljetter till oss med andra bolag....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag skulle till Koh Tao för några år sedan så tog jag tåget till Chumpong. Ville åka tåg för att se något på vägen ner. Det var en miss eftersom det var så kraftigt solskydd på fönsterrutorna så att man var tvungen att trycka huvudet mot fönstret för att kunna se ut.

Men det var billigt och bekvämt annars.

Men det ser bättre ut på bussarna. Tänkte själv åka med dem från flygplatsen till Koh Chang i april.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte som sagt åka med buss direkt från flygplatsen till färjan till Koh Chang.

Enligt denna sida: http://www.kohchang.se/transporter/ så går sista bussen kl: 10:00. Vet ni om det stämmer? Eller går det någon senare?

Mitt plan landar 10:00 om allt går som det ska.

Hur gör jag då? Åker till Ekamai och åker där ifrån?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

För två år sen åkte vi buss från Koh Chang till Bangkok. Stor fin buss, inga problem alls.  :dance4: Bussen stannade efter halva vägen för att man skulle kunna gå på toaletten och där fanns även något att äta, vi stannade till ca 20 minuter.

Bussbiljetten var billig åxå, kommer inte riktigt ihåg men tror det va 300-400 bath bara, jag minns att vi tyckte det var otroligt billigt. Vi hade bokat biljetter i förväg.

Mvh evawalle  :d_good_luck:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista direktbussen (Vipbussen) går 10.00  ;)

Undrar om man skulle boka flyg istället då.

Jag ville åka buss för att se något på vägen.

Vi åkte BKK-Koh Chang med buss både dit och tillbaka, dit åkte vi en "vanlig buss", med Ac naturligtvis fast enklare än Vip bussen som vi åkte med hem. Vi var ganska sent på det och jag tror inte vi tog den bussen förrän runt ett tiden på dagen, iofs blev det ganska stressigt att ta sig ner till färjan när bussen stannat, men vi hann :). Tror den sista färjan gick vid sju eller nått (men det kan du ju säkert kolla exakt någonstans). Så visst går det att ta buss dit senare än 10.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista direktbussen (Vipbussen) går 10.00  ;)

Undrar om man skulle boka flyg istället då.

Jag ville åka buss för att se något på vägen.

Vi åkte BKK-Koh Chang med buss både dit och tillbaka, dit åkte vi en "vanlig buss", med Ac naturligtvis fast enklare än Vip bussen som vi åkte med hem. Vi var ganska sent på det och jag tror inte vi tog den bussen förrän runt ett tiden på dagen, iofs blev det ganska stressigt att ta sig ner till färjan när bussen stannat, men vi hann :). Tror den sista färjan gick vid sju eller nått (men det kan du ju säkert kolla exakt någonstans). Så visst går det att ta buss dit senare än 10.....

Absolut går det flera bussar men inte VIP-bussarna, där är sista avgång 10.00  :d_martini:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista direktbussen (Vipbussen) går 10.00  ;)

Undrar om man skulle boka flyg istället då.

Jag ville åka buss för att se något på vägen.

Vi åkte BKK-Koh Chang med buss både dit och tillbaka, dit åkte vi en "vanlig buss", med Ac naturligtvis fast enklare än Vip bussen som vi åkte med hem. Vi var ganska sent på det och jag tror inte vi tog den bussen förrän runt ett tiden på dagen, iofs blev det ganska stressigt att ta sig ner till färjan när bussen stannat, men vi hann :). Tror den sista färjan gick vid sju eller nått (men det kan du ju säkert kolla exakt någonstans). Så visst går det att ta buss dit senare än 10.....

Absolut går det flera bussar men inte VIP-bussarna, där är sista avgång 10.00  :d_martini:

Går det bussar från flygplatsen senare än 10:00?

Eller är det bara från Ekamai?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte från Ekkamai, tror inte att de bussarna går från flygplatsen ???,  men jag är inte hundra. Vi var ju inne i BKK när vi skulle åka så det fanns ju ingen anledning då att kolla upp något annat :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja fråga inte mig! :D, trode när ni pratade om det att det var en sådan vi åkt! ;). Alltså grejen var att vi gjorde i praktiken inte ett skit när vi gick av färjan, följde en ström av folk å de flesta gick i i dessa bussarna, när vi gick på betalade vi och blev inslussade i detta rummet som låg under de andra sätena. Bussen stannade sen vid två tillfällen tror jag och plockade upp folk. På ett ställe klev det på två unga thai tjejer som satt inne hos oss och gissa om de hade roligt med Alfons :). Fotade å höll på! Bussen stannade sen vid Ekkamai....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×