Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
n1an

Taxfree vid ankomst till flygplatsen

Rekommendera Poster

Nån som vet om man kan handla Taxfree på flygplatsen i Bangkok när man landar?

Flyger direkt med Thai och inbillar mig att det är billigare på suvan än på Arlanda. Har inte flugit direkt på länge utan van att mellanlanda och då kunna köpa taxfree i Doha eller Dubai.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kommer väl inte ens i kontakt med taxfree-zonen när man landar, det är ju passkontroll, bagageband och exit. Möjligt att jag har fel. Beroende på spritsort varierar priserna arlanda/suvvan/7-eleven...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går att handla taxfree vid ankomst, men antalet butiker är betydligt färre än vid departure. Likaså vill man fortast möjligt ta sig genom passkontrollen och vidare. Taxfree är ganska dyrt i BKK, tycker priserna på Arlanda är riktigt bra på vissa produkter beroende på vad man är ute efter. 

Tänk på att du bara för ta med 1 liter in i Thailand. 

http://story.kingpower.com/en/store-suvanabhumi-en/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, M_Olsson säger:

Det går att handla taxfree vid ankomst, men antalet butiker är betydligt färre än vid departure. Likaså vill man fortast möjligt ta sig genom passkontrollen och vidare. Taxfree är ganska dyrt i BKK, tycker priserna på Arlanda är riktigt bra på vissa produkter beroende på vad man är ute efter. 

Tänk på att du bara för ta med 1 liter in i Thailand. 

http://story.kingpower.com/en/store-suvanabhumi-en/

Jag hade för mig att jag sett några små holkar med taxfree när man landande men aldrig varit in i dom. Vet du om det är samma priser som vid avgående?

Upplevt att Arlanda alltid varit så dyra, men får kolla igen när vi kommer dit :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

600 baht för en limpa cigarretter var det senast  (på Samui) får bara köpa en på varje biljett.

På Suvan har de ibland stått FÖRE passkontrollen men även efter bagageutlämningen, tycker det varierar gång från gång.

Sprit inhandlas billigare på Kastrup än på Bangkok, så var det i alla fall senaste gången men kanske ändras dag från dag..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎06‎-‎04 på 16:52, Phatthalung säger:

Sprit och cigaretter handlas på seven eleven eller family market. Blir billigaste så!

Nä du inte om man vill ha riktig rom el whiskey ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan, Phatthalung säger:

Du är antagligen en thailandsoskuld ! Skaffa lite erfarenhet innan du pratar, så slipper du bli mer lurad än nödvändigt. 

??????

Varför tar du så illa vid dig varje gång man ifrågasätter??

Vill inte ha Sangsom whiskey....

Sist jag kollade så kostade en Bacardi Rom långt över 1000B på 7/11 och var det 70 cl....

Håller med om att ciggen är billigare men nu undrade jag över sprit...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×