Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
M_Olsson

Bali 2016

Rekommendera Poster

23 timmar sedan, pelle77 säger:

För en längre semester så välj Bali. Men undvik Kuta är mitt tips efter att ha varit på Bali förra sommaren.

Har du nåt annat bra förslag?

Vill inte att det ska vara öde, utan kunna ha bad, mat och lite affärer runt ..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, n1an säger:

Har du nåt annat bra förslag?

Vill inte att det ska vara öde, utan kunna ha bad, mat och lite affärer runt ..

Sanur gillade jag mer. Lugnare men med bra utbud av restauranger. Seminyak var vi bara i över dagen och kan nog vara ett mellanting mellan Sanur och Kuta. Vill ni ha det jag läser in i din fråga kan det nog passa bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎03‎-‎23 på 21:48, pelle77 säger:

Sanur gillade jag mer. Lugnare men med bra utbud av restauranger. Seminyak var vi bara i över dagen och kan nog vara ett mellanting mellan Sanur och Kuta. Vill ni ha det jag läser in i din fråga kan det nog passa bra.

Du läser in så rätt... Tack verkar perfekt för oss :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Lasse_F säger:

Pelle vad är det som är fel på Kuta ? Har inte varit där själv och du skriver bara att man ska undvika det.

 

Funderar på 18 nätter på Bali med sonen

Nu bodde inte vi där utan var förbi där på ett dagsbesök bara och det kändes som Ayia Napa. Helt ok om det är det som söks men jag gillade Ubud och Sanur samt Nusa Dua bättre.

 

skulle jag åka tillbaks igen skulle jag försöka lägga några nätter på Lembongan eller Gili 

Redigerad av pelle77

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget större fel på Kuta enligt mig och vår familj. Barnen tyckte stranden var toppen med alla vågor. Vi bodde en bit från centrum, ca 15 min promenad och växlade mellan att hänga vid poolen eller stranden. Beror ju som sagt lite vad man är ute efter. Åker man med barn som gillar att bada i vågor så är Kuta eller de andra stränderna på västra sidan av Bali toppen under den svenska sommaren.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan, M_Olsson säger:

Inget större fel på Kuta enligt mig och vår familj. Barnen tyckte stranden var toppen med alla vågor. Vi bodde en bit från centrum, ca 15 min promenad och växlade mellan att hänga vid poolen eller stranden. Beror ju som sagt lite vad man är ute efter. Åker man med barn som gillar att bada i vågor så är Kuta eller de andra stränderna på västra sidan av Bali toppen under den svenska sommaren.

 

 

Låter Perfekt åker med en 13 åring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
32 minuter sedan, Lasse_F säger:

Låter Perfekt åker med en 13 åring.

Kuta är lite att likna med Pattaya och de stora stränderna på Phuket, typ stad med bad. Trafiken ganska så intensiv på södra Bali, riktigt myllrande/kaotisk stundom . Vill man ha mera "exotiska" stränder så får ni söka er mot andra stränder på Bali eller kanske Lombok / Gili.

Kolla in Philles blogg så kan ni få bra tips om exempelvis stränder utanför Lombok. 

http://www.silfverling.se/2015/08/paradiset.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trådlyft. 

Bara 115 dagar till ny resa till Indonesien, flyger till Lombok och hem från Bali. Har tänkt börja med 6 nätter på Novotel på Kuta, Lombok. Sedan blir det 4 nätter på Gili T, båt över till Bali och boende i villa på norra Bali. Sista veckan kan det bli Kuta eller kanske någon av Nusa öarna. 

Någon mer som ska till Bali i år?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×