Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
L8

Ej genomgående flygbiljett, hur gör man på Suvvan?

Rekommendera Poster

Vi har fått extra sällskap i sista stund. Denna biljett är ej genomgående utan vi köpte själva till Bangkok-Hat Yai med Thai Smile.

nu till min fråga, måste man gå via immigration då eller kan man gå till inrikesflygen direkt ändå?

Tror även att vi andra fem som har genomgående biljett måste hämta ut vårt bagage? Detta eftersom Hat Yai inte är en internationell flygplats sa Thai.  Vart finns bagagebanden.....efter man passarat immigration?

Vi har drygt tre timmar på oss så det ordnar väl sig men jag hatar att inte veta hur det går till  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har fått extra sällskap i sista stund. Denna biljett är ej genomgående utan vi köpte själva till Bangkok-Hat Yai med Thai Smile.

nu till min fråga, måste man gå via immigration då eller kan man gå till inrikesflygen direkt ändå?

Tror även att vi andra fem som har genomgående biljett måste hämta ut vårt bagage? Detta eftersom Hat Yai inte är en internationell flygplats sa Thai.  Vart finns bagagebanden.....efter man passarat immigration?

Vi har drygt tre timmar på oss så det ordnar väl sig men jag hatar att inte veta hur det går till  :D

Ofta kan man checka bagaget hela vägen och gå via transferområdet även om man inte har en genomgående biljett. Beror på vilka flygbolag man bokat, om dom har samarbete. Fråga vid incheckningen om det är möjligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man går ju via domestic transfer och då får mn ju alltid stämpeln i bkk oavsett var man ska.

Nej det gör man inte det gör man bara när man ska till en internationell flygplats som har tull och passkontroll. Till tex Trat måste man checka ut bagaget och sen checka in det på inrikes.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är med Thai/ Thai Smile för oss alla. Samma flyg. Men den sista biljetten köpte vi Köpenhamn-Bangkok med Thai & bokade själva samma Thai Smile flyg som vi övriga.

Vill bara ha koll på läget, i värsta fall är det ju så att den sista deltagaren måste gå igenom immigration och hämta ut bagage men jag vet inte....

Har aldrig hämtat ut bagage på Suvvan utan varit incheckade hela vägen....

Hoppas vi kan lösa det direkt i Köpenhamn, känns stressigt annars ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thai svarade mig att det inte är en internationell flygplats?

OM man nu måste gå genom immigration, räcker våra 3,5 timme då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är med Thai/ Thai Smile för oss alla. Samma flyg. Men den sista biljetten köpte vi Köpenhamn-Bangkok med Thai & bokade själva samma Thai Smile flyg som vi övriga.

Vill bara ha koll på läget, i värsta fall är det ju så att den sista deltagaren måste gå igenom immigration och hämta ut bagage men jag vet inte....

Har aldrig hämtat ut bagage på Suvvan utan varit incheckade hela vägen....

Hoppas vi kan lösa det direkt i Köpenhamn, känns stressigt annars ;)

Det är inga problem att hitta på Suvvan bra skyltat. Har för mig att man bara går ut när man hämtat bagaget och tar rulltrappan upp 2 våningar så har man incheckningen för inrikes där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hat Yai är en internationell flygplats, du checkar i Köpenhamn bagaget direkt till Hat Yai, visa bara upp Smilebiljetten så löser det sig.

Tiden är MYCKET väl tilltagen, du klarar immigration + promenaden upp och bort under 90 minuter - LÄTT.

För övrigt kan det inte bli enklare att hämta ut bagage än på Suvan, när man passerat immigration går man rakt på bagagebanden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta kan boka er hela vägen så beror mest på vad den som sitter bakom inchecknings disken vill, så va det dör oss nu iaf... Fick plocka ut vårt bagage å checka in på nytt då han på Landvetter sa att HDY ej är internationella flygplats trots mina påtryckningar.... Eller så va han dåligt påläst?? Flög me turkish och sen thai smile...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta kan boka er hela vägen så beror mest på vad den som sitter bakom inchecknings disken vill, så va det dör oss nu iaf... Fick plocka ut vårt bagage å checka in på nytt då han på Landvetter sa att HDY ej är internationella flygplats trots mina påtryckningar.... Eller så va han dåligt påläst?? Flög me turkish och sen thai smile...

Då borde det ju gå o lösa, åker ju med Thai!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta kan boka er hela vägen så beror mest på vad den som sitter bakom inchecknings disken vill, så va det dör oss nu iaf... Fick plocka ut vårt bagage å checka in på nytt då han på Landvetter sa att HDY ej är internationella flygplats trots mina påtryckningar.... Eller så va han dåligt påläst?? Flög me turkish och sen thai smile...

Då borde det ju gå o lösa, åker ju med Thai!

Känns som du har alla förutsättningar ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×