Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
aehn

Min tjej och jag skall åka till Sverige, vad behövs?

Rekommendera Poster

Angående vad försäkring skall täcka, så står det på hemsidan följande "The insurance must cover [...]cost for medical treatment, hospitalization and repatriation due to injury or medical reasons."

Frågade några försäkringsbolag där de sade att förskringen täcker en kostnad för en ombokad flygbiljett, men inte själva flygbiljetten i sig. Är det inte det som menas med repatriation?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såvida dom inte ändrat nyss så är visumet på tre månader automatiskt (90 dgr) och startar från det datum man angett i ansökningen.

Endoo; samma regler för gifta men lättare få visum & uppehållstillstånd då men lever i en "bevisad" relation  ;)

Stämmer ej, den dagen du anländer till sverige den dagen börjar visumet gälla..

Så det betyder alltså att om jag ansöker VISA från och med 12 Aug och 90 dagar frammåt, och jag anländer till Sverige den 20 Aug så blir det från och med detta datum och 90 dagar frammåt, trots att det står skrivet att mitt VISA skall gå ut 90 dagar efter den 12 Aug?

Nja det beror ju på om du får extra dagar eller ej. Om det i passet står 12 Aug till ett datum som är exakt 90 dagar efter så börjar ju de där 90 dagarna att ticka från den 12:e oavsätt om hon skulle komma till Sverige senare. Får man 15 dagar extra kan man således komma 15 dagar senare men ändå stanna 90 dagar. Eftersom man nu kräver en bokat biljett vid ansökan kanske det inte finns någon anledning att ge exrta dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såvida dom inte ändrat nyss så är visumet på tre månader automatiskt (90 dgr) och startar från det datum man angett i ansökningen.

Endoo; samma regler för gifta men lättare få visum & uppehållstillstånd då men lever i en "bevisad" relation  ;)

Stämmer ej, den dagen du anländer till sverige den dagen börjar visumet gälla..

Så det betyder alltså att om jag ansöker VISA från och med 12 Aug och 90 dagar frammåt, och jag anländer till Sverige den 20 Aug så blir det från och med detta datum och 90 dagar frammåt, trots att det står skrivet att mitt VISA skall gå ut 90 dagar efter den 12 Aug?

Nja det beror ju på om du får extra dagar eller ej. Om det i passet står 12 Aug till ett datum som är exakt 90 dagar efter så börjar ju de där 90 dagarna att ticka från den 12:e oavsätt om hon skulle komma till Sverige senare.

Ja, det låter ju logiskt i mina öron, men jag svarade snarare på perBKK´s inlägg angående att VISA´t börjar gälla i och med inträdet i landet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×