Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Midsommar på Fredag ! Hur firar ni ?

Rekommendera Poster

Midsommar firas med familjen och goda vänner. Det ska ätas sill, kläs en mini midsommarstång för barnens skull. Får väl ta en nubbe till sillen så att man törs sjunga "små grodorna" med barnen, och på kvällen blir det grillning och bad i tunna.

Efter som vi har barn och hund blir det väldigt lungt och skönt!

Det blir väl en nubbe till sillen...men annars är det barnens dag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Det blir stugan med familjen och min mamma och svärmor, midsommarlunch vid 12 tiden och vid 15 är det lite *stohej* vid hamnen så då går vi dit med kaffekorgen och en filt.

Vill ha SOL :l_sunny:

Antigone

Var har ni stugan någonstans ?  :)

Jag önskar jag kunde säga på Koh Lanta....men nä Vid kalla Vättern...fast det lär väl inte bli badväder för mig ändå, jag kräver 28 grader för att gå i :laugh:

Antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

Midsommar firas med familjen och goda vänner. Det ska ätas sill, kläs en mini midsommarstång för barnens skull. Får väl ta en nubbe till sillen så att man törs sjunga "små grodorna" med barnen, och på kvällen blir det grillning och bad i tunna.Efter som vi har barn och hund blir det väldigt lungt och skönt!

Det blir väl en nubbe till sillen...men annars är det barnens dag!

grillar ni i tunnan innan ni badar?? :JC_idea: då får man ju antagligen en behaglig temperatur :tatice_03:kunde inte låta bli......

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med traditionell midsommarfest hemma med goda vänner, dans runt midsommarstång, sill o nubbe, grilla på kvällen, lite lekar (mest för barnens skull...) ja allt som hör till...hoppas på  :sun men det är ju svensk midsommar.. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med traditionell midsommarfest hemma med goda vänner, dans runt midsommarstång, sill o nubbe, grilla på kvällen, lite lekar (mest för barnens skull...) ja allt som hör till...hoppas på  :sun men det är ju svensk midsommar.. ;)

Bland oss brukar det var lite tvärtom...Lekar för oss vuxnas skull...barnen tycker bara att vi är larviga...

Sambon och jag älskar dessa barnsliga 5-kamperna som brukar bli långt mer än 5 grenar....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag sitter här:

Hade jag följt ursprungsplanen så hade jag varit på plats men nu blir det Nong Khai i stället :-)

Du får ta en rackare åt mig också  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med traditionell midsommarfest hemma med goda vänner, dans runt midsommarstång, sill o nubbe, grilla på kvällen, lite lekar (mest för barnens skull...) ja allt som hör till...hoppas på  :sun men det är ju svensk midsommar.. ;)

Bland oss brukar det var lite tvärtom...Lekar för oss vuxnas skull...barnen tycker bara att vi är larviga...

Sambon och jag älskar dessa barnsliga 5-kamperna som brukar bli långt mer än 5 grenar....

Jag glömde visst att visa att det var lite ironi med lekarna, precis som du skiriver brukar det vara vi vuxna som håller på. Barnen tycker bara att vi är såååå töntiga! Men visst är det kul att leka lite.. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med traditionell midsommarfest hemma med goda vänner, dans runt midsommarstång, sill o nubbe, grilla på kvällen, lite lekar (mest för barnens skull...) ja allt som hör till...hoppas på  :sun men det är ju svensk midsommar.. ;)

Bland oss brukar det var lite tvärtom...Lekar för oss vuxnas skull...barnen tycker bara att vi är larviga...

Sambon och jag älskar dessa barnsliga 5-kamperna som brukar bli långt mer än 5 grenar....

Jag glömde visst att visa att det var lite ironi med lekarna, precis som du skiriver brukar det vara vi vuxna som håller på. Barnen tycker bara att vi är såååå töntiga! Men visst är det kul att leka lite.. ;)

HA ha...ungefär som Kall Anka på Julen...inga barn sitter klistrade framför tv-n...däremot vi Vuxna...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kommer vara pa KOh Samui da. Nan som vet nat bra man kan hitta pa vid Chaweng Beach?

Hmm, jag gissar att Tre Kronor och kanske även Tre Troll har något.

Tre Kronor ligger på en soi precis norr om stora brasilianska restaurangen Zico's och Soi Colibri.

Tre Troll är beläget i början av södra "Beach Road", ett stenkast från "Ring Road".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kommer vara pa KOh Samui da. Nan som vet nat bra man kan hitta pa vid Chaweng Beach?

Hmm, jag gissar att Tre Kronor och kanske även Tre Troll har något.

Tre Kronor ligger på en soi precis norr om stora brasilianska restaurangen Zico's och Soi Colibri.

Tre Troll är beläget i början av södra "Beach Road", ett stenkast från "Ring Road".

Tre troll gar ja forbi varje dag nar ja ska till Family mart. De ligger typ 100 meter fran varat hotell. First Residence.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kommer vara pa KOh Samui da. Nan som vet nat bra man kan hitta pa vid Chaweng Beach?

Hmm, jag gissar att Tre Kronor och kanske även Tre Troll har något.

Tre Kronor ligger på en soi precis norr om stora brasilianska restaurangen Zico's och Soi Colibri.

Tre Troll är beläget i början av södra "Beach Road", ett stenkast från "Ring Road".

Tre troll gar ja forbi varje dag nar ja ska till Family mart. De ligger typ 100 meter fran varat hotell. First Residence.

Hur är det att bo där ?

Har inte hört så mycket positivt om det hotellet...

Men alla har ju olika behov... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kommer vara pa KOh Samui da. Nan som vet nat bra man kan hitta pa vid Chaweng Beach?

Hmm, jag gissar att Tre Kronor och kanske även Tre Troll har något.

Tre Kronor ligger på en soi precis norr om stora brasilianska restaurangen Zico's och Soi Colibri.

Tre Troll är beläget i början av södra "Beach Road", ett stenkast från "Ring Road".

Tre troll gar ja forbi varje dag nar ja ska till Family mart. De ligger typ 100 meter fran varat hotell. First Residence.

Hur är det att bo där ?

Har inte hört så mycket positivt om det hotellet...

Men alla har ju olika behov... ;)

Jag tycker att det ar helt okey. Fina och rena rum. OKej frukost. Ar ju en bit fran centrum vilket kan vara lite smasegt eftersom dom tar typ 50 bath for taxi.

Vad har du hort for negativt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag landar i Bangkok på onsdag så jag tar gärna emot tips på midsommarfirande på de breddgraderna  ;)

Funderar på Rayong/koh Samet

vad skönt att du har piggnat till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi är två gräsänklingar som firar midsommar med traditionella sillbitar,färskpotatis,jordgubbs,pilsner samt grill senare på kvällen.Våra övriga familjemedlemar har dragit till Thailand.

GLAD MIDSOMMAR!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

på dagen så äter vi traditionell midsommarmat med mina föräldrar och syskon + respektive.

På kvällen grillar vi med syskon och goda vänner. Lite kubb blir det nog också.

första midsommar med lilla dottern!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag med...Sitter och äter sen middag efter allt stök...

Gjort laxmoussetårta på kavringsbotten och en marängbotten till Pavlovan... Cointreaugrädde, passionsfrukt, hackade pistagenötter och jordgubbar ovanpå lägger jag på imorgon...

SKÅL !!!  ;)

OCH GLAD MIDSOMMAR !!!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det blidde inget midsommarfirande alls för mig. Jag måste förnya visumet för ett år framåt (i Malaysia. Mitt företag har ej tillräckligt många thai-anställda för att jag skall kunna göra det i Thailand :P)  och hittade bara "bra" biljetter denna dag, men å andra sidan är ju inte lite indisk mat och ett par Carlsberg fy skam heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×