Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tess

kamera som ger bra bilder under vatten

Rekommendera Poster

Någon som har tips på en kompakt digitalkamera som ger bra bilder under vatten? (=återger färgerna iaf ok)

vi hade tänkt utrusta oss med en ny kamera och samtidigt passa på att köpa ett undervattenhus och kunna ta kort under ytan.

vill gärna se bildexempel, om nån har :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

Jag har nyligen köpt en canon ixus 860i...

Jag har haft flera olika digitala kameror innan där vart 4-5 kort har gjort mig nöjd.med denna nya är jag lyrisk.allt blir nästn overkligt bra!!!

Jag har inte provat den under vatten,men vet att canon har undervattenshus till alla sina kompakta kameror!!!

Själv kommer jag följa råden i en annan tråd här inne och köpa mig en undervattenskamera på clas olsson för 89:- som dom säger ger helt okey bilder under vatten...

mvh

Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

::)hej själv så har jag  mju:] 770 SW,  o är vattentät ner till 10 m. o då behöver inte  Olympus PT-041 Undervattenshus till Olympus µ[mju:] 790 SW  :'(

fins andra  men jag föll för Olympus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har ett par undervattenkameror (en mer som video) , digitala, utan undervattenhus (alltså,de funkar inte att dyka med, bara snorkling) skickar över lite bilder (oretucherade) till dig om du påminner mig, är lite trött nu.

Är väldigt nöjd med båda men resultatet har väldigt muycket att göra med hur man fotar (solens läge bla.) och siktet.

PS. Min "avatar"  är tagen med den äldsta av dem

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst per

hej ,,har dykite i thailand några gånger och då använt mig av en sony dsc p9 med riktigt undervattenshus, ska nu byta upp mig och denna är numera till salu om du är intresserad så maila mig så kan jag maila några bilder och diskutera pris .. 

//Per per@shadows-mc.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har ett par undervattenkameror (en mer som video) , digitala, utan undervattenhus (alltså,de funkar inte att dyka med, bara snorkling) skickar över lite bilder (oretucherade) till dig om du påminner mig, är lite trött nu.

Är väldigt nöjd med båda men resultatet har väldigt muycket att göra med hur man fotar (solens läge bla.) och siktet.

PS. Min "avatar"  är tagen med den äldsta av dem

du får jättegärna skicka över lite bilder!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×