Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Leath

Transport Koh Chang - Bangkok och Don Muang

Rekommendera Poster

Hur skulle ni göra om två par ska dela på en minibuss från Koh Chang. Det ena paret ska flyga från Don Muang vid 20-tiden på kvällen och det andra paret ska in till Bangkok.

Ska man boka en minibuss in till Bangkok? Eller direkt till Don Muang? Eller låta minibussen köra till båda ställena?

Hur lång restid skulle ni räkna med för de olika alternativen från Koh Chang?

Hur tar man sig lättast inifrån Bangkok till Don Muang och hur lång tid får man räkna med att det tar? (blir väl i rusningstid)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du låter självklart minibussen köra till båda ställena, släpper av det ena paret i centrum för att senare åka ut till Don Muang.

När du/ni bokar minibussen på Koh Chang ger ni transportören båda adresserna och den tid ni måste vara på Don Muang.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok. Frågar för att jag gärna vill kunna bedöma att det de säger håller (enligt andras erfarenhet)  ;)

Är inte risken stor att man fastnar i trafiken i timmar om man ger sig in i centrum i rusningstrafik och sen ska ta sig ut på andra sidan stan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok. Frågar för att jag gärna vill kunna bedöma att det de säger håller (enligt andras erfarenhet)  ;)

Är inte risken stor att man fastnar i trafiken i timmar om man ger sig in i centrum i rusningstrafik och sen ska ta sig ut på andra sidan stan?

Självklart räknar man med trafik och lägger på några timmar extra för att vara på den säkra sidan...

Hade jag varit er hade jag åkt till Bangkok redan dagen innan så man slipper en lång minibussresa för att sedan sätta sej på ett plan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var svårt att få en ungefärlig tidsuppskattning här 😉 Ingen som åkt från Koh Chang till Don Muang? Skriv gärna vilken tid på dagen ni reste också.

Så skulle jag gjort för jag har bristande ork. Men de vill bara ha en resdag till Burma så de vill ta hela resan i ett svep för att kunna ha en lugn morgon på plats i Yangon dagen efter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Senast 12.00 bör ni lämna Koh Chang för att säkert hinna med flyget. 11.00 skulle jag själv välja, för att under färden också hinna med en välbehövlig matpaus.

Betänk att går flyget 20.00 måste ni/de checka in senast 19.00. Avståndet ca 37 mil.

Normalt inklusive köbildningar är restiden 6 timmar men kan också gå på 5 timmar.

Obs nu räknar jag från färjeläget på fastlandsidan.

Ska också finnas en minibusservice som kör direkt till Don Muang (hämtar upp resenärer från Laem Ngop och Laem Sok.

Troligtvis kan någon lokal resebyrå på Koh Chang informera om detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×