Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
SuperMita

Klippa håret

Rekommendera Poster

Vet att jag sökte på detta innan vi reste. Nu kan jag berätta att jag klippt mig på The nailbar i Kata. Precis vid Kata Sun Beach Hotel. Det var en tjej som pratade lite engelska och använde sax! Jag har kort hår men ändå med finess men jag blev mycket nöjd. 300 bath.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För er som är i närheten av Nai Harn så kan jag rekommendera Addy Saloon som ligger brevid Da Vinci på vägen ner mot Nai Harn beach från SaiYuan. Hon tar 150 bht för klippning (ev vänskapspris) och hon är mycket bra. Har även gjort färgning hos henne.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå har det blitt veldig dyrt der hvor jeg bor (Maha Sarakham). Opp fra 50 til 55 baht for en klipp og barbering. Dersom man leter lenge nok så finner man helt sikkert en lokal barberer som tar "thai priser", men på turiststedene så blir man generelt rundlurt når det gjelder hva man må betale for varer og tjenester. For ikke å snakke om taxisjåfører. Rene "mafiaen" noen ganger. Jeg ville ALDRI ha betalt 300 baht.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå har det blitt veldig dyrt der hvor jeg bor (Maha Sarakham). Opp fra 50 til 55 baht for en klipp og barbering. Dersom man leter lenge nok så finner man helt sikkert en lokal barberer som tar "thai priser", men på turiststedene så blir man generelt rundlurt når det gjelder hva man må betale for varer og tjenester. For ikke å snakke om taxisjåfører. Rene "mafiaen" noen ganger. Jeg ville ALDRI ha betalt 300 baht.

Men som turist jämför man med hur mycket man får betala i vanliga fall - vilket är hårribla :) 340 sek!

Då är ju 300 thb nästan ingenting.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå har det blitt veldig dyrt der hvor jeg bor (Maha Sarakham). Opp fra 50 til 55 baht for en klipp og barbering. Dersom man leter lenge nok så finner man helt sikkert en lokal barberer som tar "thai priser", men på turiststedene så blir man generelt rundlurt når det gjelder hva man må betale for varer og tjenester. For ikke å snakke om taxisjåfører. Rene "mafiaen" noen ganger. Jeg ville ALDRI ha betalt 300 baht.

Men som turist jämför man med hur mycket man får betala i vanliga fall - vilket är hårribla :) 340 sek!

Då är ju 300 thb nästan ingenting.

Det er derfor turistene blir rundlurt. I Thailand så betyr kunnskap alt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Huvudsaken är att man själv tycker man fått ett bra pris, skit i vad andra fått det för bara du själv är nöjd. Jag klippte mig i byn för 30 baht med sist men tyckte inte jag blev ripped off när jag betalade 200 baht i bkk näst sist. Om man jämför klippningen så var den jag fick för 200b mycket bättre än den som kostade 30b men blev lika nöjd med den som kostade 30b för det var ju billigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×