Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lecor

Thai över jul/nyår

Rekommendera Poster

Go kväll resenärer!  :cool

Hittade detta forum som tycker har varit mycket intressant att läsa ett bra tag nu och ett perfekt ställe för några funderingar jag har..

So here we go!

Landar i BKK 14 dec i år (2015) och ska hem igen den 6 jan.

Ska ta oss ner till koh lanta den 15 dec och vi behöver åka tåg då vi har en flygrädd i sällskapet så första funderingen är om det går att få tag i biljetter på plats eller om det brukar vara fullt på nattåget som går bkk-trang?

(Ja, han klarar att flyga ner till Thailand iaf :P )

Nästa fundering jag har är över boende på plats.

Främst Ao Nang, Railay Beach, Ko Yao.

Ska tillägga att jag varit i Thailand tidigare och backpackat, senast var dock 2010 och då tog vi boende från dag till dag dock var inte detta över jul/nyår.

Vi har redan bokat första natten och vi har även bokat phiphi över nyår så det är klart.

Men resterande, går det att få tag i på plats över jul och dagarna runtomkring? Sällskapet som reser är inte så petiga men vore kul om det finns valmöjligheter.

Tanken är att landa på Koh Lanta några dagar i början för en mjukstart och ta lite utflykter därifrån till Ko Rok bla.

Eftersom vi är en delad grupp så kör vi all-in på nyår på phiphi men bara 3 nätter då några vill festa.

Utöver detta är min tanke att ta någon/några nätter i ao nang och på railay beach.

Finns det någon som har något annat eller något mer förslag på ställen att besöka?

Återkommer om jag kommer på fler frågor.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det var många frågor på en gång

landar ni kl 6 på morgonen och tar er till järnvägsstationen till ca 08 borde det vara lugnt att köpa biljetter med nattåget,  en upplevelse att åka tåg i Thailand

men synd att det är totalt alkoholförbud på tågen numera inte ens i restaurangvagnen finns det hm men det är fortfarande tillåtet att röka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beroende på hur många ni är i sällskapet rekomenderar jag starkt att boka boende hemifrån!

Är du själv, är det lättare att hitta en bunge, men är ni fler är det nästan omöjligt i peak season...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är 5 st i sällskapet som skall åka. Vill gärna inte boka allt i förhand då vi vill ha valfriheten att kunna röra på oss om vi känner för det. Har ju som sagt bokat över nyår och sedan har jag ett par kompisar på koh lanta där vi kan bo om vi inte hittar annat.

Kan tänka mig att mycket är uppbokat över jul osv. men vi är glada så länge vi har tak över huvudet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jul & nyår är somsagt peak season & då är det lite mera klurigt.

Jag personligen har bokat allt hemifrån på Agoda, & bestämt rutten hyffsat.

Vill vi göra en utflykt till nån annan ö, går det säkert att bo nån natt om man kollar först.

Men söker du runt nu i både Ao nang samt öarna utanför Krabi/Lanta så är det gode fullt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jul & nyår är somsagt peak season & då är det lite mera klurigt.

Jag personligen har bokat allt hemifrån på Agoda, & bestämt rutten hyffsat.

Vill vi göra en utflykt till nån annan ö, går det säkert att bo nån natt om man kollar först.

Men söker du runt nu i både Ao nang samt öarna utanför Krabi/Lanta så är det gode fullt!

Jag tackar för tipset! :)

Blir så nu att vi har bokat allt fram till den 22 dec (landar den 14) och sedan har vi också bokat 30/12 - 2/1. Så har vi is i magen och håller tummarna för att vi kan finna boende mellan den 22/12 - 30/12 samt den 2/1 - 6/1.

Sen gör vi nog så att när man landat på ett ställe så väljer vi vart nästa mål blir så kan man iaf boka några dagar innan.

:cool Lever farligt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×