Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mette

Tips på restauranger Koh Lanta & Ao Nang

Rekommendera Poster

 

Papaya på Long-beach finns inte kvar....................

Prova  "sopp-köken" borta på Long-beach (nära Seven). Papaya-sallad,kycklingspett,grillad fisk,sticky rice

( ca 20Bath /rätt ).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack, kul att så många vill dela med sig!!!

Vi kommer bo på Koh Lanta i en vecka, på hotell Casaurina... ligger på Long beach!

Sen två veckor i Ao Nang på hotell Vouge! Åker med fritidsresor.

Nu är det såhär att det var 10 år sedan jag var i Thailand & det var ju ett tag sedan. Men när ni nämner ställen "utan duk".... helt okej för mig, men finns det bra restauranger med duk också? ;)

Åker med sambo & en 2 åring som sagt!

In med fler tips, tar med mig en liten lista sen med era tips!

Fiskrestaurangerna i Ao nang som jag tipsat om får väl anses lite finare i så fall. Finns även ett ställe mitt på strandpromenaden som heter Eden har jag för mig. Men e du orolig för sämre mat på dom enklare ställena eller varför påpekar du att ni åker med en tvååring?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack, kul att så många vill dela med sig!!!

Vi kommer bo på Koh Lanta i en vecka, på hotell Casaurina... ligger på Long beach!

Sen två veckor i Ao Nang på hotell Vouge! Åker med fritidsresor.

Nu är det såhär att det var 10 år sedan jag var i Thailand & det var ju ett tag sedan. Men när ni nämner ställen "utan duk".... helt okej för mig, men finns det bra restauranger med duk också? ;)

Åker med sambo & en 2 åring som sagt!

In med fler tips, tar med mig en liten lista sen med era tips!

Som jag skrev tidigare:

Thailandia, strax rakt över McDonalds! Här Har du du ett "finare" ställe med supergott Thai käk!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På stora vägen på Koh Lanta finns i trakterna av Southern en enkel men bra Isaan-restaurang. På höger sida om man kommer från Saladan. Strax före den finns Willys som öppnade förra säsongen. Där kan man, om vill bryta av thai, få bra indisk mat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilka två menade du som redan är nämnda i den här tråden? Jag har inte nämnt dom och hittar ingen annan heller.

LantaMas har nämnt Lanta Seafood och flera har nämnt Thai Cat. Båda är bra nog för att upprepas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför vara orolig över sån god matkultur

Vem e orolig? Tror bara dom e ute efter om det finns några extra bra ställen. För du kan väl ändå inte mena att alla ställen e lika bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt råd blir att testa mindre hak utan fina dukar. På sådana hak kan man hitta riktiga pärlor. Undvik rena turisthak.

Ett väldigt bra exempel på det är Krua Kritsana på Long Beach. Min favoritrestaurang på Lanta,, Där kostar det 60 baht för dom flesta rätterna inkl ris och vatten..

Håller med dig fullt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Några favoriter vi har på lanta

Krua kritsana- Long beach

Old house- Saladan...godaste massaman

Bayfern- Saladan...jätte god räkor i Tamarinsås

Lanta seaview- god mat

Krua nidnoy- skitstark mat speciellt deras Hotpann

VR- Klong dao bra lunch rest

Cat fish- Saladan bra lunch rest

Nu är detta 1,5 år sedan och allt kan ju ändras....får se efter vår resa i år om det fortf stämmer :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tusen tack, kul att så många vill dela med sig!!!

Vi kommer bo på Koh Lanta i en vecka, på hotell Casaurina... ligger på Long beach!

Sen två veckor i Ao Nang på hotell Vouge! Åker med fritidsresor.

Nu är det såhär att det var 10 år sedan jag var i Thailand & det var ju ett tag sedan. Men när ni nämner ställen "utan duk".... helt okej för mig, men finns det bra restauranger med duk också? ;)

Åker med sambo & en 2 åring som sagt!

In med fler tips, tar med mig en liten lista sen med era tips!

Fiskrestaurangerna i Ao nang som jag tipsat om får väl anses lite finare i så fall. Finns även ett ställe mitt på strandpromenaden som heter Eden har jag för mig. Men e du orolig för sämre mat på dom enklare ställena eller varför påpekar du att ni åker med en tvååring?

Nej alltså vi har Thaifruar i halva min släkt så jag vet att "den bästa maten får man på gatan"

Dock är min 2 åring grymt dålig på att äta just nu, här hemma!! Han äter typ en portion gröt per dag....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thaicat - vilken mysig restaurang!!! God mat å trevlig personal.

Krukristana- goooood mat, tack bl.a. Jimmy för tipset.

Sen har vi varit på papa här om dagen, helt ok.

Samt memory idag i saladan, mycket nöjda.

Visst ere dyrt med 180 bath när man kan få för 20 bath på gatan, men vi unnar oss det!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett litet ställe i Ao Nang,Family restaurang heter det. Den ligger en liten bit nedanför Mc Donalds fast upp en 50 meter på en liten tvärgata,finns en liten skylt vid stora vägen. God mat och bra priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är vi i Ao Nang. Vilken fart det är här.

Till lunch var vi på last fisherman nere vid stranden och till middag testade vi Thailandia. Landade på 1000 bath för en drink, 2 öl och två huvudrätter alla wokad kyckling. Rätt dyrt tycker jag.

Mer tips på restauranger i Ao Nang skulle uppskattas.  Lunch å middag.

Dessa soppkök. Hur är det med maten som legat ute hela dagen å sen grillas på kvällen. Blir man inte magsjuk???? Köttethar legat ute heeeeeela dagen.  Huaaaaa.  Säkert på restaurangerna också, tur jag inte ser det?! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×