Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ninnis

Hjälp, billigaste sättet samui-singapore t&r

Rekommendera Poster

Hejsan

jag undrar om någon här vet hur jag tar mig billigast till Singapore från Samui?

Tycker att bangkok airways är ganska dyrt speciellt när man är några st som reser.

Finns det nått smidigt billigt sätt?

Ha en bra dag alla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Air asia går dom inte från suratanis flygplats? Kanske inte kör till singapore iof.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara ett exempel, flyger du mer Air Asia den 8 augusti från Phuket till Singapore kostar biljetten 3010 baht å andra sidan kostar den några dagar senare 4400 baht.

Du kan spara mycket på att välja "rätt" avresedag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Tåg från Surat Thani ner söderut borde väl också gå, men tar säkert lång tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

Har kollat flyg till phuket och sen vidare till singapore. Eftersom jag bara tänkte några dagar i singapore som en julklapp. Samui-phuket-singapore t&r går på runt 17000 kr för oss alla och direktflyg mellan samui-singapore t&r går på 22 000. tycker det är ruskigt dyrt både och

Silk air´s sida ligger nere så jag har inte kommit in där för att kolla pris ännu. Hoppas att det är lite bättre pris :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Silkair flyger väl till Samui. Om det är billigt vet jag inte.

SilkAir är ett dotterbolag till Singapore Airlines och är inget budgetbolag. Jag kan tänka mig att de ligger i prisnivå med BKK Airways

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Silk air´s sida ligger nere så jag har inte kommit in där för att kolla pris ännu. Hoppas att det är lite bättre pris :)

Eftersom dom höga priserna styrs av att Bangkok airways äger Samuis flygplats kommer alla flyg som lyfter från den flygplatsen vara i samma prisnivå. Enda sättet att komma ner i prisnivå är att land(sjö)vägen ta sig från Samui. Men då förlorar du massor av tid...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Borde det kanske inte bli billigare att ta sig till suratani och flyga därifrån? ja vet ej har inte ens sett flygplatsen där men kanske blir billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En lösning kan va firefly som jag tror är hyfsat billigt till KL eller Penang och sen vidare med AirAsia eller nåt.

Tyvärr flyger firefly till nån väldigt udda flygplats i KL så blir till att ta sig mellan flygplatserna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Air Asia flyger Suratthani-Kuala Lumpur för ca 1500B enkel

och sedan KL-Singapore för ca 800B

Anslutningsbussen från Samui till Suratthani airport kostar ca 350B

Så med lite tur kanske ni kan komma undan med ca 2700B per person enkel väg, beroende på när ni ska åka.

Lycka till.

Länk, airasia.com

Hälsningar

Soppköket

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för er hjälp

Jag har kollat in lite att flyga från surat thani. Men vi får se vad det blir. Eftersom jag tänkte att vi skulle flyga runt jul så går ju priserna upp så mkt.

Vet nån om man kan köpa typ sista minuten med bangkok airways på plats på samui. Sänker dom priserna nått?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Tack för er hjälp

Jag har kollat in lite att flyga från surat thani. Men vi får se vad det blir. Eftersom jag tänkte att vi skulle flyga runt jul så går ju priserna upp så mkt.

Vet nån om man kan köpa typ sista minuten med bangkok airways på plats på samui. Sänker dom priserna nått?

jag är inte helt 100 på detta men tror det brukar bli dyrare desto senare man bokar men dom gånger jag åkt från samui till bankok har jag bara knallat in på turist byro bett den som jobbar boka plan transfer till flygplatsen ca 4000b har det kostad då två tre dar innan jagg åkt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska åka samma sträcka som du fast vi ska fortsätta till Koh Phangan med båt från Koh Samui. När jag har kollat så är det billigast med firefly, singapore - Kuala lumpur (subang airport) & sen vidare med firefly KL subang - Koh samui. Väntetiden mellan flygen är ca 2-3h, kommer inte riktigt ihåg nu men det ska inte vara ngr problem :-)& man är framme på Koh Samui ca kl 14.00 tror jag det va. Kostar ca 500-600 kr med bägge flygen & 20 kg bagage ingår. Sen kan du åka samma sträcka tillbaka till Singapore igen, fast det har jag inte kollat lika noga för vi ska stanna i KL ngr nätter nnan vi åker hem från Singapore.

Mvh Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×