Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Heiska

Hur lång tid för att byta flyg?

Rekommendera Poster

Om man kommer med Finnair till Bangkok som skall landa 09:15 och skall byta till Thaiairways som för oss vidare till Krabi med avgång 12:05. Hinner vi? En familj, alltså vi måste checka ut vårt bagage och checka in pånytt? Ligger terminalerna för utrikes långt från inrikes? Tar det lång tid att förflytta sig. Ca tre timmar borde ju räcka eller hur?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 timmar räcker gott och väl..

Bagaget checkar ni in hela vägen.

När jag åkt till Koh Samui hade vi 45 minuter på oss från landning i Bangkok tills nästa flyg skulle gå och det klarade vi med kanske 10 minuters marginal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åhå, kan man checka in bagaget hela vägen om man skillt bokar biljetter med två olika flygbolag? Först till Bangkok och sedan med ett annat bolag från Bangkok till Krabi? Det skulle ju underlätta saken mycket...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åhå, kan man checka in bagaget hela vägen om man skillt bokar biljetter med två olika flygbolag? Först till Bangkok och sedan med ett annat bolag från Bangkok till Krabi? Det skulle ju underlätta saken mycket...

Det brukar fungera sålänge man inte ska vidare med lågprisbolag. Jag har åkt Qatar till Bangkok o vidare med Bkk Air till Samui och det har gått att checka in väskorna hela vägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det brukar fungera sålänge man inte ska vidare med lågprisbolag. Jag har åkt Qatar till Bangkok o vidare med Bkk Air till Samui och det har gått att checka in väskorna hela vägen.

Ok, tackar för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det brukar fungera sålänge man inte ska vidare med lågprisbolag. Jag har åkt Qatar till Bangkok o vidare med Bkk Air till Samui och det har gått att checka in väskorna hela vägen.

Ok, tackar för svar.

Tyvärr inte alltid incheckningspersonalen fixar det. Åkte SAS CPH-BKK sen direkt vidare till Samui för något år sedan. Damen bakom incheckningsdisken fixade inte det.

Finnair är med i One World och Thai i Star Alliance, det kan kanske ställa till det för er men oavsett så hinner ni på tre timmar i BKK

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×