Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bansikt

Väder i södra Thailand

Rekommendera Poster

Alla väderrapporter informerar om mycket dåligt väder from nästa vecka i södra Thailand. Regn i stort sett hela dagarna i både Krabi och Koh samui. Vad sägs på nyheterna i Thailand? Vore ju himla trist om hela semestern regnade bort :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Bry dej inte om rapporterna. Dom stämmer sällan. Lokalt är det oftast ett annat väder. När jag var på Phuket i maj visade rapporterna regn och åska mest hela tiden. Vi hade fint väder i stort sett hela tiden. Sen kan man inte göra nåt åt vädret ändå....alternativet blir ju att stanna hemma och här är det garanterat sämre väder ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Koh Samui lär det nog allt komma lite regn, t.o.m mycket, Krabi däremot mindre och Phuket ganska obetydligt, i alla fall närmaste veckan, sedan är dessa åskskurar VÄLDIGT lokala och ofta kortvariga.

Annars är det så  enkelt att det NORMALT sett, denna årstid, ska det regna på Samui och rejält också, allt annat är ett stort +

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja titta på statistik istället! östsidan ska vara regnig nu och på västsidan ska det vara avtagande men fortfarande en del regn.. vill du ha det torrt å fint nu så ska du till centrala, östra eller norra delarna! Så Koh Chang hållet är inte alls fel i nov rent klimatmässigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Man ska kanske hoppa Koh samui/Koh phangan och satsa på Krabi/Trang och kringliggande öar? Givetvis räknar vi inte med konstant sol, en del av den Thailändska charmen är ju de välkomnande skurarna. Men konstant regnande vore ju inte alls kul. Har förstått att östra Thailand (typ Koh chang) ska vara solsäkert men jag har redan varit där och det vore kul att se något nytt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Satsa direkt på södra Thailand och sen båtluffa norrut, under tiden hinner vädret säkert stabiliserats.

Finns massor av "paradisöar" att besöka, inte minst Koh Bulon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Antingen vet inte svenskarna om att dom finaste öarna ligger på västkusten och börjar norr om Khao lak Obebodda paradis öar,  Scandinavian Corner i Khak Kak har

island hopping turer till många av dom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmieboy)

Du verkar trevlig, bor du där nere?, Vi ska ner för andra ggr till koh lanta, en helt underbar ö, det finns ju utflykter till phi phi när det nåt att satsa på?

Jo jag bor här nu. Jag bodde på KOh Lanta i typ 7 månader så jag är riktigt trött på den ön nu. Nu bor jag dock på Phuket och hät trivs jag riktigt bra...

Phi Phi kan det nog vara kul och åka till om man är på Lanta men de finns även andra öar nära Lanta som tex Koh Rok...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Antingen vet inte svenskarna om att dom finaste öarna ligger på västkusten och börjar norr om Khao lak Obebodda paradis öar,  Scandinavian Corner i Khak Kak har

island hopping turer till många av dom

Va kul! Berätta mer (i en ny tråd kanske är bäst). Har du någon inf på webben? Har kollat din hemsida men hittar inget om turerna. Är det dagsturer eller går det att övernatta! Jag och min man var förbi hos dej för några år sedan och nu ser jag att du gjort om en del vid restaurangen, byggt bungalow mm. Jag tittar nog förbi i februari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×