Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Bagagevikt ! Är de noga med det från Thailand ?

Rekommendera Poster

Känner igen det där med skorna! Tar ALLTID med mig för många par som sen inte används...  :nau

Men den här gången var vi ju tvungna att minimera främst vår egen packning för att ens fysiskt klara av att hantera allt bagage - ser VERKLIGEN fram emot att barnen blir lite större och kan bära några grejor själv!

Så vi föll för trenden - FOPPATOFFLOR till hela familjen...  :sv

(jag VET - de ÄR fula! men OJ så SKÖNA!)

Alla fem använde i princip bara dem under 7 veckor, enstaka gånger hade vi gympadojorna och några fler skor hade vi inte med oss...

Några som är NITISKA på övervikt, det är AirAsia! Klart tar de så lite betalt för själva biljetten så måste de ju ta igen pengarna någon annanstan. När vi flög Krabi-Bangkok fick vi en lapp för att gå till kassan och betala vår övervikt om ETT (1!) enda KILO!!!  :o  :o

Sen upptäckte de att sonen var under 2år och inte hade någon egen biljett så då blev det helt plötsligt 15 kilo till att betala för... Det är ju TUR att det är relativt billigt med deras övervikt!

/ Lena

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi brukar lämnat alla skor utom tofflor/sandaler kvar i bilen på Arlanda. Sedan har vi fått står ut med att se fåniga ut när man mellanlandat i snöblasket i Kiev  ;D Som vi gjorde -06...

I år funkade inte denna strategi så bra, vi hade ju hen heldag i Wien, och det var inte så lockande att åka på sightseeing typ barfota i februari månad. Så i år blev det att släpa på gympaskor hela resan. Sådana är bara i vägen i väskorna sedan, för i alla fall vi använder dem aldrig i värmen.

AirAsia ÄR kinkiga, men kan vara lite bussiga också. Jag vet inte riktigt hur det gick i hop sig, men de rådde oss om att ta en av barnens ryggsäckar som handbagage istället för att checka in den, och då slapp vi övervikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×