Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
emmi

Vilka vaccinationer ska vi ta?

Rekommendera Poster

Hej! Vi är ett par som ska åka runt i 6v.

Vi har tänkt besöka, Bkk, Kanchanaburi, Chiang Mai, Pai, Koh Chang/Koh Samet sen vidare till Ankor Wat i Kambodja, sen till södra delen av Thailand,Koh lipe och lite öar.., sen båt till Malaysia. Sen får vi se om vi hinner en tur till Vietnam.(Sapa, hanoi..) 

Vad  brukar ni ta för vaccinationer?

Vi har vaccinerat oss tidigare mot Hepatit A och B.

Tackar för svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är klart, det ska jag göra. Var bara nån som sa att de brukade "lura på" massa onödiga sprutor?  Men jag vet inte, bättre att ta fler vaccin är färre :)

Tack, vi åker 31 Januari, kommer hem 16 Mars  :) Längtar så!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Se till att grundskyddet är up to date (polio, stelkramp, difteri), för jag antar att hepatit sprutorna är tagna inom dom senaste tio åren, och skydda er mot myggstick på plats så klarar ni er fint.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, första gången vi åkte till Thailand så tog vi Havrix samt kompletterade vårt polioskydd då vi kom på att våra barn fått fler sådana sprutor än vi vuxna.

Nu när vi ska åka har vi kompletterat vårt stelkrampsskydd samt tagit Twinrix. Vi reser också ofta till Medelhavet och risken för hepatit kanske är liten men den finns så varför inte skydda sig om man kan. Jag har även fått en spruta mot svininfluensan och ska se till att jag får en mot den vanliga influensan också innan vi åker (nästa onsdag).

Mot magåkommor tror jag det är mer effektivt med god hygien samt handsprit istället för Ducoral.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Har ringt och kollat lite idag med vacciationskliniken.

Jag har redan skydd för Hepatit A och har tagit två sprutor Hepatit B, 1 spruta kvar. Stelkramp tog jag när jag va 10år.., 13 år sedan. Polio -04, så det ska räcka. Men de rekommenderade att vi skulle ta spruta mot Tyfoidfeber.

Någon som tagit det?

Tog oxå dukoral sist jag va iväg.., mådde bra, men det sägs att det inte funkar för turistdiarré? så jag vet inte om jag ska ta det denna gången...

/emmi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×