Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
bombom

Hur kommer man iväg till thailand billigt med hela familjen?

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur det är med enkelresa till Thailand?

Har hört att man kan få problem vid passkontrollen om man inte har återresa eller åtminstone resa ur Thailand att visa upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla våra grannar i Thailand köper enkelresa ner till thailand. Jag vet inte många som stannar länge som köper tur och retur. Det har aldrig varit några problem för dom.

Det var en familj som hade lite svårt när de sulle köpa till de sista 30 dagarna på imigration i Krabi för då ville de se en hemresa för då kunde de inte förlänga sitt visum längre efter det men annars har ingen sagt någonting.

Men det är ju jätte spännande att höra om det är några som haft problem så man vet. Lite jobbigt om man är på en jordenrunt resa och måste ha en hemresa. Kanske skall vidare till Malaisia eller så efter Thailand eller hur!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Är det någon som vet hur det är med enkelresa till Thailand?

Har hört att man kan få problem vid passkontrollen om man inte har återresa eller åtminstone resa ur Thailand att visa upp.

Har du visum är det inga problem. Har du ingen visum så kan det bli problem vid incheckningen här i Sverige. Det är flygbolagen som kräver detta, Finnair tror jag är mest noga med utresa. Men den billigaste Air Asia biljetten ut ur Thailand löser problemen. Ett tag kollade dom åter-/utresor även på Suvarnabhumi om du kom utan visum, men har inte hört om detta under det senaste året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag stt ute på nätet varje dag i 1,5 månader,flygpriset varierar från dag till dag beroende på flygskatt. vi är 2 vuxna 2 barn. en dag släpptes 17 dagai i dec ,det datum jag ville åka o sökt på hela tiden för en totalsumma på 22,800kr dåslog jag till. :) :)

har satt 10,000kr max på hotell, då kommer vi billigt undan jämfört med charter, och får bra boende

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur det är med enkelresa till Thailand?

Har hört att man kan få problem vid passkontrollen om man inte har återresa eller åtminstone resa ur Thailand att visa upp.

Har du visum är det inga problem. Har du ingen visum så kan det bli problem vid incheckningen här i Sverige. Det är flygbolagen som kräver detta, Finnair tror jag är mest noga med utresa. Men den billigaste Air Asia biljetten ut ur Thailand löser problemen. Ett tag kollade dom åter-/utresor även på Suvarnabhumi om du kom utan visum, men har inte hört om detta under det senaste året.

När jag sökte dubbelt entry sist så fick jag skicka in kopia på biljetterna till ambassaden. Vet dock inte hur det skulle ha påverkat om jag inte haft någon hemresa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har enkelresa till thailand för mig och mina tjejer och vi har fått ett trippelentré visum.

Jag hoppas inte att det skall vara några problem men jag har många vänner som varit nere och enbart köpt enkelresa.

Det är inte lätt att veta när man vill åka hem. Det beror ju på så mycket olika saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Som jag sa: Har du visum är det inga problem. Och det har ju du, susannev, eller hur?  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×