Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AnneP

bra boende i Khao Lak

Rekommendera Poster

Någon som kan rekomendera ett bra boende där. Vi är fyra vuxna utan barn. Vi vill bo nära till strand och restauranger och shopping. Det ska inte vara alltför störande ljud på nätterna, också vill vi ha balkong eller terrass som man kan få plats att sitta fyra stycken. det ska såklart vara rent och ac. pris 2000 bath per dygn. Vi ska bo två i vart rum, så inget rum för fyra. Det blev många krav :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säg detta häromdagen på ett annat forum:

".... and grab yourself a Dry Season bargain!

Due to a combination of the world-wide recession and the after effects of the Bangkok Airport fiasco, visitor numbers in Khao Lak are down compared to the same period last year when places were full to bursting.

However, for those looking for a last minute get away there are great deals to be had, particularly with some low airfares available (check Gulf Air for instance).

For example, the excellent Amanusa Resort where we enjoy dining overlooking the ocean to a great and varied menu, the owner told us she is now offering all rooms, beach facing included, at 2000 baht per room per night including breakfast from now until 10th May when they plan to close for the Wet Season.

Website: http://amanusathailand.com/ and/or Email: minniphool@hotmail.com

Similarly the lovely Cousin Resort where we sadly are abut to leave next week after staying here since January is offering 50% on its rates from 15th April. Website: http://www.cousinresort.com/ Email: CousinResort@hotmail.com

No doubt there are or will be other deals available.

A great chance to enjoy this wonderful destination."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som känner till Cousin resort? Priserna ser ju bra ut.

Har gått förbi några ggr när vi var i Khao Lak i Nov 08,såg okej ut.

Själva bodde vi på Ladda Resortt,ett kanonställe enligt oss,lite åt budgethållet men kanonbra.Är en Henrik(dansk men pratar perfekt svenska) och hans Thailändska fru som driver det,rent och snyggt,bungar med ac,bra frukost,mat och service.Kolla in hemsidan: ladda.net

Larsman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cousin såg nog lite fräschare ut av bilderna att döma, det är ju inte alltid man kan göra det. Googlade lite och såg att de fått rätt bra omdömen, och ett familjehus med 2 sovrum till bra pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som vet en karta där hotellen är utmärkta, så man kan se så man inte kommer för långt ifrån shopping, marknader, restauranger och strand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som vet en karta där hotellen är utmärkta, så man kan se så man inte kommer för långt ifrån shopping, marknader, restauranger och strand

http://www.khaolakmap.com/mykhaolak2007_070728.pdf

De ligger vid Bang Niang stranden. Från den vägen där hotellen ligger tar det ca 10min stros upp till 7/11 som ligger uppe i själva Bang Niang.

Resturanger finns det säkert fem stycken inom 500 meter från hotellen

Marknad brukar kunna finnas bakom 7/11(ca 10min gång)

Shopping finns också inom 15min gång men den är begränsad, bättre att ta sig in i KL med tuk-tuk(ca 10min resa).

Cusin resort har jag inte varit på.

Amanusa är fint. Standard hotell för det priset. Det enda anmäkningsvärda är väl restaurangen som gör mycket fin Seafood.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×