Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Razor

Rock- / livemusikställen på Samui?

Rekommendera Poster

Jag kommer att vara på Samui i slutet på mars och undrar om det finns några bra rockbarer, gärna med livemusik på Chaweng, Lamai eller närliggande ställen? Var där för ett par år sedan men hittade bara dans-/disco-/technoställen vilket inte riktigt är min "cup of tea". Har för mig att jag läst om något ställe på Lamai som har bra liveband. Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Shamrock i centrala Lamai brukar ha livemusik.Finns även ett till ställe i Lamai som jag tror heter rock pub eller något liknande. Sedan har du backstage som dock inte har live musik, men det brukar kunna bli rätt bra drag ändå :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Chaweng finns åtminstone två ställen som kör live, dels Tropical Murphy's och dels The Duke Pub. Båda ligger på beachroad, ganska nära varandra. Sen har du fler restauranger som har liveband med blandad musik (mycket Reggae dock). Det roligaste och kanske bästa bandet är ett Filipinskt band som heter Ovada, kul att se och grymt duktiga musiker. De kör de flesta klassikerna. Deras hemmaarena är i Lamai men de brukar spela på Murphy's på lördagarna och ibland torsdagar. Vill du uppleva thailändska band live så finns ett ställe som jag tror heter Beer Shack, som ligger ovanför Reggae Pub. Inte så mycket drag men duktiga musiker och iofs bara Thai-musik.

http://www.tropicalmurphys.com/

http://thedukepubsamui.com/index_files/2.htm

Rock on  :Laie_3:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ovada på Tropical Murphy's är kanon.

Sitter just nu och lyssnar på Ovada på Tropical Murphy's...

Riktigt bra! Tror jag är kär i gitarristen (en riktig rocktjej)!

Var i Lamai på Shamrock i förrgår och såg lite live-musik.

Tydligen har dom avbrutit kontraktet med Ovada men ersättarna var helt OK!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Utõver nämnda (mycket bra) tips kan jag inflika att Samui relativt ofta har konserter med mer eller mindre kända artister. Jag har personligen bla sett UB40, Sahara Hotnights, Job2Do, Timbuktu och ett antal mer eller mindre kända jazzmusiker. Som kortvarig besökare på ön måste man förstås ha lite tur att "krocka" med ett sådant engagemang.

Personligen tycker jag det är lite väl mycket Ovada på Samui, men det beror nog på att jag sett dem femtioelva gånger och jag håller med om att de är ett RIKTIGT bra coverband.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Kort rapport: Trevligt, god mat och Ovada spelade bra och hade viss akrobatik för sig. I morgon är det ett annat band, Climax, så man får väl gå och kolla in det med :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sunny,

Då satt vi sjuttio meter från varandra igår, vad det nu har med saken att göra. ;)

Ovada ja, öns bästa och mesta band. Brukar prata med dom ibland. En av dem tränar på samma gym. Genuint trevliga. Snacka om show de bjuder på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×