Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
HELLAN

Betalning med kort på nätet.

Rekommendera Poster

Hur gör ni vid hotellbokningar på nätet?

Vissa hotell kräver att man visar upp sitt kort vid incheckning alltså kan man inte betala med "e-kort" eller "verify by VISA". Jag tycker inte att det känns så bra att skriva mitt kortnr på nätet, hur gör ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Personligen bokar jag enbart via etablerade, större hotellbokningssajter. Då kan jag utan risk lämna ifrån mig kortnumret. (jag är förstås medveten om att de inte listar alla mindre hotell).

Personligen skulle jag tveka att lämna ifrån mig kortnummer etc till enstaka mindre hotell och resort. Kanske är jag aningen "för paranoid" helt enkelt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Bea

Jag kan rekommendera Swedbanks Visa 2 kort utan kredit. 12 avgiftsfria uttag utom-lands och i Sverige per år. Därefter 10 kr per uttag. Årsavgift 50 kr. Perfekt att

handla på nätet med i och med att man bara överför lämpligt belopp vid varje köptillfälle.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera Swedbanks Visa 2 kort utan kredit. 12 avgiftsfria uttag utom-lands och i Sverige per år. Därefter 10 kr per uttag. Årsavgift 50 kr. Perfekt att

handla på nätet med i och med att man bara överför lämpligt belopp vid varje köptillfälle.

Beror ju på om man har autogiro eller liknande kopplat till sitt lönekonto vilket är kontot som visa2kortet är kopplat till..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Bea

Jag kan rekommendera Swedbanks Visa 2 kort utan kredit. 12 avgiftsfria uttag utom-lands och i Sverige per år. Därefter 10 kr per uttag. Årsavgift 50 kr. Perfekt att

handla på nätet med i och med att man bara överför lämpligt belopp vid varje köptillfälle.

Beror ju på om man har autogiro eller liknande kopplat till sitt lönekonto vilket är kontot som visa2kortet är kopplat till..

Eftersom årsavgiften bara är 50 kr så blir man ju inte utfattig på att ha två

kort med separata konton. Ytterligare en fördel med Visa är att man slipper uttagsavgiften på 150 baht i Bank of Ayudhyas gula automater. Jag tror att det även gäller AEON.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera Swedbanks Visa 2 kort utan kredit. 12 avgiftsfria uttag utom-lands och i Sverige per år. Därefter 10 kr per uttag. Årsavgift 50 kr. Perfekt att

handla på nätet med i och med att man bara överför lämpligt belopp vid varje köptillfälle.

Beror ju på om man har autogiro eller liknande kopplat till sitt lönekonto vilket är kontot som visa2kortet är kopplat till..

Eftersom årsavgiften bara är 50 kr så blir man ju inte utfattig på att ha två

kort med separata konton. Ytterligare en fördel med Visa är att man slipper uttagsavgiften på 150 baht i Bank of Ayudhyas gula automater. Jag tror att det även gäller AEON.

I sånna fall måste man ju ha 2 banker då man inte kan koppla ett bankkort till sitt esparkonto.

Annars får man ju föra över alla sina pengar direkt lönen kommer så att lönekontot som kortet är kopplat till är tomt...

Så gör iof jag men antar att dom flesta vill ha sina pengar på lönekontot

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 olika privatkonton på hos Swedbank. Det var inga problem att få. Bara att fråga min kontakt där.

Sedan har jag ett Bank 2 kort på mitt nya konto.

Detta använder jag förvisso som mitt företagskonto/kort men det är altså privatkonton och kort då jag slipper den högre kostnaden som företagskontona innebär. Men ser ingen skillnad att ha detta upplägg privat.

Privat har jag ett upplägg med konto och kort på GE. Här har jag för det mesta ingen större summa. Nackdelen är dock att det tar ett dygn att få dit pengar. http://www.gemoneybank.se/templates/EntrencePage____1319.aspx

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 olika privatkonton på hos Swedbank. Det var inga problem att få. Bara att fråga min kontakt där.

Sedan har jag ett Bank 2 kort på mitt nya konto.

Detta använder jag förvisso som mitt företagskonto/kort men det är altså privatkonton och kort då jag slipper den högre kostnaden som företagskontona innebär. Men ser ingen skillnad att ha detta upplägg privat.

Privat har jag ett upplägg med konto och kort på GE. Här har jag för det mesta ingen större summa. Nackdelen är dock att det tar ett dygn att få dit pengar. http://www.gemoneybank.se/templates/EntrencePage____1319.aspx

hf

OKej.. det har ja inte ens tänkt på men funkar det är det ju superbra! =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 olika privatkonton på hos Swedbank. Det var inga problem att få. Bara att fråga min kontakt där.

Sedan har jag ett Bank 2 kort på mitt nya konto.

Detta använder jag förvisso som mitt företagskonto/kort men det är altså privatkonton och kort då jag slipper den högre kostnaden som företagskontona innebär. Men ser ingen skillnad att ha detta upplägg privat.

Privat har jag ett upplägg med konto och kort på GE. Här har jag för det mesta ingen större summa. Nackdelen är dock att det tar ett dygn att få dit pengar. http://www.gemoneybank.se/templates/EntrencePage____1319.aspx

hf

OKej.. det har ja inte ens tänkt på men funkar det är det ju superbra! =)

Yes, du kan öppna upp flertalet privatkonton hos Swedbank och sedan välja att koppla ett kort till respektive konto. Kostar inget förutom själva årsavgiften för kortet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×