Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
mimzzie

Dykcert på Koh Chang el Koh Samet

Rekommendera Poster

Hej!

Precis som rubriken lyder undrar jag om man kan ta dykcert på någon av dessa öar och vilken är bäst för ändamålet i så fall? Vi ska tillbringa några veckor där över jul och nyår och maken har länge pratat om att ta dykcert.

Och vad kostar det på ett ungefär att ta?

Kan tillägga att jag redan testat sökfunktionen men fick inget bra svar på min fundering.

Mvh

Mimzzie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror det är Koh Chang som gäller om man vill ha dykcert, såg nog ingen reklam för dykning vid Koh Samet om jag minns rätt. Dock är nog dykningen runt Koh Chang med omnejd ganska tråkig om man jämför med södra Thailand.

Testa du googla "diving koh chang" så kommer du förmodligen dykskolor med priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ni på nå fler ställen i thailand eller bara Koh Chang?

För Koh Chang bjuder inte på någon vettig dykning tyvärr. Det går att dyka men det finns bättre ställen.

Phi phi eller khao lak kan jag rekommendera, intressanta ställen och sikten är otrolig..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sikten är ingen höjdare söder om Chang men fördelen för en som tar sitt cert är att det är grunda vatten vilket möjliggör längre dyk. Inte lika strömt som på västkusten heller. Jag rekommenderar BB Diving.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dykning är dykning, ska ni inte på andra ställen så självklart ska ni testa på där.

Nästa resa så är certifikationen avklarad och ni kan då nöjesdyka istället, mycket roligare! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×