Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sofie EA

Till Koh Samui i nov 2012 med en 3 åring och en 7 åring, var bo?

Rekommendera Poster

Funderar på att åka til Koh Samui i november ca 15 dagar. Har två aktiva pojkar på 3 och 7 år.  :)Undrar med er som varit där, vilken strand ska man bo på Chaweng el Lamai? Eller ska man bo en vecka på vardera? Behöver också lite tips på bra boende. Behöver absolut inte vara något lyxboende.

Men något med: nära strand, som har pool och okej frukost, gärna en bungalow. Please help me :kiss:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tipsa om Choengmonstranden några km norr om Chaweng. Vi bodde på ett okej hotell som heter Choengmon Beach hotel. Bokade via agoda och det kostade ca: 1000bath per natt. Vi bodde dock inte i deras bungalows utan i ett helt ok hotellrum. En vecka i Choengmon och en i Chaweng kanske? Inget fel på Lamai heller för den delen. Fördelen med Choengmon är att det är lugnare tempo där och väldigt mysigt, samt inte så höga vågor som det kan vara på Chaweng & Lamai. Samtidigt har man närheten till Chaweng om man vill shoppa lite mer eller känna av pulsen/stressen där. Taxi till Chaweng kostar ca 300bath.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag får instämma det kan bli riktigt blött.men choeng mon är en härlig strand för er och barnen om ni väljer att åka till samui.

Andra ställen ja kamske samet eller ko chang.Där brukar det vara stabilare väder i nov. Men vem vet hur det blir kommande november.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välj Koh Chang i dec, stabilt väder då o bra chans till rabatter på hotell om ni åker före jul. Var på Samui vid nyår 2011 o det var monsunregn. Koh Chang var då ett hett alternativ för byte av semesterort då det stabiliseras tidigt på vintersäsongen. Hade kalasväder på Chang nu i  tidiga Januari med klarblå himmel varje dag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så en följdfråga blir ju då naturligt: var bor man på Koh Samet och Koh Chang?Med pigga barn på 3 och 8 år, nära till strand och med pool?  :)lite shopping lite restauranger och välja på å så

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bodde på Klong Prao på Panviman men det ligger lite off som jag inte tror passar er. White Sand Beach tror jag passar bra, kolla in KC Grande eller Kacha. Tror det kan passa bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å vad glad jag blir när du Pelle och andra tipsar mig! :)De e så klockrent att få lite tips att gå på när man kolla runt.

Bokar du med sawadee, booking., eller med hotellet direkt? Vi vill gärna ha bokat hotellen innan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å vad glad jag blir när du Pelle och andra tipsar mig! :)De e så klockrent att få lite tips att gå på när man kolla runt.

Bokar du med sawadee, booking., eller med hotellet direkt? Vi vill gärna ha bokat hotellen innan.

Beror på, kolla bokningssidor o se vilka priser du får. Jämför m hotellets priser. Åker ni i dec innan jul skulle jag maila hotellet och höra om de kan matcha bokningssidornas priser då det är mellansäsong som sen exploderar vid jul och möjlighet till rabatt. Booking o Sawadee är favoriter båda två m booking har ofta möjlighet att avboka gratis kort inpå (vissa hotell, framgår tydligt i grön text).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inget om boende MEN tipsar absolut om att byta boende. Vi åkte just en knapp månad med två barn 3 o 5 år och vi tyckte att det var bäst att bo MINST 3 nätter, HÖGST 6 nätter på ett o samma ställe. Ju längre ni bor någonstans desto bättre ska ni bo!

Trevlig resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×