Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ralle.h

Åker ner själv 3e mars från Arlanda! Någon annan?

Rekommendera Poster

Åker från Arlanda 3e mars för att vara borta i 3 månader!  :dan Har knappt några planer för resan, förutom att jag börjar i Bangkok och sedan fortsätter söderut...  :laugh: Tycker att det vore grymt kul att ha någon/några att spendera flygresan/första dagarna tillsammans med, och kanske förhoppningsvis längre än så!

Är en kille på 19 år som är allmänt go o gla och lätt att vara med! Kan varna om att jag förmodligen kommer köpa en liten gitarr redan första dagen, eftersom jag lider utav svår gitarrabstinens. Hög prio haha - men därefter blir min bästa resekamrat du/ni! ;)

Hej då.

Haha nej men om ni åker ut från Sverige samma datum eller närliggnade så hör av er!

ps. brukar inte vara smiley-hooker, men det var svårt att motstå animationerna  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja vi är ett gäng på två killar och två tjejer som åker ifrån arlanda 28 februari. Vi blir också borta i 3 månader. Landar i Bangkok och sedan till koh lanta. Kommer stanna ett tag på lanta då vi kommer göra en divemaster utbildning där. Sedan kommer vi bara glida runt. Vi har inte planerat så mycket. Vi tar det som det kommer :). Du får gärna höra av dig och spela gitarr och ta några öl i värmen med oss.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter ju helgrymt! Får ha Koh Lanta som sikte efter bangkok om inte annat!

Förresten, vet du hur det fungerar med dyk cert.? Är t.ex. den där mastern som ni ska ta en grundutbildning eller forsättning? Ska nämligen ge mig på det där själv, men har ingen insikt i vad man ska leta efter!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härlig. Bara att komma dit :)

Japp jag har en del utbildning. Nybörjarkursen heter Open Water.

Brukar ta ca 4 dagar beroende på hur många som gör den samtidigt. 5 dyk i pool/strand och 4 dyk på öppet vatten. Divemaster är det första professionella steget inom ledarskap. Vägen dit är rätt lång. Tycker vekligen du ska ta ett open water cert. En av tjejerna som ska med oss ska ta en nybörjarkurs bara.

Hör av dig om det är något du undrar mer om :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härlig. Bara att komma dit :)

Japp jag har en del utbildning. Nybörjarkursen heter Open Water.

Brukar ta ca 4 dagar beroende på hur många som gör den samtidigt. 5 dyk i pool/strand och 4 dyk på öppet vatten. Divemaster är det första professionella steget inom ledarskap. Vägen dit är rätt lång. Tycker vekligen du ska ta ett open water cert. En av tjejerna som ska med oss ska ta en nybörjarkurs bara.

Hör av dig om det är något du undrar mer om :)

Tackar för info! Har googlat runt lite nu på open water-kurser och det verkar ju finnas lite här och var! Kommer bli svårt att välja haha.. Vilket företag/ställe har ni vänt er till?

Taggar för fullt nu, knappt 7 veckor kvar!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen fara :)

Företaget heter Scubafish och är inte svensktägd. Men vet att det jobbar tre svenskar på dykcentret och ena instruktören känner jag sen tidigare. Dök med honom i egypten senast i sommras. En jätte duktig instruktör kan jag säga :)

japp, tiden går snabbt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×