Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
puma66

Tips Koh Chang & omnejd!

Rekommendera Poster

Hej

Jag åker till Koh Chang den 12/1 så ni har precis kommit hem när jag drar.

Jag har aldrig varit där tidigare men efter vad jag har hört så ska både koh maak och koh kod vara underbara. Sen finns det någon utfärd där man kan simmma med delfiner det kan vara  kul. Det finns tydligen någon färd in i kambodja som ska vara riktigt bra.

Du kan väll maila när du kommer hem vad ni har gjort som var bra.

// Micke 

ja absolut ska försöka skriva i min resedagbok under resan så man kan läsa där.... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Djungeltrekking med Mr Rath på södra Koh Chang är bland det roligaste jag gjort i Thailand. Skicka PM om du vill ha kontaktuppgifter.

får jag komma "in på ett bananskal" o få informationen jag oxå?!? :pra

absolut:) när åker du/ni har ni planerat/bokat resa än?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

absolut:) när åker du/ni har ni planerat/bokat resa än?

vi åker den 2 december och kommer hem den 26 december. Vi kommer att stanna dagar i Bangkok och sedan har vi bokat hotell på koh Chang och slutar med 7 dagar på Koh Samet.  :) rest mycket förr men aldrig till Thailand. Läääängtar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

absolut:) när åker du/ni har ni planerat/bokat resa än?

vi åker den 2 december och kommer hem den 26 december. Vi kommer att stanna dagar i Bangkok och sedan har vi bokat hotell på koh Chang och slutar med 7 dagar på Koh Samet.  :) rest mycket förr men aldrig till Thailand. Läääängtar!

Ok:=) vi åker den 11e dec & är på Koh Chang runt 13e, stannar där 4 nätter kanske inget bokat än. Sen tänkte vi åka till Koh Maak 1 natt KOh Kood 2-4 nätter för att sedan återvända till Chang för att fira jul/nyår..... efter de åker vi till Koh Samet sen vet vi inte än... Så har vi tänkt men allt kan ändras. Har ni förbokat hotell? I så fall vart? VI LÄÄÄNGTAR oxå... har inte varit där än....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja vi har förbokat hotell. Om det är smart eller inte vet jag inte men det är skönt att ha det gjort.. ;)..

På Koh Chang ska vi bo på hotell Koh chang Kacha resort och på koh samet ska vi bo på Sky high Inn. Hotellet på Koh Samet har vi jättebra referenser av men annars är det en "chansning" :pra

Hur många är ni som åker?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och flickvännen ska dit under ungf samma tid också, håller på att boka hotell just nu. vågar faktiskt inte chansa under jul och nyår eftersom det varit fullt på ganska många ställen jag kollat på redan. Väldigt sugen på delfinsimmningen vi med, hur är det att ta sig dit och tillbaka från koh chang på en dag?

Undrar också om någon har nått tips på bra snorkling på koh chang eller koh mak? Tubdykning blir det nog inte men väldigt sugen på snorkling och vet inte vilket område som är det bästa.

Vi reser till chang den 18 december och flyttar runt lite där och på koh mak och avslutar i bankok sen. Nån som bott på Lebua förresten? Lyxade till det lite på slutet :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja vi har förbokat hotell. Om det är smart eller inte vet jag inte men det är skönt att ha det gjort.. ;)..

På Koh Chang ska vi bo på hotell Koh chang Kacha resort och på koh samet ska vi bo på Sky high Inn. Hotellet på Koh Samet har vi jättebra referenser av men annars är det en "chansning" :pra

Hur många är ni som åker?

Vi är 4 st som åker, vi har tänkt att förboka över jul också samt då vi åker till Koh kood där vi fått bra rekomendationer från de här stället: http://ido24.com/partner/kohkood/the_beach_natural_resort

Sedan över jul eventuellt de här:

Har till en början siktet inställt på Klong Prao Beach och närmare bestämt Coconut Beach Resort http://www.r24.org/partner/kohchang/coconutbeachresort

Men vi har inte bokat ännu men ska väl göra detta snart.

Resterande tid åker vi nog runt och ser vart vi vill bo :)

GURF: Jag tror att du ska överväga Koh kood i stället för Koh Maak, läst en del om dessa 2 öar & mycket bättre respons över Koh Kood. Vi vill till Koh Maak för att själva bilda en uppfattning men vi är inställda på kanske 1-2 nätter sedan vidare till Koh Kood där har vi läst mer positiva grejer. Men som sagt jag tror att man får prova för att bilda en egen uppfattning. 

Snorkling är vi också intresserade av. Behöver också TIPS :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och flickvännen ska dit under ungf samma tid också, håller på att boka hotell just nu. vågar faktiskt inte chansa under jul och nyår eftersom det varit fullt på ganska många ställen jag kollat på redan. Väldigt sugen på delfinsimmningen vi med, hur är det att ta sig dit och tillbaka från koh chang på en dag?

Undrar också om någon har nått tips på bra snorkling på koh chang eller koh mak? Tubdykning blir det nog inte men väldigt sugen på snorkling och vet inte vilket område som är det bästa.

Vi reser till chang den 18 december och flyttar runt lite där och på koh mak och avslutar i bankok sen. Nån som bott på Lebua förresten? Lyxade till det lite på slutet :P

Jag min pojkvän, min bror & kusin åker & dessa pojkar vill def. snorkla så jag tror att de glor runt efter de. Kolla med "gr0ttan" här inne min pojkvän han har kollat lite på snorkling men kommer inte i håg vad han sagt oppsiii :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och flickvännen ska dit under ungf samma tid också, håller på att boka hotell just nu. vågar faktiskt inte chansa under jul och nyår eftersom det varit fullt på ganska många ställen jag kollat på redan. Väldigt sugen på delfinsimmningen vi med, hur är det att ta sig dit och tillbaka från koh chang på en dag?

Undrar också om någon har nått tips på bra snorkling på koh chang eller koh mak? Tubdykning blir det nog inte men väldigt sugen på snorkling och vet inte vilket område som är det bästa.

Vi reser till chang den 18 december och flyttar runt lite där och på koh mak och avslutar i bankok sen. Nån som bott på Lebua förresten? Lyxade till det lite på slutet :P

Jag min pojkvän, min bror & kusin åker & dessa pojkar vill def. snorkla så jag tror att de glor runt efter de. Kolla med "gr0ttan" här inne min pojkvän han har kollat lite på snorkling men kommer inte i håg vad han sagt oppsiii :)

Delfisim, ska vi till när vi ska vidare till Koh Samet. Det ska tydligen vara lätt att boka från Koh Chang. Bara att fråga på hotellet typ så hjälper dom....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, vi är en familj som också åker ner där ungefär vid samma period 25 dec. till 23 jan.

Va trevligt är det eran första semester till Koh Chang? Hur ser eran resa ut? Vi är lite nyfikna ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är första resan till thailand. Vi börjar med 4 nätter på Koh Samet därefter har vi bokat 6 nätter på lonely beach och sen 6 nätter på kai bae.

Se ska vi ut på öarna omkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är första resan till thailand. Vi börjar med 4 nätter på Koh Samet därefter har vi bokat 6 nätter på lonely beach och sen 6 nätter på kai bae.

Se ska vi ut på öarna omkring.

Låter mysigt, koh samet är jätte fint, min pojkvän var där -07 han tyckte det var jätte fint. Vi ska dit också men de blir efter jul någon gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tänkt att fira nyår på siam beach resort på lonely beach, någon som har erfarenhet av det?

Är stranden fin där och är resorten bra?

Har bokat Premium Seaview D rum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM? ja allt roligt vill ja göra.... åker med 3 killar så jag antar att jag får göra grabb grejer men delfin grejen vill jag göra.... ligger så pass nära till hands näår man snurrar runt koh chang i 4 veckor.... Är de någon som vet hur duktiga/kassa de är på engelska? har fisk allergi tyvärr & måste väl försöka förklara NO FISCH :) på nått vis....

Hej,

Jag har en dotter som är fiskallergiker och jag har mailat den Thailändska turistbyrån och de har hjälpt mig att skriva intyget först på thailändska och sedan på engelska under, det har fungerat jättebra :)

Att boka utflykt till delfinerna det kan ni göra på Koh Chang de säljer resor överallt.

Birgitta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Emilia!

Jag och min familj har bott på Siam Beach flera gånger. Det är ett jättebra hotell med trevlig personal. Jättefin pool som ligger precis vid havet. Restaurangen är ok, men ni får inte missa Nature Rocks som ligger några hundra meter bort längst stranden! Bästa maten jag ätit i Thailand, dessutom gigantiska portioner till ett billigt pris. Också Treehouse längst bort på stranden (ni måste gå längst en skogsstig som är i ganska dåligt skick för att komma dit) är värd ett besök för sin avslappnade stämning och goda mat. Man sitter på kuddar på golvet (det finns några bord)

Vi tycker att stranden utanför Siam är den bästa på Lonley Beach, om man kan säga så. Inga stenar, vilket det kan vara vid andra partier på stranden. Vattnet blir dock djupt ganska fort. Fin sand och ganska moderat med folk.

Ni kommer att få en toppensemester! Själva så bygger vi hus på Koh Chang nu, och kommer tyvärr inte att få tillfälle att äta så ofta på Nature Rocks som förr om åren när vi bodde på Siam Beach.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM? ja allt roligt vill ja göra.... åker med 3 killar så jag antar att jag får göra grabb grejer men delfin grejen vill jag göra.... ligger så pass nära till hands näår man snurrar runt koh chang i 4 veckor.... Är de någon som vet hur duktiga/kassa de är på engelska? har fisk allergi tyvärr & måste väl försöka förklara NO FISCH :) på nått vis....

Hej,

Jag har en dotter som är fiskallergiker och jag har mailat den Thailändska turistbyrån och de har hjälpt mig att skriva intyget först på thailändska och sedan på engelska under, det har fungerat jättebra :)

Att boka utflykt till delfinerna det kan ni göra på Koh Chang de säljer resor överallt.

Birgitta

Va smart:) Har du någon mail adress?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Emilia!

Jag och min familj har bott på Siam Beach flera gånger. Det är ett jättebra hotell med trevlig personal. Jättefin pool som ligger precis vid havet. Restaurangen är ok, men ni får inte missa Nature Rocks som ligger några hundra meter bort längst stranden! Bästa maten jag ätit i Thailand, dessutom gigantiska portioner till ett billigt pris. Också Treehouse längst bort på stranden (ni måste gå längst en skogsstig som är i ganska dåligt skick för att komma dit) är värd ett besök för sin avslappnade stämning och goda mat. Man sitter på kuddar på golvet (det finns några bord)

Vi tycker att stranden utanför Siam är den bästa på Lonley Beach, om man kan säga så. Inga stenar, vilket det kan vara vid andra partier på stranden. Vattnet blir dock djupt ganska fort. Fin sand och ganska moderat med folk.

Ni kommer att få en toppensemester! Själva så bygger vi hus på Koh Chang nu, och kommer tyvärr inte att få tillfälle att äta så ofta på Nature Rocks som förr om åren när vi bodde på Siam Beach.

Bygger ni privat eller är ni med på bygget på östra sidan? mvh b-tung/björn som åker dit för sjätte året på raken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM? ja allt roligt vill ja göra.... åker med 3 killar så jag antar att jag får göra grabb grejer men delfin grejen vill jag göra.... ligger så pass nära till hands näår man snurrar runt koh chang i 4 veckor.... Är de någon som vet hur duktiga/kassa de är på engelska? har fisk allergi tyvärr & måste väl försöka förklara NO FISCH :) på nått vis....

Hej,

Jag har en dotter som är fiskallergiker och jag har mailat den Thailändska turistbyrån och de har hjälpt mig att skriva intyget först på thailändska och sedan på engelska under, det har fungerat jättebra :)

Att boka utflykt till delfinerna det kan ni göra på Koh Chang de säljer resor överallt.

Birgitta

Va smart:) Har du någon mail adress?

Ja, info@tourismthailand.se :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM? ja allt roligt vill ja göra.... åker med 3 killar så jag antar att jag får göra grabb grejer men delfin grejen vill jag göra.... ligger så pass nära till hands näår man snurrar runt koh chang i 4 veckor.... Är de någon som vet hur duktiga/kassa de är på engelska? har fisk allergi tyvärr & måste väl försöka förklara NO FISCH :) på nått vis....

Hej,

Jag har en dotter som är fiskallergiker och jag har mailat den Thailändska turistbyrån och de har hjälpt mig att skriva intyget först på thailändska och sedan på engelska under, det har fungerat jättebra :)

Att boka utflykt till delfinerna det kan ni göra på Koh Chang de säljer resor överallt.

Birgitta

Va smart:) Har du någon mail adress?

Ja, info@tourismthailand.se :)

Tack tack  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Emilia!

Jag och min familj har bott på Siam Beach flera gånger. Det är ett jättebra hotell med trevlig personal. Jättefin pool som ligger precis vid havet. Restaurangen är ok, men ni får inte missa Nature Rocks som ligger några hundra meter bort längst stranden! Bästa maten jag ätit i Thailand, dessutom gigantiska portioner till ett billigt pris. Också Treehouse längst bort på stranden (ni måste gå längst en skogsstig som är i ganska dåligt skick för att komma dit) är värd ett besök för sin avslappnade stämning och goda mat. Man sitter på kuddar på golvet (det finns några bord)

Vi tycker att stranden utanför Siam är den bästa på Lonley Beach, om man kan säga så. Inga stenar, vilket det kan vara vid andra partier på stranden. Vattnet blir dock djupt ganska fort. Fin sand och ganska moderat med folk.

Ni kommer att få en toppensemester! Själva så bygger vi hus på Koh Chang nu, och kommer tyvärr inte att få tillfälle att äta så ofta på Nature Rocks som förr om åren när vi bodde på Siam Beach.

Bygger ni privat eller är ni med på bygget på östra sidan? mvh b-tung/björn som åker dit för sjätte året på raken

Hej! Vi är med på bygget på östra sidan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har en eller två åsikter om transport från Bangkok-Koh Chang.... Flyga inrikes hade vi tänkt men kan va intressant & höra vad ni tycker. Vi vill INTE sitta på en lokal buss iallafall..... :nau

4 månader kvar nu jihooooo  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×