Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jungfrun

Thailand tredje gången, vart, hjälp?

Rekommendera Poster

När jag tittar på de hotell som Ving har på Lanta, så vet jag att ni bor alldeles utmärkt på Lanta Villa, som ligger precis mitt på Klong Dao-stranden med nära till allt. Du kan titta på filmer från stranden på www.jojolantarental.com. Jag vet att de är filmade under julhelgen, då det är allra mest med människor på stranden, på hela säsongen. Då får du en uppfattning. Filmen på Klong Dao är sen filmad i grannresorten till Lanta Villa, Southern Lanta Resort.

Lanta Villa har en bra restaurang, med trevliga bord under träden i strandkanten.

Lanta Beach resort, ligger precis i början (sett från Klong Dao) av den 6 km långa stranden Longbeach/Phrae 

Nära och bra till allt. Det är en jättefin resort.

är det samma som Pura lanta resort?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på de hotell som Ving har på Lanta, så vet jag att ni bor alldeles utmärkt på Lanta Villa, som ligger precis mitt på Klong Dao-stranden med nära till allt. Du kan titta på filmer från stranden på www.jojolantarental.com. Jag vet att de är filmade under julhelgen, då det är allra mest med människor på stranden, på hela säsongen. Då får du en uppfattning. Filmen på Klong Dao är sen filmad i grannresorten till Lanta Villa, Southern Lanta Resort.

Lanta Villa har en bra restaurang, med trevliga bord under träden i strandkanten.

Lanta Beach resort, ligger precis i början (sett från Klong Dao) av den 6 km långa stranden Longbeach/Phrae 

Nära och bra till allt. Det är en jättefin resort.

är det samma som Pura lanta resort?

Nej, Lanta Pura resort verkar ligga i Saladan, den lilla staden på ön.

Det är väldigt tråkig strand där, men resorten ser trevlig ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Methavalai är en jättebra resort med bra läge i Cha Am som Ving har.

Sen finns nog inte mer att säga i denna tråden - tror jag  ;)

den var helt slutsåld 😟 säkert för att det är populärt, tack för tipset anyway, få se vad det blir, det är ju så begränsat vad man kan boka.

Har nu haft som alternativ koh Lanta/ Ao Nang och Kata på Phuket, som budgeten tillåter.( jag vet att vi först inte ville till Phuket men vi har lite tänkt om )Finns ju massa lyxhotell, men blir för dyrt. Resonerar ändå att hellre medelklasshotell i Thailand än lyx på Kanarieöarna som vi först tänkte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Kata rekommenderar jag Kata sea breeze resort som Ving har i sitt program.

Vi bodde där i januari i år och det är ett superfräscht hotell med jättefina poolområden. Det var 50 meter upp till stora gatan men väldigt lugnt vid hotellet. Nära till restauranger och affärer. Stranden tog det ca 10 minuter att gå till. Vi bodde i den nyare delen av hotellet och hade rum med poolacess men  poolacessen tyckte inte jag att var värd pengarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Kata rekommenderar jag Kata sea breeze resort som Ving har i sitt program.

Vi bodde där i januari i år och det är ett superfräscht hotell med jättefina poolområden. Det var 50 meter upp till stora gatan men väldigt lugnt vid hotellet. Nära till restauranger och affärer. Stranden tog det ca 10 minuter att gå till. Vi bodde i den nyare delen av hotellet och hade rum med poolacess men  poolacessen tyckte inte jag att var värd pengarna.

Tack för det tipset. Vår preliminära Katabokning är just det hotellet😀 Roligt att höra. De hade nån Peach hill också som vi kollade som eventuellt hade ännu högre standard men Sea breeze verkade sen också mer tilltalande.

Från Phuket finns det ju också mycket möjligheter till utfärder och dessutom möjlighet att åka till Patong om man vill till större stad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi åkte runt till flera olika stränder Kata noi, Ya nui, Paradise beach och Freedom beach bl.a. Vi var även ut till en ö som heter Koh bon (Bon Island)

där stranden och serveringen sköts av en väldigt trevlig engelsk dam. Mycket bra snorkling där ute. Vi tog taxi till Rawai och longtail därifrån.

På hotellet har dom en "Travelerdesk" där man kan boka taxi och longtail bl.a.

Säkert lite dyrare än att köpa resan ute på gatan men samtidigt var det bekvämt

att bara gå till receptionen och beställa.

Hoppas ni får en trevlig resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni nu funderar på Phuket så tycker jag absolut ni ska titta på Phuketorchid resort & spa som ligger i karon. Det är jättenära stranden och hotellet har 3 superfina pooler (kanonbra för barnen, visst hade ni barn??) Sen så ligger det hotellet på gångavstånd till Kata, tar t.e.x. bara 5 min att gå till Dinopark som ligger i norra änden av kata.

Det är också gångavstånd till marknaden i Karon, ligger också flera superbra thairestauranger med jättebillig och GOD mat väldigt nära hotellet....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni nu funderar på Phuket så tycker jag absolut ni ska titta på Phuketorchid resort & spa som ligger i karon. Det är jättenära stranden och hotellet har 3 superfina pooler (kanonbra för barnen, visst hade ni barn??) Sen så ligger det hotellet på gångavstånd till Kata, tar t.e.x. bara 5 min att gå till Dinopark som ligger i norra änden av kata.

Det är också gångavstånd till marknaden i Karon, ligger också flera superbra thairestauranger med jättebillig och GOD mat väldigt nära hotellet....

Om de har barn borde de väl vara runt 25-30 år?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

😀 vi är ju gamyler, inga amåbarn här mer inte, men tack ändå. Det blir Kata på Phuket och det räcker vår budget till riktigt bra i år.

Tack tack tack alla gulliga för alla tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×