Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM

Matilda_J

Medlem
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About Matilda_J

  • Rank
    Nykomling
  • Birthday 07/02/1990

Contact Methods

  • Website URL
    http://casinonsvenska.eu/joy-casino/

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Ystad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag flög för inte så länge sedan och där var det familjer som hade små barn med sig utan jag tyckte verkligen synd om barnen när de skrek på planet. Så jag kommer inte ta med mina barn utomlands med flyg förens de är minst 5 år.
  2. Matilda_J

    vodka phuket

    När det gäller starkvaror så är Mekong i särklass den billigaste och smakar rätt ok, kostar 200 bath för en liter. Det finns 1 l vodka som kostar cirka 400 oxå. Skippa kända märken som kostar cirka 750bath för en liter, totallt onödigt när det finns mekong.
  3. Matilda_J

    Bangkok en vecka i Mars

    Nån som kan komma med en aktuellt rapport om priserna på öl och mat?
  4. Jag köpte en bok Thai for Beginners av Benjawan Poomsan Becker på Bokus med en rabatt från http://promocodius.com/se/butiker/bokus-rabattkod . Boken förklarar tonerna i språkent på ett lättfattligt sätt och är på lagom nivå för oss som läst Thailändska några terminer. Bäst är att köpa den med cd-skivorna (audio) för att lära sig toner och liknande.
  5. Matilda_J

    Köpa svensk mat i Bangkok _

    Var kan man hitta vanlig hederlig svensk mat i Bangkok, förutom IKEA och Stablelodge?
  6. Vi åkte till kroatien förra sommaren, dottern var 7 månader. Sov på flyget dit och hem. Hon älskade att vara där, satt under ett parasoll på stranden på eftermiddagarna, hade en liten uppblåsbar pool med vatten som hon plaskade runt i. På kvällarna satt hon i vagnen när vi promenerade runt oftast somnade hon vid 20 i vagnen och sov vidare tills vi kom hem mellan 22-23 då flyttade vi bara över henne till hennes resesäng. Var inga problem dem 10 dagarna. Så jag tycker man kan resa med sitt barn om barnet inte är ett väldigt ledset barn som inte tål så mycket då kan det bli jobbigt. Våran dotter var inga problem med varken resorna dit och hem, mat eller något annat. Är ju upp till var och en, som förälder känner man ju sitt eget barn bäst.
×