ThomasCarlsson
Medlem-
Content Count
20 -
Joined
-
Last visited
Never
Content Type
Forums
Blogs
Gallery
Everything posted by ThomasCarlsson
-
Hej. Jag kommer att åka ner själv till AoNang i Januari för första gången i mitt liv. holidayphone är en fördel då allt är fixat redan innan resans början.. Visst är det billigare med Dtac som det nu heter. Var in på deras sida och tittade lite och den är rätt trasslig måste jag säga.. svårt att förstå vad man behöver och vad man får. holidayphone är enkelt att förstå och enkelt att beställa. Själv är jag lite så att jag har nog med saker att tänka på när jag åker dit med familjen och att ha sånt klart redan från början kan vara skönt och vara värt pengarna. Resan för oss kostar ändå nästan 40 lök.. Så är det ett bra alternativ att köpa detta här i sverige och ha det klrt då man kommer dit? Någon med erfarenhet av just holidayphone?? Alla våra telefoner är olåsta och går att sätta vilket kort som helst i. Mest surfplattan som kan vara skönt att kunna surfa.. facebook.. mail.. och annat. Hur är 4G utbrett i Thailand? Mvh Thomas Carlsson.
-
HAr letat i sverige efter enkla tunna linnebyxor.. det finns men då jag är kräver XL eller XXL så är det jätte tungt att hitta. Någon som vet om det finns på plats att köpa eller kanske få sydda till en billig penning.
-
Tackar och bockar... Min storlek är ju lite extra XXXXL är lagom... vissa säger "one size fits all" jo tjena
-
Saker man måste göra och se för första gången i Thailand. Våran första resa till Thailand och hamnar i ao nang. Vilka saker bör man se och göra?
-
Hej. Lite funderingar på just maten i Thailand. Har lite orolig mage redan från grunden. Vattnet kan man låta bli att dricka utan köpa på flaska. Men tex sallad till maten som är skjöld eller sallad på hamburgare på McDonalds... Annars är det väl det vanliga. Kyckling som är rosa och mat som ska vara varm inte är det. Några andra saker man bör tänka på? Lite risig kan man ju bli... Men vill hålla sig borta från det värsta.
-
Vad brukar ni bunkra och ta med hem från Thailand?
ThomasCarlsson replied to nevelius's topic in Shopping
Ja jo det har jag förstått.. men det kanske är effektivare där nere än här? Vissa mediciner är ju riktigt drag i mot i sverige te.x. -
Tackar ödmjukt för alla förslag. Fortsätt gärna delge era upplevelser som man kan tänkas göra. Haft en fundering på djuphavs fiske... Har aldrig testat men är biten fiskare här hemma. Vad finns det för möjligheter till något sådant? Någon som testat? Mvh Thomas
-
Vad brukar ni bunkra och ta med hem från Thailand?
ThomasCarlsson replied to nevelius's topic in Shopping
DEET, är det effektivt? -
Vad brukar ni bunkra och ta med hem från Thailand?
ThomasCarlsson replied to nevelius's topic in Shopping
Hur är priserna på elektroniska produkter? Typ digitalkamera ochoch såntsånt? -
Hej. Det fanns ett tidigare inlägg om detta hotell. men senaste uppdateringen var 2009... Någon som bott på hotellet eller varit där sett hur det fungerar, om det är ok` Skulle vara kul att få lite feedback inför resan i januari. Mvh thomas
-
Vi är där mellan 5 och 20 januari. Hur är temperaturen nattetid då? Och normal dag temperatur?
-
Tackar för infon. Kanske inte ställer den på 20 men 22-24 kommer fortfarande att kännas svalt mot normal ute temperatur. Ska lägga upp min resa strax under en mera personligt inlägg. Tack iallafall för hjälpen.
-
En liten undran. När det står aircondision på hotellet, gäller det hotellet i sig eller kan man välja temperatur själv på rummet. Om man tex vill ha 20 grader när man sover. Hur brukar sånt här fungera? Mvh Thomas
-
Undrar om vi någon fast boende i ao nang som kommer från Sverige? Skulle vara kul att träffa någon när man är där på semester i januari. Mvh Thomas Carlsson
-
Min mening var att det skulle vara kul att träffa någon som har koll på lite saker just där. Kanske saker som är värda att se eller göra. Naturligtvis är det roligt att hitta på saker själv men oxå få idéer om andra saker i området.
-
holidayphone Eller Dtac???
ThomasCarlsson replied to ThomasCarlsson's topic in Data, internet, foto och telefoni
Vad motsvarar detta hos dtac? Thailändskt data-simkort. 7 dagar obegränsad mobilsurf ingår. Perfekt för din surfplatta, WIFI-hotspot eller om du bara vill surfa med mobilen! Förskottsbetalt och tryggt: Ingen bindningstid, inga fakturor. -
Jag rökare och röker John Silver. Funkar det att köpa en limpa i sverige och ta med sig i resväskan?? Vad säger tullen? John Silver finns bara i norden... Gissar att inhemska cigg är billiga i Thailand men röker gärna det jag har röker hemma. MVH Thomas
-
Tackar så mycket.
-
Undrar om det finns någon bra avdelning där man kan ställa flera frågor om olika saker i samma tråd för att slippa skapa 10 olika trådar? Vill lite kunna samla den info jag behöver under samma tråd. Finns den möjligheten och var passar den att skapa? Mvh Thomas
-
holidayphone Eller Dtac???
ThomasCarlsson replied to ThomasCarlsson's topic in Data, internet, foto och telefoni
Naturligtvis är det skönt utan allt på Beachen. Men driver ett företag som kräver en viss kontakt via samtal och data.
