synthsessa
Medlem-
Content Count
8 -
Joined
-
Last visited
Never
About synthsessa
-
Rank
Nykomling
- Birthday 04/21/1976
Profile Information
-
Gender
Female
-
Location
Göteborg, Sverige
-
Fried morning glory och tub tim grob:)
-
Bangkok igen, den här gången två månader 26 aug-24 okt 2014:)
synthsessa replied to synthsessa's topic in Nu åker vi! Reseplaner!
Studierna kommer inte att vara ett problem:) Läste kursen vi ska ha till hösten för 15 år sedan, men får inte tillgodoräkna mig den eftersom utbildningen gjorts om så mycket. Och distansstudier har jag kört i ett år nu, så jag har lärt mig hur mycket jag måste plugga för att klara nivån:) Vi har obligatoriska träffar 2-3 dagar i veckan, 9-11.30 eller 13-15.30. Så det blir kvällstid för mig i Bkk. Dagarna kan jag alltså mestadels lägga på att umgås, volontära och se en del av det jag ännu inte sett i "den stora staden" Har både svenskar som kan thai, och thais som kan engelska på plats i Bkk, en av tjejerna har redan föreslagit att hon ska bli min privatlärare:) Men visst är det svårt med de olika tonerna, ett ord kan betyda typ fem olika saker beroende på hur man uttalar det....suck:) -
Bangkok igen, den här gången två månader 26 aug-24 okt 2014:)
synthsessa replied to synthsessa's topic in Nu åker vi! Reseplaner!
Mestadels i Bkk, har hyrt en lägenhet via airbnb, så smidigt alltså Kommer ta en eller flera turer till Hua Hin, men den här gången är budgeten lite mer strikt, så det blir inte så många avstickare. (Förra året hann jag med både Phuket/Patong och Koh Samui/Chaweng). Kanske en dag till Wat Bang Phra i Nakorn Phatom utanför Bkk. Kommer att bo i en onebedroom-apartment 300 m från Sukhumvit Road, 600 m från BTS Ekamai. Pool, gym, tvättmaskin, wifi, fullt möblerat, top floor, huset är byggt 2010. Förra gången hyrde jag en lägenhet vid BTS Phra Khanong, så det är BTSen bredvid. Jag pluggar YH på distans, och under de första 10 veckorna av terminen har vi bara teori. Jag kände att jag likaväl kan sitta och plugga i Bkk som i Sverige:) Kommer att besöka samma barnhem en gång i veckan som förra gången, engagera mig i lite olika projekt i slummen, umgås med alla härliga människor jag fick kontakt med förra gången, och försöka att öva på thai:) Har pluggat nybörjarthai på Folkuniversitet under våren, får se om jag vågar:) -
Bangkok igen, den här gången två månader 26 aug-24 okt 2014:)
synthsessa posted a topic in Nu åker vi! Reseplaner!
Så, nu är allt fixat med boende och flyg:) Ända sedan mina tre månader i Bkk förra våren har jag längtat tillbaka. Åker själv den här gången också Nu är det bara visum och extra försäkring kvar att fixa, har lite längre framförhållning den här gången:) -
Precis sett The Host på Terminal 21. Helt ok. Inte lika bra som trailern vill att vi ska tro.
-
Tack för kommentarerna! Blir säkert en del bilder när jag lärt mig funktionerna här på forumet
-
Snart bara typ 12 timmar.....taxin kommer 10.30 imorgonbitti!!
-
Gör min första ensamresa till Thailand, flyget går imorgon från Göteborg. Landar i Bangkok och kommer att spendera mesta delen av mina tre månader där. Har fixat en lägenhet längs Sukhumvit road, som antagligen är för stor och för dyr för en ensamresenär Tänker uppleva så mycket jag kan av staden som jag förälskat mig i under mina tre resor till Thailand. Har även sett Kamala och Patong. I slutet av mars funderar jag på en resa ner till Phuket innan regnet kommer, och senare i maj kommer det blir en tur till Koh Samui. Är sååå resfebrig, har inte packat ner allt i väskan ännu men iallafall lagt fram det jag tror att jag kommer att behöva ha med mig
