Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM

Maysan

Medlem
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

About Maysan

  • Rank
    Avancerad medlem

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Att vi hade en helt makalös dag på havet igår Vi fick en hel del Dorado och Kungsmakrill, det bara small till i linorna. Plus massor av småfisk typ red snapper. T om små White eyed muränor. Ungdomarna var grymt nöjda och vi med såklart. Blir nog en sväng nästa vecka med
  2. Maysan

    Freedom Beach

    1500 baht enkel? Oj 2000 baht 5 pers tur och retur som sagt. Förra veckan. Inte direkt billigt men men...
  3. White sand beach Khao Lak, ingen temp, men asvarmt idag strålande sol med några lätta slöjmoln som drog förbi. Igår var det iaf 33 grader i vattnet, varmare idag säkert runt 35
  4. Maysan

    Freedom Beach

    2000 betalade ungarna förra veckan från Karon. Tror dom var 5 pers som var till Freedom.
  5. Khao Lak White sand beach. Kl 17.30 soldis varmt och skönt. Som vanligt här alltså 😎
  6. Oj en dag kvar bara. Dags att börja packa kanske
  7. 20 dagar tills man får borra ner tårna i sanden och knäppa en kall Chang ☀ï¸
  8. Karon 17.35 lokal tid. 35 grader soldis
  9. Att jag och dottern igår tog examen i Padi Open Water Dotter är som en fisk i vattnet, själv har jag alltid haft nästan fobi för att komma under vattnet, få vatten i ögonen och munnen. Jag tycker det är extremt obehagligt. Men vi (jag) klarade det och ja, jag är väldigt nöjd och stolt över mig själv. Sen att vi gjorde slutdyken vid en av Simmilanöarna gjorde upplevelsen total. En stor sköldpadda kom fram till oss, så nära att vi kunde ta på den, vilket vi inte gjorde förstås. Underbart!
  10. Khao Lak 4 mars 2015 på morronkvisten. Runt 26 grader 5 dagen (tror jag..man tappar lätt räkningen) Kanonväder hela tiden.
  11. 2 dagar. Kanske dags att leta fram väskan och packa lite smått
  12. 189 kvar till Thailand. Fast om 8 far vi ju till Grekland en vecka. Och senare i höst till Warsawa. Man måste ha något att se fram emot
  13. Maysan

    Kaho Lak, Mars -14

    Jag som var oklar kanske. Hotellets egna småbussar tog 100/ person förstås
  14. Maysan

    Kaho Lak, Mars -14

    Jepp, dock oftast ca 300 tror jag. Billigare iaf än att ta hotellets buss (vi var fyra st)
×