-
Content Count
14,063 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
8
Content Type
Forums
Blogs
Gallery
Everything posted by pelle77
-
12 dagar kvar. Länge sen jag loggade in här. God Jul på er allihop
-
Välj ”without conversion” i bankomaten, dvs den dagsaktuella kursen och inte den kurs som banken har förutbestämt. En valutaavgift tillkommer alltid på 40 kr per uttag men du tjänar ändå på det jmf med växling. Ta ut maxbelopp bara (20-25000 baht beroende på ATM).
-
Igår var vi på Shanti shanti i Klong Nin. Vilket toppenställe! Ägaren är en fransos som gått all in på det franska temat. Fantastisk mat, dryck o service. Missa inte det.
-
Ta ut via bankomat istället så får du bäst kurs.
-
Ta ut via bankomat istället så får du bäst kurs.
-
Tack för bra tips Frank. Vi var på Cee side i old town idag och din beskrivning var spot on! Svårt att hitta och jag tror knappt att namnet framgick. Mannen som serverade var lika loj som katterna som låg o spann på golvet Maten var kanon och atmosfären likaså. Gick även förbi hängmattebutiken. Yang Garden var topoch det var tur att vi hade en reservation då det blev kiv i kön på väg in dit (fullbokat). vi hittade en annan pärla här i Kling Nin, Rocky’s bistro. Ser inte mkt ut men så god mat. Lite ifalienskt/medelhavsstuk med en kock från Bkk som verkligen var mån om sina kunder. Dit går vi tillbaks. Tack att du håller bloggen uppdaterad! Pelle
-
32 grader och blå himmel på Lanta flera dagar i rad
-
Tack för superbra tips. Åker till Lanta för första gången på måndag och uppskattar tipsen.
-
101
-
Undvik Samui då. Den absolut sämsta månaden att åka dit. Kika på Koh Chang som är torrast då
-
Exakt! Undvik Forex, där får du minst baht för pengarna. Ta ut i ATM. Trots påslag blir det bättre och dessutom slipper ni sitta med hela reskassan i kontanter.
-
Exakt! Undvik Forex, där får du minst baht för pengarna. Ta ut i ATM. Trots påslag blir det bättre och dessutom slipper ni sitta med hela reskassan i kontanter.
-
Av samma anledning tröttnade jag med. Forumet var tidigare en trevlig social plats att hänga, men tröttsamt att diskussionerna alltid spårade ur till rena rasismtrådar.
-
Dewa Nai Yang har vi bott på 2 ggr. Rummen är dock små men väldigt nära flygplatsen och egen pool
-
Den eviga frågan som är omöjlig att svara på. Mat och dryck är billigt, utflykter kostar. 1000-1500kr för fyra pers per dag inkl några utflykter och dyrare middagar. Vill ni bara äta lokalt Blir det såklart billigare. Ta ut pengar på bankomat och undvik Forex, det blir alltid billigast
-
Jag hade helt klart satsat på Phangan, min absoluta Thailandsfavorit. Så lugnt och skönt och fina stränder. Komba med Samui o Bkk för lite mer att göra. Krabi låter jobbigt transportmässigt och sämre väder sommartid.
-
Nu bodde inte vi där utan var förbi där på ett dagsbesök bara och det kändes som Ayia Napa. Helt ok om det är det som söks men jag gillade Ubud och Sanur samt Nusa Dua bättre. skulle jag åka tillbaks igen skulle jag försöka lägga några nätter på Lembongan eller Gili
-
Sanur gillade jag mer. Lugnare men med bra utbud av restauranger. Seminyak var vi bara i över dagen och kan nog vara ett mellanting mellan Sanur och Kuta. Vill ni ha det jag läser in i din fråga kan det nog passa bra.
-
För en längre semester så välj Bali. Men undvik Kuta är mitt tips efter att ha varit på Bali förra sommaren.
-
Har ett långkok på där jag stekt högrev, lök, morot och vitlök i smör. Häller över porter, soya, vatten, köttfond och kryddar upp med salt peppar och rejält med timjan. I med lite stekt bacon och purjo efter 2 h. Det har puttrat i 3 1/2 timme och har rett av med maizena, grädde och lite svartvinbärssaft. Potatis och kokta ärtor till. Går nog att göra snabbare men jag gillar verkligen långkok där köttet mörar upp sig.
-
Det tror jag inte. Det är alltid lättare att åka tillbaks i tid så att landa kvällstid borde göra att man är naturligt trött och efter en natt är det som återställt. Jag gillar att ha nattflight men Thais 01:30-avgång är ändå på gränsen till för sent. Men allt är ju en smaksak. Själv ogillar jag att komma till Thailand sent på kvällen eftersom det upplevs som att en dag går förlorad på semestern.
-
idag glädjs jag åt... (ingen politik, invandring...)
pelle77 replied to Wicky's topic in Ordet är fritt!
Att det bara är ett par dagar kvar till avresa till Sydafrika. Nytt resmål och helt ny kontinent. -
Jag gillade den andra layouten bättre och tycker att den var mer lättöverskådlig. Men det är ju framförallt en rejäl dipp i inlägg här. Sådant drabbar nog alla forum tids nog men jag saknar när man kunde spendera fredagkvällen på forumet Som någon skrev ovan, det blir vad man gör det till och jag har inye skrivit något här på länge heller.
