Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM

pelle77

Medlem
  • Content Count

    14,063
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Everything posted by pelle77

  1. pelle77

    Bara ... dagar till avfärd ...!

    12 dagar kvar. Länge sen jag loggade in här. God Jul på er allihop
  2. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Välj ”without conversion” i bankomaten, dvs den dagsaktuella kursen och inte den kurs som banken har förutbestämt. En valutaavgift tillkommer alltid på 40 kr per uttag men du tjänar ändå på det jmf med växling. Ta ut maxbelopp bara (20-25000 baht beroende på ATM).
  3. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Igår var vi på Shanti shanti i Klong Nin. Vilket toppenställe! Ägaren är en fransos som gått all in på det franska temat. Fantastisk mat, dryck o service. Missa inte det.
  4. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Ta ut via bankomat istället så får du bäst kurs.
  5. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Ta ut via bankomat istället så får du bäst kurs.
  6. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Tack för bra tips Frank. Vi var på Cee side i old town idag och din beskrivning var spot on! Svårt att hitta och jag tror knappt att namnet framgick. Mannen som serverade var lika loj som katterna som låg o spann på golvet Maten var kanon och atmosfären likaså. Gick även förbi hängmattebutiken. Yang Garden var topoch det var tur att vi hade en reservation då det blev kiv i kön på väg in dit (fullbokat). vi hittade en annan pärla här i Kling Nin, Rocky’s bistro. Ser inte mkt ut men så god mat. Lite ifalienskt/medelhavsstuk med en kock från Bkk som verkligen var mån om sina kunder. Dit går vi tillbaks. Tack att du håller bloggen uppdaterad! Pelle
  7. pelle77

    Väder just nu på i Thailand - endast rapportering

    32 grader och blå himmel på Lanta flera dagar i rad
  8. pelle77

    Restaurangtips Klong Nin koh Lanta

    Tack för superbra tips. Åker till Lanta för första gången på måndag och uppskattar tipsen.
  9. pelle77

    Koh Samui i november

    Undvik Samui då. Den absolut sämsta månaden att åka dit. Kika på Koh Chang som är torrast då
  10. pelle77

    Air india

    De börjar flyga från Arlanda 15 eller 16/8 så jag tror att få här har rest med dem. De ingår i Star Alliance. Här är lite reviews från Skytrax: http://www.airlinequality.com/airline-reviews/air-india/
  11. pelle77

    Fickpengar

    Exakt! Undvik Forex, där får du minst baht för pengarna. Ta ut i ATM. Trots påslag blir det bättre och dessutom slipper ni sitta med hela reskassan i kontanter.
  12. pelle77

    Fickpengar

    Exakt! Undvik Forex, där får du minst baht för pengarna. Ta ut i ATM. Trots påslag blir det bättre och dessutom slipper ni sitta med hela reskassan i kontanter.
  13. pelle77

    Gått i graven?

    Av samma anledning tröttnade jag med. Forumet var tidigare en trevlig social plats att hänga, men tröttsamt att diskussionerna alltid spårade ur till rena rasismtrådar.
  14. pelle77

    Boende med egen privat pool

    Dewa Nai Yang har vi bott på 2 ggr. Rummen är dock små men väldigt nära flygplatsen och egen pool
  15. pelle77

    Fickpengar

    Den eviga frågan som är omöjlig att svara på. Mat och dryck är billigt, utflykter kostar. 1000-1500kr för fyra pers per dag inkl några utflykter och dyrare middagar. Vill ni bara äta lokalt Blir det såklart billigare. Ta ut pengar på bankomat och undvik Forex, det blir alltid billigast
  16. pelle77

    Åka förbi Krabi eller inte?

    Jag hade helt klart satsat på Phangan, min absoluta Thailandsfavorit. Så lugnt och skönt och fina stränder. Komba med Samui o Bkk för lite mer att göra. Krabi låter jobbigt transportmässigt och sämre väder sommartid.
  17. pelle77

    Bali 2016

    Nu bodde inte vi där utan var förbi där på ett dagsbesök bara och det kändes som Ayia Napa. Helt ok om det är det som söks men jag gillade Ubud och Sanur samt Nusa Dua bättre. skulle jag åka tillbaks igen skulle jag försöka lägga några nätter på Lembongan eller Gili
  18. pelle77

    Bali 2016

    Sanur gillade jag mer. Lugnare men med bra utbud av restauranger. Seminyak var vi bara i över dagen och kan nog vara ett mellanting mellan Sanur och Kuta. Vill ni ha det jag läser in i din fråga kan det nog passa bra.
  19. pelle77

    Bali 2016

    För en längre semester så välj Bali. Men undvik Kuta är mitt tips efter att ha varit på Bali förra sommaren.
  20. pelle77

    "Vad blir det för mat ?"

    Har ett långkok på där jag stekt högrev, lök, morot och vitlök i smör. Häller över porter, soya, vatten, köttfond och kryddar upp med salt peppar och rejält med timjan. I med lite stekt bacon och purjo efter 2 h. Det har puttrat i 3 1/2 timme och har rett av med maizena, grädde och lite svartvinbärssaft. Potatis och kokta ärtor till. Går nog att göra snabbare men jag gillar verkligen långkok där köttet mörar upp sig.
  21. pelle77

    Flyga ut från Bangkok klockan 13?

    Det tror jag inte. Det är alltid lättare att åka tillbaks i tid så att landa kvällstid borde göra att man är naturligt trött och efter en natt är det som återställt. Jag gillar att ha nattflight men Thais 01:30-avgång är ändå på gränsen till för sent. Men allt är ju en smaksak. Själv ogillar jag att komma till Thailand sent på kvällen eftersom det upplevs som att en dag går förlorad på semestern.
  22. Att det bara är ett par dagar kvar till avresa till Sydafrika. Nytt resmål och helt ny kontinent.
  23. pelle77

    Gått i graven?

    Jag gillade den andra layouten bättre och tycker att den var mer lättöverskådlig. Men det är ju framförallt en rejäl dipp i inlägg här. Sådant drabbar nog alla forum tids nog men jag saknar när man kunde spendera fredagkvällen på forumet Som någon skrev ovan, det blir vad man gör det till och jag har inye skrivit något här på länge heller.
×